سرمه سنگ (اثمد)

سرمه سنگ

استفاده از سنگ سرمه به طور عجیبی باعث شفافیت چشم می شود.

الان در بازار لوازم آرایشی داروهای شیمیایی هست برای شفاف کردن چشم که معمولا تو آرایشگاه ها برای شفاف کردن چشم استفاده میشه و قطعا بدون عوارض نیست

اما راهکاری طبیعی و ارزان برای شفاف کردن چشم وجود دارد.

? اگر شما از کدری چشم های خود گله مند هستید می توانید از سرمه سنگ استفاده کنید و شبها موقع خواب با این سرمه چشم خود را سرمه بکشید و بخوابید.

نوشته های مشابه

مطمئنم از نتیجه اون راضی خواهید بود.

? اگر سوزش و خارش در چشم هم داشتید می توانید این داروی طبیعی و خدادادی رو برای چشم تان استفاده کنید و نتیجه آن رآ ببینید.

?سنگ سرمه یک سنگ بسیار براق و درخشان و زیباست. وقتی آن رآ با آسیاب یا هاون دستی می سایید، پودر براق و زیبایی بدست می آید.

⚫️این پودر سیاه خالص نیست و به سرمه ای می زند. در واقع رنگ «سرمه ای» از رنگ این سنگ برداشت شده، چیزی بین طوسی پر رنگ و آبی است.

◀️نکته: شاید شنیده باشید که در احادیث بزرگان دین مان، به سرمه کشیدن خیلی تاکید شده. این سرمه ای که استفاده از اون مستحب هست همین سرمه سنگ هست که در زبان عربی به آن اثمد گفته می شود.

?مرحوم طبرسى، در کتاب مکارم الاخلاق، در بیان آداب پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) مى گوید :

«و کان لا یفارقه فی اسفاره قارورة الدهن و المکحلة والمقراض و المرآة و السواک و المشط;

پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) همیشه شش چیز در سفر همراه داشت 1ـ شیشه کوچکى از روغن و کِرِم 2ـ سرمه دان 3ـ قیچى 4ـ آینه 5ـ مسواک 6ـ شانه»

(مستدرک الوسائل، جلد اوّل، ابواب آداب الحمام، باب 29، حدیث2)

? امام رضا(علیه السلام) فرمودند:«من کان یؤمن باللّه و الیوم الاخر فلیکتحل; کسى که ایمان به خداوند و روز قیامت دارد پس سرمه بکشد».

(ثواب الاعمال، صفحه 22،به نقل از بحار الانوار، جلد 73، صفحه 94)

? و نیز  فرمودند:

«من اصابه ضعف فی بصره فلیکتحل سبعة مراود عند منامه من الاثمد; هر کس ناراحتى و ضعفى در چشم خویش احساس مى کند به هنگام خواب هفت بار سرمه اثمد بکشد، (چهار بار در چشم راست و سه بار در چشم چپ)».

(طبّ الائمة،صفحه 93، به نقل از بحار الانوار، جلد 73، صفحه 95)

? امام صادق(علیه السلام) در روایت دیگرى فرمودند:

«الکحل باللیل ینفع العین و هو بالنهار زینة; سرمه در شب براى چشم سودمند و در روز زینت است.».

(وسائل الشیعة،جلد اوّل، صفحه 413)

کدمطلب:98032809


سرمه سنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا