روش کارآمد طب سنتی برای درمان “بیماریهای مفصلی”

یک محقق طب سنتی با بیان اینکه بیماری‌های مفصلی به‌دلیل کاهش مصرف لبنیات نیست، روشهای کارآمد درمان بیماری‌هایی مانند دیسک کمر، آرتریت روماتویید، آرتروز و سایر بیماری‌های مفصلی را تشریح کرد.

یوسف اصغری در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره منشأ اختلالات و بیماری‌های مفصلی اظهار کرد: بیماری‌های مفصلی به‌دلیل کاهش مصرف لبنیات نیست در حالی که برخی افراد تصور می‌کنند مصرف شیر, ماست و محصولات لبنی عامل پیشگیری یا درمان اختلالات مفصلی است! که این فکر صحیح نیست.

وی افزود: علت اغلب مشکلات مفصلی، عدم بهبود جریان خون‌رسانی به مفاصل است یعنی جریان خون و غذا‌رسانی به‌سمت مفصل خوب صورت نمی‌گیرد؛ نخستین اقدام درمانی طب ایرانی در بیماری‌هایی مثل دیسک کمر، آرتریت روماتویید، آرتروز و سایر بیماری‌های مفصلی، افزایش جریان خون به‌سمت مفاصل است که با روش‌هایی از قبیل بادکش، روغن‌مالی، ماساژ و اقدامات دیگری متناسب با شخص و بیماری تجویز می‌شود.

این محقق طب سنتی تصریح کرد: در این شیوه چون غذارسانی به‌سمت مفصل بیشتر می‌شود به‌مرور درد آرتروز و مشکلات دیگر برطرف می‌شود همچنین اگر فرد به‌دلیل حرکات ناصحیح ورزشی یا حادثه دچار دیسک کمر شده باشد قاعدتاً بعد از افزایش جریان خون در مفاصل کمر، دیسک را اصلاح می‌کنیم یعنی اگر جابه‌جایی مهره صورت گرفته باشد آن را اصلاح کرده و اگر انحرافی به‌وجود آمده آن را با دقت, تدبیر و آرام‌آرام به حالت طبیعی برمی‌گردانیم.

اصغری متذکر شد: در برخی موارد مثل بیماری نقرس، نیاز است مواد زائدی که در مفصل تجمع پیدا کرده‌اند مانند اسید اوریک, اوره خون یا  در اصطلاح طب ایرانی مواد زائد صفراوی را به‌روش جابه‌جا کردن و کشاندن آن به مواضع دفعی بدن مثل روده و کلیه‌ها دفع کنیم مثلاً برای فردی که دچار ورم زانو شده است باید مواد رطوبی را که به‌صورت زائد در زانو تجمع کرده‌اند به‌سمت اندام‌های دفعی هدایت کرد تا مشکل مفصل از بین برود, اگر ورم را رها کنیم یا موادی به زانو تزریق شود, مشکلات فرد بیشتر می‌شود‌.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از مشکلات مفصلی در سنین بالا به‌دلیل شلی رباط‌ها و لیگمان‌هایی است که در ناحیه مفاصل به‌وجود می‌آید که قاعدتاً با ماساژ, بادکش و روغن‌هایی که در اختیار مریض قرار می‌دهیم, اصلاح می‌شود؛ به همین دلایل برای درمان دردها و مشکلات مفصلی و آرتروز به‌شکل کامل باید اصلاح مزاج و کنار آن اصلاح مفصلی را انجام دهیم تا اختلالات مفصلی برطرف شود, لازم به ذکر است که بسیاری از مشکلات مفصلی با یک یا دوبار مراجعه برطرف می‌شوند و نیاز به جراحی ندارند.

کدمطلب:97031728

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا