رئیس مرکز تحقیقات بالینی طب سنتی ایران: متأسفانه امروزه خط اول درمان، دارو درمانی شده است

رئیس مرکز تحقیقات بالینی طب سنتی ایران گفت: متأسفانه امروزه خط اول درمان، دارو درمانی شده است ولی درمان باید ابتدا با غذا صورت پذیرد و اگر بهبودی صورت نگرفت، دارو تجویز شود و اگر دارو نیز کارساز نبود می توان از اعمال یداوی کمک گرفت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن ناصری رئیس مرکز تحقیقات بالینی طب سنتی ایران در چهارمین همایش طلای سبز اظهار داشت: بسیاری از مشکلات مردم به دلیل پرخوری است. به گفته وی افرادی که دچار بیماری های مختلف مانند ریفلاکس، اختلالات قاعدگی، رینیت آلرژی، سینوزیت مزمن و … هستند با اصلاح سبک زندگی و نحوه صحیح غذا خوردن مشکلاتشان برطرف می شود.

رئیس مرکز تحقیقات بالینی طب سنتی ایران بیان داشت: متأسفانه امروزه خط اول درمان، دارودرمانی است ولی درمان باید ابتدا با غذا صورت پذیرد و اگر بهبودی صورت نگرفت، دارو باید تجویز شود و اگر دارو نیز کارساز نبود می توان از اعمال یداوی مانند حجامت و فصد یا زالو کمک گرفت.

ناصری افزود: اگر مردم در درمان بیماری ها غذا را قرار دهند هزینه های کمتری برای درمان پرداخت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: ابن سینا نابغه بوده است که در سن 10 سالگی شروع به آموختن طب کرده است و در سن 16 سالگی به مقام علم علاج دست پیدا کرد ولی متأسفم افرادی نسبت به علم ابوعلی سینا طور دیگری نگاه می کنند.

غذادرمانی از مهمترین روش های درمانی است.

رئیس مرکز تحقیقات بالینی طب سنتی ایران گفت: امروزه زالودرمانی در درمان بیماری ها قرار گرفته است که نباید زیاد از این درمان استفاده کرد بلکه ابتدا افراد باید تحت درمان با غذا قرار گیرند که خود از مهمترین روش های درمانی است.

ناصری ادامه داد: غذادرمانی بر پایه چند اصل است، گاهی اوقات به بیمار منع غذا داده می شود که این مورد به افرادی تجویز می شود که قوت بالایی دارند ولی بیشتر از کاهش غذا در درمان استفاده می کنند که به دو صورت است، در برخی مواقع کیفیت غذا کم می شود و کمیت زیاد و در برخی مواقع کیفیت زیاد و کمیت کم می شود. وی خاطر نشان کرد: بسیاری از بیماری ها با کاهش مقدار غذا بهبود پیدا می کنند زیرا کم خوردن اساس درمان است، اگر افراد عمر طولانی و با سلامتی می خواهند آداب غذا خوردن را رعایت کنند.

منبع:  ماهنامه عسل درمانی (مهر و آبان ماه 94) شماره 12 و 13  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا