سونوگرافی نکن، نُخبه جمع کن!

هشدار جدی دکتر روازاده در خصوص جلوگیری از سقط جنین به بهانه تشکیل نشدن قلب جنین

 بسمه تعالی

 سونوگرافی نکن، نُخبه جمع کن!

اکنون که به برکت روشنگری های دلسوزان و اندیشمندان ایران اسلامی آحاد مردم از اهمیت موضوع جمعیت و ازدیاد نسل امت محمّدی (ص) مطلع شده اند و دیگر کسی به شعار شیطانی “دو تا بچه کافیه” اعتماد نمی کند و آسیبهای روش تک فرزندی در خانواده برای عموم روشن شده است، نوبت به طراحی دسیسه ای دیگر از سوی دشمنان امت اسلامی است تا بتوانند نسل مسلمانان خصوصاً شیعیان را نابود کنند. سونوگرافی های زود هنگام به وسیله دستگاههای تقریباً مستعمل و معیوب و توسط افراد فاقد تبحّر، دعوی تشکیل نشدن قلب جنین زیر دو ماه را بر سر زبانها انداخته اند و اضطراب بسیار شدیدی را برای مادران جوان به ارمغان آورده اند و زنان را عملاً مجبور به سقط جنین می کنند.

بعد از یکبار سونوگرافی با این ادعا که ضربان قلب جنین ثبت نشده است، به مادر می گویند که این جنین قلب ندارد پس دستور می دهند به طرفۀ العینی بستری شود و جنین بی گناه را سقط کند و می گویند اگر در اقدام به سقط  کوتاهی کنی، چنان و چنین می شود….

اینجانب دکتر روازاده، با تجربه چندین ساله خود در امر طبابت سوگند یاد می کنم که این بار حتماً و حتماً عجله کار شیطان است. بسیاری از این جنین هایی که توصیه به سقط مظلومانه شان می شود اگر سقط نشوند، بعد از گذشت یک ماه در سونوگرافی بعدی از قلب سالم و رشد طبیعی برخوردار خواهند بود و همه کودکانی که توصیه به کشتنشان در دوره جنینی کرده اند همگی در آینده افرادی تیزهوش و سالم و نخبه خواهند شد.

به مادران عزیز و پاکدامن کشورم توصیه می کنم، اگر به شما گفته شد که جنین قلب ندارد بستری نشوید و اقدام به سقط نکنید، به هیچ عنوان این حرف را نپذیرید و مضطرب نشوید. به خدا توکل کنید و یک ماه دیگر هم صبر کنید. جنینی که قلب نداشته باشد و رشد نکند به صورت طبیعی در رحم می میرد و دست هوشمند و قدرتمند طبیعت این جنین مرده را به آرامی و بدون هیچ عارضه ای از رحم شما طی یک دوره مشابه دوره عادت ماهیانه دفع می کند. پس عجله نکنید و پیش از موعد دست به قتل کودک دلبند خود نزنید و عوارض خطرناک و گاهی جبران ناپذیر یک عمل جراحی کورتاژ رحم را به جان نخرید که قطعاً باعث نازائی های احتمالی و کوتاهی عمر شما می شود.

از سونوگرافی های مکرر در دوران بارداری بپرهیزید. اگر شما جوانید و سابقه معلولیت در خانواده خود ندارید، به هیچ وجه نیاز به آزمایش، سونوگرافی و غربالگری ندارید.

با آرامش، به خدا توکل کنید و فرزند دلبندتان را در صدف وجودتان با عشق و محبت بپرورانید. در طول بارداری حتماً تغذیه سالم داشته باشید و با ایمان به خدا خوشحال و سرزنده این دوران را سپری کنید تا فرزندی سالم، صالح و تیزهوش داشته باشید.

                                                         دکتر حسین روازاده

1395/04/26

 

سونوگرافی نکن، نُخبه جمع کن!

نوشته های مشابه

‫۱۹۰ دیدگاه ها

    1. با سلام و احترام
      از کلیه هم و طنان محترم که در خصوص این موضوع تجربه ای داشته اند یا با مصادیقی روبرو شده اند، درخواست می گردد نسبت به درج آن در بخش نظرات این مطلب، اقدام نمایند تا دیگران نیز از آن آگاه گردند.
      گروه مدیریت سایت

      1. با سلام و خسته نباشید در تایید سخنان آقای دکتر چندی پیش بود که مطلع شدم که کارشناسی در جامعه الزهرا(س) قم سخنرانی کرده اند و از تست غربالگری به شدت انتقاد کرده و با تحقیقات میدانی بر روی بیماران به این نتیجه رسیده اند که قریب به اتفاق بیش از نود دررصد نظرات این تست اشتباه بوده است. معمولا تست غربالگری را از ماه ششم بارداری انجام می دهند و در بیشتر این موارد به خانم باردار اعلام می کنند که شش های بچه یا قلب بجه یا فلان عضو بچه تشکیل نشده و یا ناقص است و در مواردی انها را به سقط توصیه می کنند یا موچب استرس شدید مادر می شوند که بسیار برا ی مادر مضر است. در اکثر این موارد بعد از تولد فرزند بر خلاف نتیچه تست غربالگری مادر شاهد سالم بودن فرزندش بوده و اگر هم مشکل خاصی مانند کمی وزن و غیر ه داشته از زمان بعد از تست غربالگری بوده که آن هم بخاطر استرسی بود که به مادر از خبر نتیجه تست غربالگری در دوران بارداری به او وارد شده بود. این کارشنای در یک مورد هم ادعا کرده بود که یکی از مراجعین که از سوی پزشک توصیه به سقط شده بود شکایت کرده که بعدامعلوم شده بود ایشان (پزشک )مذهب شیعه نداشته بودند و این شائبه به وجود امده که به خاطر جلوگیری از تگثیر نسل شیعیان این برنامه ها صورت میگیرد. نکته این جاست که اولا از شش ماهگی بارداری در صورت نقص عضو برای درمان بچه هیچ کاری نمی توان کرد و از طرفی سقط ان هم در این زمان از جهت شرعی حرام است.

      2. سلام .دوست من هم همین اتفاق براش افتاد .گفتند قلب ندارن اما سقط نکرد الان دخترش پنج ساله اش و خیلی باهوش و اجتماعی .درست میگن اگر قلب تشکیل نشد یک ماه بعد خودش سقط میشه بدون دارو. این امتحان الهی .بنابر بر چیزهایی که دیدم میگم خانم های که سزارین میشن بیش از خانم های که طبیعی انتخاب میکنند مشکل دارند .چه از لحاظ بقایا چه از لحاظ بارداری مجدد ، چه از لحاظ سلامت خودشون مثل کیست سازی تخمدان .اگر کیست دارید ورزش و تغذیه .زود نرید دارو بخورید

    2. سلام. من تو هفته ی 11بارداری هستم دکتر سونوی واژینال انجام داد وبعد فرستاد سونو از روی شکم. گفتن جنین 6 هفته اس ورشد نکرده در حدود12 میلی متر ودر اطراف ساک ضایعه ای دیده نمیشه. وختم بارداری برام تجویز کرد در ضمن من ای یو ای کردم. حالا بین رفتن کورتاژ کردن ونکردن موندم

      1. با سلام و احترام
        یک قاشق غذاخوری ارد برنج با یک لیوان اب حل کرده صبح و‌شب میل کنید اگر واقعا جنینی نباشد خونریزی شروع میشود و جنین دفع میشود از گرد دافع جفت هم در حین داشتن خونریزی طبق دستور مصرف کنید
        گروه مدیریت سایت

      2. منم دقیقا همین وضعیت رو دارم. هشت هفته هستم. سونو گفت 6 هفته فاقد ضربان و رشد نکرده. سقط کن. ولی هنوز سقط نکردم. شاید قلب تشکیل بشه

        1. با سلام و احترام
          یک قاشق آرد برنج محلی را به یک لیوان آب سالم اضافه کرده ‌روزی ۲-۳بار مصرف کنید
          گروه مدیریت سایت

          1. با سلام، لکه بینی در اون زمان می تونه نشونه این باشه که بچه واقعا رشدی نداره و باید سقط بشه یا باید روی خونریزی بیوفته؟

          2. با سلام و احترام
            بعضی بارداری ها کلا با سیکل ماهانه می‌باشد و رشد جنین هم خوب می‌باشد باید شرایط جنین بررسی شود
            گروه مدیریت سایت

  1. با سلام و احترام

    در بارداری اولم جنین خود به خود دفع شد اما در بارداری دوم بعد از اینکه سونوگرافی نشان داد قلب جنین تشکیل نشده و در سونوی دوم که دو هفته بعد از سونوی اول بود باز هم قلب جنین تشکیل نشده بود گفتند چون دفع خود به خود صورت نگرفته باید کورتاژ شود وگرنه به دیواره رحم می چسبد و مشکلاتی ایجاد میکند البته قرص هم دادند زعفران و امثال اینها هم که باعث خروج جنین مرده میشود خوردم اما فایده ای نداشت این را هم بگویم کلی طناب زدم از کوه بالا و پایین رفتم اما هیچ تاثیری نداشت.در نهایت گفتند اگر بماند خطرناک است و کورتاژ را هم به سختی انجام دادند زیرا جنین در ته رحم تشکیل شده بود.این مطلب را که خواندم ناراحت شدم و تاسف میخورم نکند جنین زنده بوده و به خاطر همین دفع نمیشده.بعد از کورتاژ نیز بدنم بسیار ضعیف شده چرا که خونریزی شدیدی داشتم.البته مادرم خیلی اصرار داشت که کورتاژ نکنم میگفت یکی از خانمهای همسایه در ماه دوم رفته سونوگرافی بهش گفتند جنین قلب ندارد باید سقط شود اما او گوش نداده و دیگر دکتر نرفته و بعد از چهار ماه رفته سونوگرافی ، جنین قلب داشته و الان فرزندش هفت سالش است و صحیح و سالم است.کاش به حرف مادرم گوش کرده بودم اما از آن طرف هم دکترها خیلی من را ترساندند که اگر کورتاژ نشوی عواقب بدی دارد.
    یک سوال هم دارم.در مطلب جناب دکتر فرمودند اگر کورتاژ انجام نشود و جنین قلب نداشته باشد در دوره عادت ماهیانه بعدی خود به خود دفع میشود.آیا اگر بماند مشکلی ایجاد نمیکند؟اگر دفع نشد باید چکار کرد؟
    من به خاطر ترس از کورتاژ و عواقب بعدی آن که خیلی برایم ضرر ایجاد کرد و همچنین تشکیل نشدن قلب جنین و اعتماد نداشتن به دکترها (به دلیل اینکه جواب درستی نمیدهند و قرص هایشان اثری نداشته و حتی عوارض هم ایجاد کرده) با اینکه دوسال از سقط قبلی میگذرد اقدامی در جهت داشتن فرزند نداشته ام با اینکه آروز داشتم صاحب 4 فرزند باشم.
    حدودا یک ماه است که با سایت شما آشنا شده ام و در حال حاضر هم به هیچ کدام از دکترهای طب جدید اعتماد ندارم و برای رفع بیماریها از دستورات طب سنتی ایرانی اسلامی استفاده میکنم و نتیجه آن را در خوب شدن ریفلاکس معده ام که یکسال از آن رنج می بردم را دیده ام.اجرتان با خدا.

    1. با سلام و احترام
      پاسخ حکیم دکتر روازاده تقدیم می گردد:
      “عزیر من، شما انسان را با اشیاء مقایسه نکنید که فکر می کنید اگر تکه گوشتی در داخل بطری محبوس شود چه گندابی به بار می آورد. بدن انسان به مانند دریا عمل می کند و هر مرده ای را (فضولات) در هر لحظه مشغول دفع کردن آن می باشد. رحم انسان، روده، چشم، بینی، دهان، پوست و … همگی در 24 ساعت مشغول این عمل مهم هستند.
      در طول تاریخ بشریت هیچ جنین مرده ای در داخل رحم نمانده که دفع نشود. خدانگهدار”
      گروه مدیریت سایت

      1. سلام علیکم

        از رسیدگی شما و پاسخ جناب دکتر بسیار سپاسگزارم.مطمئنا این بار با آرامش قلبی بیشتر در جهت داشتن فرزندانی سالم و صالح درمان را پیگیری خواهم کرد.

  2. سلام برای من هم سوال پیش آمده بود که چگونه هست که تو این زمانه جنین ها قلب ندارند و متخصص سریعا امر به کورتاژمی کند. واقعا ظالم بزرگیست اما مگر متخصصین ما بفکر افزایش معلومات نیستن. لطف کنید وزیر بهداشت رو برای سلامت جامعه خواهش کنید فعالیت بیشتر کنه

  3. باسلام
    یکی از آشناهای ما پس از 10 – 15 سال باردار می شه، تشخیص سونوگرافی عدم تشکیل دست جنین بوده! ولی پدر مخالفت می کنه و می گه با هر نوع معلولیتی این بچه را بزرگ خواهیم کرد و… و الان این زوج خوشبخت دارای یک دوقلوی سالم هستند.

  4. سلام آقای دکتر.
    منم پارسال یک ماه و ده روزه بودم که رفتم سونوگرافی و گفتند قلب تشکیل نشده و باید سقط بشه و با تجویز پزشک متخصص زنان با قرص بچه رو سقط کردم و الان 8 ماهه که اقدام به بارداری کردم ولی بچه دار نمی شم. کاشکی بچه مو سقط نمی کردم و الان این همه استرس بچه دار شدن نداشتم .
    آقای دکتر کمک کنید و بهم بگید چکار کنم. با تشکر

  5. با سلام اقای دکتر مادری هستم که در دوران بارداری در سونوگرافی مشخص شد که جنین دچار هیدرو سفالی میباشد با توکل بر خدا راضی به سقط جنین نشدیم خوشبختانه بعد از تولد فرزندم متوجه شدم کاملا سالم میباشد.اقای دکتر در ماه ۷ متوجه شدم فرزندم به یک نقطه خیره میشود و دوباره به حالت طبیعی بر میگردد به پزشک فوق تخصص مغز اعصاب مراجعه کردم گفتن یک نوع تشنج هست و باید دارومصرف کنه و زمان درمانشم مشخص نیست من از شما استدعا دارم راهنمایی بفرمائید ایا با طب سنتی میشود درمان کرد .با سپاس فراوان

    1. سلام من باردارم ٨ هفته وفتم سونو و گفت قلب ايست كرده هفته ٦ رفتم ميگفت قلب داره الان موندم چيكار كنم ختم بارداري اعلام كرده و امروز لكه داشتم راستش ميترسم ارد برنج بخورم ميشه خواهش كنم بيشتر توجيه كنين جطور ميتونه هم به دفع كمك كنه هم به موندن ؟

      1. با سلام و احترام
        توکل بر خدا کنید
        دستور ارد برنج انجام بدین
        گروه مدیریت سایت

  6. با سلام.
    یه پرستاری که خودش توی زایشگاه کار می کرد این طور تعریف می کرد :
    «یک دکتری به من گفته بود بچه ی داخل شکمت قلب نداره و باید ورزش های سنگین بکنی و طناب بزنی تا جدا بشه.
    من هم همانطور که دکتر گفته بود طناب زدم و ورزش کردم تا اینکه حالم بد شد. رفتم پیش یک دکتر دیگه سونوگرافی انجام دادم گفت برو دعا کن بچه ات سالم بمونه. چون بچه ات زنده است و قلب داره.

  7. با سلام.
    یه پرستاری که خودش توی زایشگاه کار می کرد این طور تعریف می کرد :
    «یک دکتری به من گفته بود بچه ی داخل شکمت قلب نداره و باید ورزش های سنگین بکنی و طناب بزنی تا جدا بشه.
    من هم همانطور که دکتر گفته بود طناب زدم و ورزش کردم تا اینکه حالم بد شد. رفتم پیش یک دکتر دیگه سونوگرافی انجام دادم گفت برو دعا کن بچه ات سالم بمونه. چون بچه ات زنده است و قلب داره.

    فقط یک سوال دارم.
    خانم خودم باردار هست و یک بار در هفته هشتم سونوگرافی داده و مشکلی نبوده. ولی جدیدا دچار لکه بینی شده و مرتب لخته خون از رحم خارج می شود. دکتر چند سونوگرافی داده و و غربالگری و … ولی هنوز هیچ کدوم رو انجام ندادیم.
    تردید دارم که غربالگری انجام بدیم یانه. چون نه در خانواده خودمان و نه خانواده همسرم عقب مانده و معلول نداریم و همسرم هم هنوز بیست ساله نشده و جوان است.
    ولی از طرف دیگر خیلی استرس دارم که اگر عقب مانده باشد و ما نفهمیم چه کنیم؟ الآن که هنوز 4 ماهه نشده می شود کاری کرد ولی اگر معلول به دنیا بیاید چه؟ لطفا راهنمایی کنید.
    باتشکر از مطالب فوق العاده مفید و نجات بخش تون.

  8. چه راحت قتل نفس میکنند با اینکه سونوگرافی اصلا چیزی نیست بشه بهش اعتماد کرد. من خودم یک ماه و نیمم بود گفت کیسه خالیه اصلا جنینی توش نیست یه مدت کیسه خودش خود به خود دفع میشه البته نا امیدم نکرد و گفت بازم برو سونو. دوهفته بعدش رفتم یه جای دیگه سونو گفت بچه قلبش میزنه و کاملا تو سونو مشخص بود. دستگاه سونوهاشون قدیمی و خیلی ها شونم خرابه.متاسفانه مابه چند تیکه آهن که ممکنه خراب بشه یا قاطی کنه اعتماد میکنیم و پاره تنمون رو سقط میکنیم.

  9. سلام به همه،اصلا در هیچ زمینه ای به جواب سونو گرافی اعتماد نکنید،من سخنرانی حکیم روازاده در مورد سونوگرافی را گوش داده بودم و برای چند نفر تعریف کردم، متاسفانه در مورد یک زوج دیگه دیر شده بود وجنین رو سقط کردن اما یه زوج که سه بار سقط جنین کرده بودن رو نجات داد چون برای بار چهارم هم میخواستن اینکار رو بکنن که پشیمون شدن و بعد از حدود دو ماه متوجه شدن که قلب جنین سالمه،حتی یه بار برای مادرم دکتر سونو گرافی کلیه نوشت که سونوگرافی گفت سنگ کلیه داره،سال بعد برای یه مشکل دیگه باز سونوگرافی کلیه انجام دادیم که گفتن کلیه سالمه و مشکلی نداره،به خاطر همین میگم اصلا به سونوگرافی اعتماد نکنین،امان از دست این دکترهایی که بدون این دم و دستگاهها و مسکن ها هیچ کاری از دستشون بر نمیاد و تازه جیب آدم رو هم خالی میکنن،با تشکر از حکیم روازاده و مدیر سایت

  10. باسلام خدمت استاد یکی ازدوستای من بارداره و جواب سونوش اینه

    دربررسی اولتراسونوکرافیک رحم حاوی یک ساک حاملگی درموقعیت فوندال با واکنش دسیدوای هتروژن می باشد.
    هماتوم دیده نمی شود.
    درون ساک Yolk   Sacوامبریو و ضربان قلب دیده نمی شود 
    سن بارداری بااقطار ساک (۲۵ میلیمتر) حدود ۷هفته و ۲ روز ازLMP میباشد.
    اینترنال اکوی پراکنده درون ساک احتمالا به علت هموراژی درون ان‌مشهود است رشد ساک باLMP مطابقت ندارد

    Lo=21*19       Ro=30*22
     
    یافته ها به نفع Blighted Qvum است.
    کنترل دقیق تر باسونوگرافی واژینال توصیه می گردد

     

    چندسونو رفته و همشون یه جواب دادن قلب تشکیل پیدانشده و یه لکه خونه باید کورتاژ کنی وسقطش کنی خودش میترسه و دقیق سن بارداریش رو نمیدونه میگه پريودي اولم ١فروردين بود ٨فروردينم تموم شد. 

    اون وسطاشم لك بيني داشتم من چون صحبتهایدکتر روازاده روگوش داده بودم مانع کارش شدم خودش هم گوش داد الان دودله مونده چیکارکنه اعتمادی به جواب سونوگرافی نداره  لطفا کمک کنید چیکارکنیم .

    1. باسلام و احترام

      اگر مطلب و نظرات مندرج در آن را به دقت بخوانید قطعاً امیدوارانه منتظر خواهید ماند

      ان شاء الله فرزندی سالم و نخبه نصیبشان خواهد شد

      گروه مدیریت سایت

  11. با سلام

    من خودم بی دلیل به اصرارهای دکتر و همسرم همه نوع غربالگری و سونگرافی رو انجام داده بودیم چون غربالگری اول گفته بود احتمال منگولیسم داره بچه تون. بعد توسط یه آزمایش خون که یک میلیون و هشتصد هزار تومان هزینه ای شد و اسمش cell free هست و به کشور هنگ کنگ آزمایش خون فرستاده میشه متوجه شدیم که بچه مون کاملا سالم هست  ولی بازم جوّ طوری ما رو پیش برد که سونوگرافی سه بعدی که خیلی طولانی و واقعا مضر برای بچه هست رو هم انجام دادیم که چی؟  که مثلا "خیالمون" راحت بشه

    خیالی که میخواد با اینهمه هزینه جانی و مالی و استرس و فشار روانی راحت بشه  ، خیالیه که توش شیطان لانه کرده و اصل مطلب رو فراموش کرده

    اصل مطلب توکل به خدا بود که ما واقعا و عمیقا درکش نکرده بودیم

    مگه قدیم سونوگرافی بود؟ اینهمه هزینه و مسئله و مشکل بود؟

    بچه دوستم با بچه من همسن هستند و اون هیچکدوم از این کارها رو نکرد و گفت هرچی باشه بچمه و دکترش هم دعواش کرد و اونم دیگه جز برای چکاپ معمولی نرفت دکتر

     

    الان خداروشکر بچه جفتمون سالمه    ولی   بچه من شاید می تونست سالمتر از اینهم باشه  چون الان چشم چپش یه مقدار کمی به داخل انحراف داره   چیزی که شاید حاصل اون سونوگرافیهای لعنتی بی مورد باشه…..

  12. باعرض سلام من چهار بار تا الان باردار شدم وهر بار بهم گفتم قلب تشکیل نشده وپوچ هست وسقط کردم الان شکم پنجم باردارمواین مطب رو خوندم وخیلی ناراحت شدم،به نظرتون چند هفته مناسب هست برا سونوگرافی

  13. با سلام؛
    بنده بنده همسرم را به درمانگاه لولاگر تهران بردم و بعد از سونوگرافی پزشک گفت قلب کار نمیکنه سقط کن،
    فردای آن رو به مرکز تصویربرداری در شهریار روبروی امامزاده اسماعیل (س) مراجعه کردیم آنها هم بعد از انجام سونوگرافی گفتند قلب تشکیل شده اما از کار افتاده فردا بیایید بستری شوید برای سقط.
    من سخنرانی حکیم روازاده را شنیده بودم و با سقط مخالف بودم تا بعد از 2 هفته مجددا مراجعه به همان جا کردیم و گفتند مبارک باشه شما باردار هستید و قلب بچه هم سالم میزنه!
    متاسفم برای نظام پزشکی کشورمون که به راحتی آدم می کشه.

    1. سلام.بنده امروز همسرم که باردار شده را بردم دکتر زنان ایشان سونوگرافی فرستادند ما را چون بعد از بچه اولمون یک بار دوسال پیش حاملگی پوچ داشت و ما را مجبور به کورتاژ کردند. سونوگرافی امروز سن حاملگی را ۵هفته مشخص کرده و همچنینyolk sac دیده شده ولی fetal pole و ضربان قلب دیده نمیشود. نوشته در آدنکس ها ضایعه ای دیده نشد. سرویکس به طول ۴۰mm و قطر قدامی خلفی ۳۲mmدارای ابعاد طبیعی است و عدم مطابقت باlmp.
      حالا دکتر میگه دو هفته صبر کن ولی به احتمال زیاد باید کورتاژ کنی. سوالم اینه تو این مدت رژیم غذایی یا دارویی هست که احتمال بارداری واقعی را زیاد کنه؟؟؟ لطفاً کمکم کنید از سقط قبلی خیلی ضربه خوردیم مخصوصاً همسرم. نه

      1. باسلام واحترام
        تا پايان ماه دوم صبور باشين
        غذاهاي طبیعت گرم و مقوی میل شود
        گروه مدیریت سایت

          1. سلام 4روزه خانمم خونریزی داره بردم متخصص سونونوشت وسونوهم گفت هنوزقلب بچه تشکیل نشده ودکترشیافت دادن بهشون وگفتن دوهفته دیگه برای سونومجددبیاد 10هفته هستن ایا خونریزی کمی که داره یعنی سقط شده

          2. باسلام و احترام
            خیر
            نگران نباشید و توکلتان به خداوند مهربان باشد.
            گروه مدیریت سایت

  14. سلام ممنون از مطلب خوبتون
    من ۹ هفته هستم و امروز رفتم سونو گرافی گفتن قلب نداره و باید سقط بشه
    اما به خاطر حرفهای شما و یکی از دوستان ماما دست نگه داشتم
    انشاالله بچم سالم باشه
    برام دعا کنید

  15. منم تصمیم دارم وقتی باردار شدم تا ماه دوم (هفته 8) نرم سونو. حتی خانم خیابانی مسئول ماماسایت هم نوشته بود “تا هفته 7 و 8 فلب تشکیل نمیشه الکی نرین. سونو واژینال میکنن خونریزی شیاف و سقط.” فقط استرس میدن و میخوان پول بگیرن. هفته 4 میری میگن ساک تشکیل شده. هفته 5 میری میگن کیسه زرده هست قلب نیست. بعدش میگن برو هفته 8. حتی خیلی از خانما نوشتن ما گوش ندادیم به دکترمون بچه مون قلب داشت و سندروم داون نداشت

  16. سلام خسته نباشین
    من پیش دکتر رفتم سونوی واژینال ازم گرفت گفت 8 هفته و دو روزته ولی قلب نداره و دیگه هم تشکیل نمیشه
    صب کن الان برات قرص میزارم برو خونه اگه خیلی خونریزی کردی برو بیمارستان بستری شی!
    بعد 20 سال نازایی و چن تا سقط مکرر ی که بخاطر تشکیل نشدن قلب بود نمیخواستم این رو هم از دست بدم
    بچه ندارم و تا الان هیچ کدوم از بارداری هام تا هفته ی 8 طول نکشیده ولکه بینی و خونریزی هم نداشتم
    با حرف دکتر احساس کردم قلبم وایمیسته ولی تا روشو کرد به یه بیمار دیگه من از مطبش فرار کردم چون دلم نیومد
    بعد چند روزی لکه بینی قهوه ای داشتم بخاطر شدت ناراحتیم
    شیاف استفاده کردم الان کمی بهترم
    8روز از رفتنم به دکتر میگذره
    البته سونوی روی شکم هم دادم اون شش هفته رو نشون داد ولی نمیدونم چرا واژینال 8 هفته رو نشون داد اصلا خودمم موندم که چند وقته
    خیلی ناراحتم خیلی داغونم یعنی امکانش هست خدا معجزه یی بکنه و منو از مادر بودن محروم نکنه؟
    شب و روزم شده گریه…
    نمیدونم چیکار کنم

  17. با سلام و خسته نباشین خدمت شما
    من تو ۸ هفته هستم اما سونوگرافی میگه که جنین دو هفته دیرتر رشدشه قلبشم تشکیل نشده با سونوی واژینال هم نتونستن قلب ببینن پیش دکتر که رفتم گفتند با این اندازه باید قلبش تشکیل میشده برو خونه تا ۱۰ روز اگه سقط نشد به صورت خودبه خود بیا بهتون دارو بدم من خیلی نگرانم آیا ممکنه قلب تشکیل بشه .

    1. سلام علیکم
      بنابر شواهد موجود و سخنان و تحقیقات حکیم دکتر روازاده جنینی که مغزش زودتر از قلبش رشد کند نخبه خواهد شد و اینکه‌در سونوگرافی می‌گویند قلب جنین دیده نشده یا صدای قلب شنیده‌ نشده از نظر حکما رد شده است. اگر جنین شما قلب نداشته باشد خود بخود سقط خواهد شد و نیاز به انجام عمل های دیگر نمی‌باشد.
      ضمنا مطالب مربوط به این موضوع را جهت بالاتر رفتن آگاهیتان در سایت مشاهده نمایید
      با تشکر
      گروه مدیریت سایت

  18. سلام جناب دکتر. بنده هفته هفت بارداری هستم. در سونوگرافی تصویر رویان ساک و کیسه زرده دیده شد ولی صدای قلب شنیده نشد. و گفتند امیدی به تشکیل قلب نیست. آیا از نظر شما امیدی هست؟؟ درد یا خونریزی و یا لک بینی ندارم.

  19. سلام اقای دکتر ببخشید باوجود ۶باربارداری پوچ وفرصت دادن بعدازان به مدت ۲ سال الان بارداری موفق میتونه باشه ؟ اخه من ۶ بار بارداری پوچ روتجربه کردم که بعداز دوسال الان فهمیدم باز باردارشدم میترسم برم دکتر بگه رشدنکرده

    1. باسلام و احترام
      توکلت به خدا باشد، ان شاء الله بارداری موفقی را شاهد خواهید بود.
      در صورت مراجعه نزد پزشک متحصص طب اسلامی ایرانی مشاوره های مربوطه ارائه خواهد شد.
      باتشکر
      گروه مدیریت سایت

  20. سلام من ۱۸ اسفند اخرین روز پریودم بود که تا الان میشه حدود 10 هفته
    من از سه هفته پیش هر هفته سونو رفتم توی سونوی اول ساکم ۳ میلیمتر بودو زده بود هفته ی پنجم هستم یه هفته بعد شد ۹ میلیمتر و باز گفت هفته ی پنجم هستی
    دوباره این هفته رفتم سونو میگه اندازه ی ساک ۱۲ میلی متره بدون جنین و yolk sac
    توی سونوی اخر نوشته رحم با واکنش دسیدوای هتروژن و ساک خالی هیچ جنینی توش دیده نشد
    حالا فردا باید برم پیشه دکتر گفت اگه این بار جنین دیده نشه دارو میدم که سقط کنی
    تورو خدا منو راهنمایی کنید خیلی اذیت شدم این چند وقته
    اولش بتام خیلی کم بود واسه همین شک کردن به خارج رحمی
    از طرفی منو همسرم هر دو تالاسمی مینوریم ودکتر گفته باردارشدی هفته ی دهم باید بیای cvs کنی ببینیم جنین سالمه

      1. سلام من این پیغام رو پارسال دادم ولی دیر جوابم رو دادین و با دارو سقطش کردم
        امسال دوباره بعد از چندماه مصرف دارو برا تقویت تخمک لتروزول و آمپول hcg و…. دوباره باردار شدم اما باز سونو واژینال رفتم توی هفته 6 و بهم گفتن جنین 4 هفته و دو روزه و کیسه زرده داره و اندازه ش 8میلی متره سه هفته بعد مجدد تکرارش کردم اما این دفعه سونو شکمی بود گفت ساک زیاد رشد نکرده اندازه ش 16 میلی متر شده و ضربان قلب دیده نمیشه فقط همون کیسه زرده توش بود
        من چون مینور هستم با همسرم مجبوریم که هفته ی بریم برای cvs تورو خدا راهنماییم کنید بگید چیکار کنم پیش کی برم اگه ممکنه توی تهران بهم یه طبیب معرفی کنید

  21. سلام
    من همسرم باردار بودن و وقتی به دکتر جهت غربالگری مراجعه کردیم گفتن جنین مشکل داره و احتمالا دارای سندروم دوان و باید سقط بشه ولی چون از نظر شرعی مشکل داشت اینکارو نکردیم و به خدا توکل کردیم و الان الحمدلله بچه سالم و بدون عیب به دنیا آمده

  22. سلام
    در هفته دهم هستم،سونوگرافی واژینال گفته که جنین تا هفته ششم رشد داشته و بعد متوقف شده،تو جواب سونو نوشته که ضربان قلب مشاهده نشده.
    هیچ درد و لکه و خونریزی ندارم.
    چکار باید بکنم؟
    در ضمن من از اولین هفته بارداری علایم خاصی نداشتم که بعد هفته ششم از بین رفته باشه.فقط از اولین روز هفته هشتم رنگ ترشحاتم قهوه ای روشن شد که با شیاف حل شده.
    ممکنه سقط فراموش شده باشه؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. باسلام و احترام
      باتوجه به توضیحات شما، احتمال زنده بودن جنین بسیار زیاد است.
      توصیه می کنیم قبل از هرکار عجولانه ، حضوراً برای مشاوره مراجعه نمایید.
      گروه مدیریت سایت

    2. سلام منم هفته هشتم هستم و جنين تو ٦ هفتگي رشد نكرده و ضربان هم نداره نميزونم چكار كنم حرف اي دكتر گوش دادم آراد برنج با آب خوردم الان دچار لك بيني شدم بايد چكارًكنم؟؟

        1. سلام خسته نباشید من اولین روز اخرین پریودم ۵اردیبهشت ماه بوده و ۴ تیر رفتم برای سونو گفتن جنین ۶هفته وچند روزه وقلب نداره وبرو تا بیفته اگه سقط نشد بیا واسه کورتاژ من اولین بارداریم هست وبا کلی ذوق رفتم واسه سونو ک دکتر خیلی بی رحمانه گف باید سقط بشه اخه مگه نمیگن ک قلب تا ۸ هفته یا بیشترم تشکیل میشه چرا انقد راحت یه قتل به زبون میارن ،ممنونم ازتون بابت مطالب مفید قشنگتون خیلی امیدوار شدم ایشالاه خدا یه بچه سالم به همه منتظرها بده

  23. سلام
    هفته33بارداری ام توی سونودورشکم بچه ام کم بوده ووزنش هم کم بوده دکتر برام آسپرین نوشته ولی من نخوردم.نظر دکترچیه چکار کنم بچم رشدش خوب بشه ؟؟ممنون

  24. سلام استاد خسته نباشید
    ببخشید من ۱۶ تیر آزمایش بتا دادم با توجه به انکه عادت ماهانه نامنظمی داشتم دیدم بتام ۱۵۰۰ رفتم سونو گفتن ۵ هفته و ۵ روزته دوهفته بعد برای تشکیل قلب بیاید من ۲۵ تیر لک بینی داشتم سریع به دکترم مراجعه کردم من از همون موقع هم زیر دلم یکم درد میکرد معده درد و سوزش سر دل داشتم و پهلوهامم کش میومدو خیلیخستم همیشه
    دکتر گفت سونو بده تو سونو واژینال بهم گفتن تازه ۶ هفته و ۳ روزته و بچه ۵.۸ میلیه ولی قلب نداره تا ۵ روز دیکه بیا بنداز بچرو ، و اینکه من هماتوم دارم که ۱۱ بود اندازش دکترم بهم آمپول زد و شیاف داد و استراحت تا ۱۰ روز۵ مرداد استراحتم تموم میشه من میترسم واسه قلب بچه امیدی هست ؟
    دکتر سونو خیلی منو ترسوند

    1. سلام علیکم
      تا هفته ی ۱۲ تحمل فرمایید و اقدام به سقط نفرمایید انشالله که اگر خدا بخواهد قلب جنین تشکیل خواهد شد و اگر خدا نخواهد جنین خودبخود سقط خواهد شد و احتیاج به کورتاژ نمی‌باشد
      گروه مدیریت سایت

      1. سلام و عرص ادب .من اولین بارداریم هست هفته ۶ رفتم سونو گفتن قلبش تشکیل شده و صربانش خوبه .دیروز در ۱۲ هفتگی به حساب دکتر رفتم غربالگری گفتن بچه قلب نداره و رشدش در حد ۸ هفته متوقف شده .باید سقط کنم .چیکار کنم .دارم روانی میشم؟کمکم کنید لطفا.

        1. با سلام و‌احترام
          آرد برنج محلی یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب حل کرده صبح و شب میل شود
          گروه مدیریت سایت

  25. سلام من ۳۸ سالمه و هفته ۱۲ بارداری ام الان دوتا سونو Ntانجام دادم و جواب حاکی ازین است که مقدار آب دور سر جنین ۸ m.mاست و همین طور دور قلب و ریه رو هم آب گرفته حتی در سونو جدید گفتند تو مغز هم آب جمع شده و نظر دکتر براین است که دارای ناهنجاری کروزومی و داون است و باید اسقط بشه ؛ اما من اصلا راضی به این امر نیستم خواهش میکنم راهنمایی کنید جنین من سید است و من مسئولیتم هم در پیشگاه خدا وجوش سنگین است

    1. سلام علیکم
      البته در فضایی این چنین امکان‌ پاسخگویی به چنین سوالات مهمی مهیا نمی باشد. لذا جهت بررسی های بیشتر به طبیب حاذق طب مراجعه نمایید.
      گروه مدیریت سایت

  26. سلام اول ازهمه تشکرفراوان دارم ازاقای دکتر من بااینکه توی سونو نوشته بود یازده هفته وضربان قلب مشهود نیس حتی نوشته بود پارگی آمنیون مشهوده وخیلی چیزای الکی که من اهمیت ندادم بعد دوهفته رفتم سالم بود الان شش ماهه باردارم قبلا هم اینجا مطرح کرده بودم شش بار بیجهت گفتن سقط کن وهمش رو توی شش سال پیش سقط کردم اینو نگه داشتم وخداروشکر الان سالمه و۶ ماهمه به امید خدا فقط توکل برخودش تا خدا نخواد برگی ازدرخت نمی افته فط به دکترای بی وجدان مراجعه نکنین که فقط به مادیات فکرمیکنن وتمام

    1. باسلام و احترام
      به اطلاع می رساند حکیم دکتر روازاده در نظر دارد مستندات مربوط به افرادی که با چنین تجربه ای در بارداری روبرو بودند (اعلام نتیجه سونوگرافی مبنی بر عدم تشکیل قلب بچه و جلوگیری از سقط آن که منجر به تولد نوزادی سالم شده است) برای ایشان گردآوری و ارسال گردد.

      لذا از جناب عالی درخواست می گردد از طرق ذیل مستندات مربوطه را ارسال نمایید:

      ارسال شماره تماس و تصاویر سونوگرافی قبل و بعد از تشکیل قلب جنین به اکانت “گنجینه اخبار و تجربیات مردمی” در پیام رسان های سروش یا تلگرام به شماره ۰۹۳۸۲۶۸۶۱۰۰
      https://sapp.ir/ganjine_akhbar_tajrobiyat

      https://t.me/Ganjine_akhbar_tajrobiyat

      تماس با روابط عمومی احیای سلامت به شماره ۰۲۱۶۶۹۲۰۱۲۸
      باشکر
      گروه مدیریت سایت

  27. سلام من در هفته نهم بارداری هستم هفته هفتم لکه بینی داشتم رفتم سونو گفت قلب بچه تشکیل شده و لکه بینی طبیعیه شیاف داد تا امروز استفاده کردم ولی چون در این مدت چند بار خونریزی خفیف داشتم امروز دوباره رفتم سونو گفت قلب جنین از سه روز بعد از سونو قبلی یعنی حدود ده روز هست نمیزنه و باید سقط کنی میخوام بدونم آیا امیدی هست و شیاف هام رو استفاده کنم؟چون من دلم نمیاد زعفران بخورم و فعالیت زیاد کنم و هنوز اميد دارم نظر حكيم روازاده در چنین مواردی چیست؟

  28. باسلام 6بار سابقه سقط بدلیل تشکیل نشدن قلب دارم.الان برای دفعه هفتم باردارم که دیروز رفتم سونوگرافی ..باتوجه به تاریخ آخرین پریودی باید7هفته و6روز میبودم و سونوگرافی 5هفته و 6روز نشان داد..جنین دیده شده اما قلب نداره..10روز دیگه باید سونوگرافی تکرار بشه. لطفا راهنمایی کنید آیا این اختلاف 13 روزه طبیعیه؟؟؟؟امکانش هست قلب تشکیل بشه؟؟؟؟

    1. سلام علیکم

      جهت عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید
      09907600160
      گروه مدیریت سایت

  29. سلام من اولین سونو۹۷.۷.۸ بود که سن حاملگی رو ۵ هفته و ۴ روز اعلام کرد که یک ساک حاملگی دارای YOLk SaC و بدونFETAl PoLE ….دوباره در تاریخ ۹۷.۷.۲۲ سونو دادم یک ساک حاملگی دارای YOLK SAC و FETAL POLE بدون ضربان قلب مشاهده شد و سن حاملگی بر اساس CRL=4 حدود ۶ هفته …..دکتر گفت که جنین رشد نکرده قلب تشکیل نشده پس سقط کن ولی من با شنیدن حرف های دکتر روازاده امیدوار شدم خواهش میکنم شما بگید من چکار کنم؟،؟؟

    1. سلام علیکم
      تا هفته ۱۲ صبر نمایید اگر جنین بدون قلب باشد خوبخود از بین خواهد رفت و نیاز به عمل کورتاژ نیست
      گروه مدیریت سایت

  30. سلام علیکم
    من دوبار باردار شدم، بار اول بخاطر خون ریزی ولکه بینی در سیزده هفتگی سقط شد وبه زور کورتاژ کردن برام، این بار هم در هجده هفتگی آبریزش پیداکردم، رفتم دکتر برام سونو داخلی نوشت، گفتن بچه ات مشکلی نداره ولی دهانه رحمت باز شده و در حال سقط شدن هست، وبعد از سه روز سقط شد، ولی هنوز برام بقایای جفت به اندازه 22 در 10 میلی متر خوند، که گفتن بايد کورتاژ بشي، بعد از هشت روز بستری در بیمارستان، با رضایت خودم مرخص شدم، ميخواستم بدونم الان این مقدار خطرناکه؟ چکارکنم سریع دفع بشه؟

  31. سلام
    آیا بعد از بارداری همسرم نیازی هست که بفرستمش سونوگرافی؟؟
    آخه میگن اگر خدایی نکرده بچه معلولیت ذهنی یا بیماری کلیوی داشته باشه توی سونو مشخص میشه.
    و دکترا تاکید میکنند که این کار انجام بشه.
    حال چه باید کرد باید انجام داد یا ن؟؟

  32. سلام. من هفته هشت رفتم سونو گفتن رشد جنین خوب نیستو قلبشم نمیزنه.. نامه سقط دادن.. من نرفتم. ولی علائم تهوع از بین رفته ولی خونریزی ندارم. چکار کنم؟

    1. سلام علیکم
      تا هفته ۱۲ صبر نمایید
      لذا چنانچه خداوند تبارک بخواهند قلب جنین تا هفته ۱۲ تشکیل خواهد شد اما اگر مصلحت نباشد جنین خودبخود سقط خواهد شد
      گروه مدیریت سایت

  33. سلام و خسته نباشید
    من طلق سونو ۷ هفته و ۶ روز بودم که گفتن جنین قلب نداره و باید سقط بشه ولی من ویار شدید دارم و خونریری ندارم الان منتظر موندم می خواستم ببینم تا پایان هفته ۱۲ منتظر بمونم ؟

    1. سلام علیکم
      بله حتما تا هفته ۱۲ صبر نمایید
      چنانچه قبل جنین تشکیل نشده باشد به خودی خود سقط خواهد شد و نهایتا تا هفته ۱۲ یا ۱۳ مشخص خواهد شد
      ضمنا، لطفاً برای عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود؛ شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید.
      ۰۹۹۰۷۶۰۰۱۶۰
      گروه مدیریت سایت

    2. سلام ایام را تسلیت عرض میکنم بنده باردارهستم و هفته ۷ در سونو گفتن جنین قلب دارد هفته ۱۱ که مراجعه کردم برای وقت غربالگری سنو گفت در هفته ۹ قلب ایستاده و جنین رشد نکرده اما نه خونریزی داشتم و نه دردی دکتر اعلام کرد باید بچه سقط شود اما باید ۲ تا سونو تایید کند تا وزارت بهداشت قبول کند برای سقط .
      من ۲ تا سونو دیگه هم در عرض یکهفته انجام دادم و همه تایید سونو اول بود دکتر نه قرصی می داد و نه شیافی کلی معاینات مختلف اما هنوز هم جنین در شکم من هست و بعد از گذشت ۴ هفته نه خونریزی دارم و نه دردی با صحبت های دکتر واقعا امیدوار شدم که هیچ علائمی ندارم برای سقط
      خواهشا رااهنماییم کنید..

      1. با سلام و‌احترام
        آرد برنج ایرانی یک قاشق غذاخوری در لیوان آب سلام حل کرده صبح و‌شب میل کنید
        اگر چیزی ‌که سونو گفته درست باشد جنین دفع می‌شود در غیر اینصورت جنین سالم میماند
        گروه مدیریت سایت

  34. سلام، یکی از اقوام، به روش آی وی اف باردار شده بود، پنج ماهه بود که دکتر سونوگراف به ایشون گفت شکم بچه ت شکافته شده و روده هاش بیرون زده باید سقطش کنی، دهه آخر دی ماه 97 در بیمارستان سقطش کردن، شکم بچه سالم بود و هیچ جاییش شکافته نشده بود فقط روی ناف بچه، برجستگی لخته مانندی وجود داشت

  35. سلام خسته نباشید
    من هفته ۱۳ بارداریم و بچم ۶ هفته رشد کرده
    از هفته ۸ بارداری ۳ بار سونو رفتم و گفتن قلب نداره
    امروزم سونو رفتم و همینو گفتن
    دکترم میگه اگه سقط نکنی مشکل انعقاد خون میگیری
    چکار کنم؟

    1. باسلام و احترام
      حتما حضوری مراجعه کنید تا دقیقا بررسی شود.
      تا پایان هفته ۱۵ صبر کنید و مجددا سونوگرافی انجام دهید.
      حتما هر شب گرده گل ۱ قاشق چایخوری با آب میل کنید.
      شاه انگبین صبح ناشتا ۲ پیمانه مصرف کنید.
      حتما از ادویه زیر خاکی استفاده کنید
      گروه مدیریت سایت

  36. با سلام و خسته نباشید
    من الآن هفت هفته و یک روزمه سه روزه هر صبح یه مقدار خیلی کم لکه بینی دارم ولی بقیه روز هیچ مشکلی ندارم
    لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم ؟!
    درضمن هیچ دارویی مصرف نمیکنم فقط داروهای خونساز دکتر و بادام و … .
    و هنوز هم به هیچ دکتری مراجعه نکردم ..
    و اینکه پارسال دو تا سقط خود به خودی توی خونه داشتم یکیش تو هفته ۱۱ قلبش تشکیل نشده بود و یکیشم سالم بود خودم به شدت سرماخوردم و متاسفانه توی خونه دفع شد..
    یه پسر ۵ ساله هم دارم.

    1. با سلام و احترام
      لطفاً برای عضویت در گروه های مجازی خانواده بزرگ نگاه احیای سلامت (مورد تایید حکیم دکتر روازاده) جهت پرسش و پاسخ طبی و دستیابی به پاسخ سوالات خود؛ شماره زیر را در تلفن همراه ذخیره و یک پیغام در سروش و یا تلگرام به آن ارسال نمایید.
      09907600160
      گروه مديريت سايت

  37. سلام من هم برای تشکیل قلب رفتم گفتن قلب نداره باید سقط کنی من ۶ هعته ام بود رفتم که گفتن قلب نداره الان ده هفته و چهار روزمه در صورتی که رشد جنین هفت هفته اس یعنی رشدش عقبه ومن هنوز برای سقط نرفتم توی اخرین سونوگرافی اومده که رحم با حدود نامنظم هستش وجنین ضربان قلب نداره و رشد نداره موندم چکار کنم ?? برم برای سقط یا نه هر دکتر متخصصی که رفتم میگن اورژتنسی بخواب برای سقط بیشتر از این نگه داری برای بدنت ضرر داره هیچ خونریری و لکه بینی هم ندارم

  38. سلام
    من در هفته ششم سونوگرافی کردم وضربان قلب جنین شنیدم
    دیروز بعد از لکه بینی که الان متوقف شده به دکتر مراجعه کردم وبعد از دو بار سونوگرافی گفتند که جنین باید ۹ هفته باشد ولی هشت هفته و دو روز دارد و ضربان قلب ندارد ودستور به سقط جنین دادند بنظر شما چکار کنم قرص ها رو استفاده کنم؟؟
    کمکم کنید

    1. با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و آرزوی سلامتی برای شما و فرزندتان.
      تایید و یا تجویز در این گونه موارد از راه دور به دلیل حساسیت موضوع کار صحیحی نیست. لذا جهت کسب اطلاع بیشتر و هماهنگی برای ویزیت پزشک طب اسلامی ایرانی به شماره 02166425483 تماس حاصل فرمایید.
      گروه مدیریت سایت

  39. سلام من طبق محاسبه اولین روز آخرین پریودی ام که 25 اسفند بوده 11 هفته هستم. 12 اردیبهشت گفتن6 هفته هستیو ساک حاملگی15 mm وکیسه زرده و اکوی جنین وجود داره اما ضربان قلب بوضوح دیده نمی‌شود. 12 اردیبهشت خونریزی داشتم سه روز بعد قطع شد و 9 تا شیاف پروژسترون بیمارستان برام تجویز کرد و کلا لکه بینی و همه چیز قطع شد. بعد از چند هفته 5 خرداد رفتم سونو که گفتن رشد در 6 هفته متوقف شده و ساک 15 میلیمتری 11 میلیمتر شده قلب هم نداره یک هماتوم 36 در 16 میلی متر دارم.تا امروز که 12 خرداد هست هیچ لکه بینی و درد و خونریزی نداشتم و سونوم رو تکرار کردم گفتن هیچ تغییری نکرده همون 6 هفته نشون داد بعد از یه هفته. دکترم گفته بود اگه بعد یه هفته خود به خود سقط نشد قرص میدم. چه کنم واقعا سقط غیر طبیعی رو گناه میدونم امروز 12 خرداد لکه بینی شبیه اوایل پریودی دارم. چه کنم. بارداری اولم هست 28 ساله

      1. سلام من به حساب خودم هفته نهم بارداری هستم اما سونوگرافی نشون داده که جنین در هفته ششم متوقف شده و ضربان نداره به نظر شما چکارکنم و تاچندهفته صبرکنم؟؟و حدودا دو روزه ک مقدار کمی لکه بینی دارم

        1. با سلام و‌احترام
          آرد برنج محلی یک قاشق با یک لیوان آب حل کرده صبح و‌شب میل شود
          گروه مدیریت سایت

  40. سلام آقای دکتر
    وقتتون بخیر باشه
    مامان من حدود یکسال پیش به دلیل وجود یک کیست 13 سانتی در تخمدان سمت چپ خود تحت عمل جراحی قرار گرفتند. مدتی بعد از عمل دچار آمبولی ریوی شده و از آن زمان قرص زالربان مصرف می‌کردند.
    مدتی پیش متوجه شدیم که مجدد دو کیست 8 و 10 سانتی در رحم ایشان تشکیل شده است. پزشک متخصص علارغم بدخیم نبودن کیست قبلی و جدید ( طبق نتایج MRI) اینبار نظر به برداشتن رحم و تخمدان سمت راست نیز دارد. در حال حاضر به دلیل وجود لخته در بطن راست قلب ایشان امکان جراحی وجود ندارد و از طرفی به دلیل مصرف قرص‌های رقیق کننده خون به منظور رفع لخته پزشک طب سنتی مصرف رازیانه را ممنوع کرده. از شما خواهش دارم که اگر در طب سنتی برای رفع این دو مشکل راه حلی وجود دارد راهنمایی بفرمایید.
    این مسئله واقعا برای ما نگران کننده است به طوری که درد پهلو ایشان را خیلی اذیت می‌کند و عملا با قرص‌های مسکن درد را تحمل می‌کنند .

  41. چرا دکترا انقد زود میفرستن برای سونو؟
    دکترا ی سری کتابو حفظ کردن همونارو رو همه پیاده میکنند،در صورتی که بدن با بدن فرق داره.

  42. با سلام من با قرص لتروزول و آمپول hcg دو قلو باردار شدم ولی به علت عدم اطلاع از بارداری با مشاهده ی لکه ی زمان پریودی یک بسته ی دیگر لتروزول خوردم و بعد از خون ریزی نسبتا شدید رفتم سونوی واژینال و متوجه شدم که 5 هفته و 4 روز (بر اساس اندازه جنین) دوقلو باردارم بدون تشکیل قلب. بعد از 10 روز به تجویز دکتر مجددا سونوی واژینال دادم که گفت یکی رشد نکرده و جنین دیده نمیشه و دیگری 6 هفته و 2 روز ولی قلب تشکیل نشده. بهم گفت شیاف پروژسترون که برای قطع خونریزی تجویز کرده بود را قطع کنم تا سقط شود و اگر نشد هفته ی بعد به بیمارستان مراجعه کنم. از نظر شما چکار کنم و تا کی صبر کنم و شیاف را قطع کنم یا خیر؟ اگر قلب تشکیل نشه و سقط هم نشود برای مادر ضرر دارد؟

    1. با سلام و احترام
      بدن همانند دريا مي ماند مواد زائد را پس ميزند و دفع مي كند اگر جنين زنده نباشد دفع ميشود و نيازي به دارو نميباشد
      براي اطمينان بيشتر به طبيب حاذق طب سنتي مراجعه فرماييد
      شماره جهت هماهنگي:
      02166425483
      گروه مديريت سايت

  43. باسلام خدمت آقای دکتر
    من در هفته دوازدهم جهت انجام غربالگری اول رفتم سونوگرافی و دکتر بهم گفت که mised abeartion است و رشدش متوقف شده و در هفته ی هشتم توقف کرده بهم گفت همینجا برو قسمت زایشگاه سقط کنن اما من نرفتم سه تا دکتر دیگه همین حرف رو زدن و گفتن امیدی به زنده بودنش نیست قبل از اون من هیچ سونوگرافی انجام نداده بودم که بدونم قلب داشته که ایست کرده یا اصلا از اول قلب نداشته بالاخره با اصرار من و مخالفت های دکتر تصمیم گرفتم یک هفته صبر کنم بعد سونو بدم شاید ضربانش شنیده بشه برای همین چون دکتر معتقد بود ممکنه برای خودم مشکلی بوجود بیاد برام آزمایش کم خونی و انعقاد خون نوشت و هیچ مشکلی نبود بنابر این یک هفته رو به اصرار خودم منتظر شدیم و من هیچ علائمی برای سقط نداشتم وقتی سونوی دوم رو دادم گفتن ۷هفته است و در هفت هفته رشدش متوقف شده و من هم بالاجبار بستری شدم و با شیاف سقط کردن برام حالا سوالم اینه آیا ممکنه بچم زنده بود و من سقطش کردم ؟ و آیا سقطی که داشتم توی بارداری های بعدیم تاثیر گذار خواهد بود یانه؟ ممنون از پاسخگوییتون .

    1. با سلام و احترام
      بهتر بود كمي صبر ميكردين و عجله نميكردين براي سقط كردن
      به هر حال سقط عوارض هم دارد
      بهتر ميباشد با طبيب طب سنتي مراجعه كنيد
      شماره براي هماهنگي مراجعه به مطب
      02166425483
      گروه مديريت سايت

  44. سلام. من هفته هفت براساس پریودی رفتم سونو و گفت شش هفته هست و ساک ۱۸ میلیمتری و خالیه. احتمال بارداری پوچ دادن. دو هفته بعد بازم سونو دادم و گفت هفته هفت هستی و ساک ۱۹.۵ میلیمتری و خالیه. گفت حتما پوچه. حالا من چیکار کنم و تا کی منتظر بمونم. در ضمن لکه بینی و خونریزی هم ندارم. اما علایم بارداریم کمتر شده. ایا باید سقط شه؟

      1. آرد برنج با آب جوش باعث تشکیل جنین میشه ؟ یا سقط رو راحت تر می کنه ؟ اینکه فرمودید اگه خونریزی شروع شده خوردنش رو قطع کنم؟! دلیلش اینه که سقط شده؟ یا داره میشه؟

  45. سلام. من طبق اولین روز آخرین پریودم، در هفته نهم دوبار لک بینی(صورتی کمرنگ) دیدم به دلیل تعطیلی تاسوعا وعاشورا در 9 هفته و چهار روز سونو دادم.سونو بر اساس ساک حاملگی 7 هفته و 5 روز و بر اساس قد جنین(از سر تا لگن) 6 هفته تشخیص داده و کیسه زرده و جنین و ساک حاملگی رو دیده ولی گفت قلب جنین تشکیل نشده.فردای بعد از سونو یعنی 9 هفته و پنج روز به حساب خودم شبش کمی خونریزی قرمز داشتم از استرس دفع ادرارم زیاد شد و هربار رفتم دستشویی چند قطره خون میدیدم. ولی از بعدازظهر فرداش دوباره خون کمرنگ شد و تقریبا قطع شد و رفتم شیاف استفاده کردم. الان ترشحم سفید و گاهی بندرت قهوه ای خیلی روشن هست. قراره یک هفته دیگه برم سونو. با این شرایط خواستم بدونم صبر کردن برای تشکیل قلب جنین در مورد من هم تاثیری داره یا اگر کسی به خونریزی افتاد قلب هرگز تشکیل نمیشه؟(ضمن اینکه امام رضا این هدیه آسمونی رو به من داد قلبا دوست ندارم از دستش بدم)

    1. با سلام و احترام
      هوالشافي
      يك قاشق غذاخوري آرد برنج محلي در يك ليوان آب حل كرده صبح و شب ميل كنيد
      گروه مديريت سايت

  46. سلام. من طبق اولین روز آخرین پریودم، در هفته نهم دوبار لک بینی(صورتی کمرنگ) دیدم به دلیل تعطیلی تاسوعا وعاشورا در 9 هفته و چهار روز سونو دادم.سونو بر اساس ساک حاملگی 7 هفته و 5 روز و بر اساس قد جنین(از سر تا لگن) 6 هفته تشخیص داده و کیسه زرده و جنین و ساک حاملگی رو دیده ولی گفت قلب جنین تشکیل نشده.فردای بعد از سونو یعنی 9 هفته و پنج روز به حساب خودم شبش کمی خونریزی قرمز داشتم از استرس دفع ادرارم زیاد شد و هربار رفتم دستشویی چند قطره خون میدیدم. ولی از بعدازظهر فرداش دوباره خون کمرنگ شد و تقریبا قطع شد و رفتم شیاف استفاده کردم. الان ترشحم سفید و گاهی بندرت قهوه ای خیلی روشن هست. قراره یک هفته دیگه برم سونو. با این شرایط خواستم بدونم صبر کردن برای تشکیل قلب جنین در مورد من هم تاثیری داره یا اگر کسی به خونریزی افتاد قلب هرگز تشکیل نمیشه؟

    1. با سلام و احترام
      يك قاشق غذاخوري آرد برنج با يك ليوان اب حل كرده صبح و شب ميل كنيد
      گروه مديريت سايت

    2. سلام.من سونو اولم ۷هفته و ۵روز بود ک ضربان داشت.چندروز بعد لک دیرم و مرکز بهداشت رفتم بهم گفتن یک هفته استراحت مطلق کن تکون نخور دکترم نمیخواد بری.بعد از اون بیا ک دارو و شیاف بدیم.امروز رفتم سونو ۹هفته و ۴روز بود ولی گفتن جنین تا ۸هفته و ۲روز رشد داشته و ضربان نداره.فردا باید بستری شم برای سقط.بعضی پیامارو خوندم امیدوار شدم.از غروب دارم گریه میکنم توروخدا اگه راهی داره بهم بگین اگه ن ک امیدوار نشم.خیلی حال روحیه بدی دارم?

  47. با وجود خونریزی کم در هفته دهم بارداری و عدم تشکیل قلب جنین و استفاده از شیاف که خونریزی رو قطع کنه، باز احتمال تشکیل قلب هست یا صبر کردن فایده ای نداره؟

    1. با سلام و احترام
      يك قاشق آرد برنج محلي در يك ليوان آب حل كرده صبح و شب ميل كنيد
      گروه مديريت سايت

  48. سلام من یبار سقط شیمیایی داشتم خود ب خود سقط شد دوباره بعد از یک ماه باردار شدم اما ساک حاملگی تشکیل شد جنین تشکیل نشد و دوباره خود ب خود سقط شد الان بعد از یکسال باردارم خودم حساب میکنم 6هفته هستم هفته پیش رفتم سونو اما هیچی تشکیل نشده بود گفتن برو یه هفته دیگه بیا فردا قراره باز برم سونو اما شما فرمودید که زوده و زیاد سونو انجام نشه ضرر داره حالا ب نظر شما فردا برم سونو یا صبر کنم با تشکر

    1. با سلام و احترام
      بهتر ميباشد در سه ماهگي سونو مجدد انجام شود
      گروه مديريت سايت

  49. باسلام

    هفته ۸ بارادی سنوگرافی رفتم وگفتند ساک تشکیل شده اما قلب تشکیل نشده با توکل برخدا صبر کردم اما استرس شدیدی داشتم والان دخترم یکساله هست وخیلی باهوش آقای روازاده از آگاه سازیتون ممنون .

  50. باسلام به دکترعزیزمحترم.
    من به حساب پریودیم باید هفته یازدهم باشم رفتم دکترسونودادن گفتن رشدنکرده ضربان قلب هم واضع نیس سونوگرافی بیرون دادم اونم گفت جنین رشدش متوقف شده با حساب بیست روزه مرده توی سونوجنین هشت هفتس گفتن قلبش هم نمی زنه بایدسقط بشه و ماه دیگ حامله شین دکترازمایش دادن تا بفهمن مشکل چیه دکترخواهشاکمکم کنین نمیخوام باور کنم بچم مرده با حرفای شما یکم امیدوار شدم یعنی امکانش هست جنین زنده باشه بایدسقطش کنم یانه؟

    1. با سلام و احترام
      اگر جنین مرده باشد بدن به مانند دریا واکنش نشان میدهد و جنین راپس میزند
      گروه مدیریت سایت

  51. سلام خسته نباشید
    من هفته هشتم بارداری هستمدو هفته پیش رفتم سونو گفتن تازه داره تشکیل میشه دیروز هم رفتم سونو گفتن جنین به اندازه پنج هفته رشد کرده و به احتمال خیلی زیاد قلب نداره گفتن برو هفته بعد بیا بازم سونو بده اگه مطمین شدیم میفرستیمت کورتاژ بشی ، نمیدونم چیکار کنم حالت تهوع شدید دارم تو این دوماه گذشته دوبار لک بینی خیلی کم داشتم یبارش دقیقا ایام عادت ماهیانم بود ولی مجموعا هر دوبار کل لک بینیم به یه بند انگشت نمی رسید حالا موندم چکار کنم برم برا کورتاژ یا بازم صبر کنم ؟ واقعا استرس انداختن به جونم خواهش می کنم کمکم کنید ممنون میشم ازتون

    1. باسلام و احترام
      نگران نباشید، صبر نمایید ان شاء الله با توکل بر خدا، شاهد رشد جنین خواهید بود.
      گروه مدیریت سایت

  52. باسلام وخسته نباشید
    من 3ساله ازدواج کردم و برای بارداری اولم در8هفته بودم که خودبه خودهمراه با دردکمر جنین سقط شد و وقتی من وهمسرم ازمایش دادیم که جویای علت بشیم متوجه شدن همسرم واریکوسل دارن وجراحی انجام دادند وبعد از گذشت 6ماه مجدد باردار شدم و به 9 هفته بارداری طول کشید که گفتن با قرص بایدسقط کنیدچون قلبش تشکیل نشده و اصلا جنینی وجودنداره منم به حرفشون باوجودکلی دردوافسردگی سقط کردم الان که مطالب خوبتون رو خوندم خیلی خیلی ناراحت شدم نکنه خودم با دستای خودم باعث مرگ جنین شده باشم .برای همین موضوع میترسم دوباره بارداربشم که بازم منجر به سقط بشه.اینم بگم تعداد اسپرم همسرم با وجود جراحی 8 میلیون هست .ایا میتونه همین تعدادکم اسپرم دلیلش باشه؟ .اگه میشه لطفا راهنماییم کنید ممنون از لطفتون

    1. با سلام و‌احترام
      برای بررسی بیشتر با ازمایشات به طبیب طب اسلامی ایرانی مراجعه کنید
      تلفن هماهنگی جهت نوبت دهی
      021-66925483
      گروه مدیریت سایت

  53. باسلام،بنده در بارداری اولم وقتی منوجه بارداری شدم دکتر در هفته پنجم برام سونوگرافی نوشت منم رفتم سونو دادم و گفتن جنینی نیست و دو هفته دیگه سونو رو تکرار کن،بازم رفتم سونو گفتن جنین هست ولی قلب نداره و باید سقط بشه و در این حین بدون مصرف قرص لکه بینی و خونریزیم شروع شد و رفتم بیمارستان و کلا دفع شد،در بارداری دومم دکتر سونو رو برای هفته هشتم نوشت و قبل از اینکه سونو بدم خونریزی شروع شد و موقع خونریزی رفتم سونو و گفتن هیچی دیده نمیشه،برای بارداری سومم بازم روال بارداری دومم تکرار شد و سقط شد،میخواستم نظر شما رو در این مورد بدونم که چرا این اتفاق برام میوفته

    1. با سلام و‌احترام
      با مدارک پزشکی به طبیب طب اسلامی ایرانی مراجعه کنید

      تلفنی هماهنگی نوبت دهی
      021-66925483
      گروه مدیریت سایت

  54. با سلام
    من در هفته ی پنجم بارداری هستم در هفته ی پنجم دوبار خونریزی در حد دو تا سه دقیقه داشتم و بقیه بصورت لکه بینی بوده سونو انجام دادم و گفتن ساک حاملگی مشاهده میشه دفعه اول خونریزی بعلت ارتباط با همسر بوده و دفعه دوم نمیدانستم خوردن کاهو قاعده اور هست ولی هردو خونریزی کم بود و الان فقط،لکه بینی گاهی اوقات دارم ازمایش خون انجام دادم و نتیجه مثبت بود بنظر شمل مشکل از چیست ایا ممکن است جنین سقط‌شود؟

    1. با سلام و‌احترام
      ‌هر چه خواست و‌ اراده پروردگار باشد اتفاق می افتد
      بهتر میباشد استرس نداشته باشید و‌تدابیر باردری مطالعه کنید
      گروه مدیریت سایت

  55. باسلام خدمت شما و دکتر روازاده بزرگوار
    بنده باردارم و بارداری اولم هست.سی سالمه
    به حساب خودم ۱۰ هفته هستم امروز سونو دادم به حساب سونو ۵ هفته و سه روز. فقط کیسه حاملگی دیده شد به قطر ۱۳ میل. دو هفته پیش هم سونو دادم کیسه خالی بود و اندازه ۱۱ میل.
    آیا بارداری پوچ هست؟باید به دکتر مراجعه کنم برای سقط یا خودبخود سقط میشه؟
    سپاسگزارم اگه پاسخ بدید

    1. با سلام و احترام
      اگر بارداری پوچ باشد جنین سقط میشود و احتیاجی به دارو‌نیست
      شما یک‌قاشق غذا خوری آرد برنج محلی در یک‌لیوان آب حل کرده صبح و‌شب میل شود اگر جنین مشکلی نداشته باشد میماند در غیر‌اینصورت سقط میشود
      گروه مدیریت سایت

      1. سپاسگزارم از پاسخگویی
        فقط فراموش کردم ذکر کنم که در سونو دو کیسه بارداری به یک اندازه دیده شده بدون فتال پل و کیسه زرده.
        ممکنه بارداری دوقلویی دیرتر جنین تشکیل شود؟ و من عادت ماهانه نامنظمی هم داشتم.
        بابت راهکاری هم که ارایه دادید ممنونم. برای دو ساک حاملگی هم همین دستور کفایت می‌کنه؟

        1. با سلام و‌احترام
          بله همینکار انجام بدین
          به هیچ وجه هم استرس نداشته باشین
          اکسیر شاه انگبین هم‌میل کنید
          گروه مدیریت سایت

  56. سلام خانم .
    ببخشید ما یه گروه پژوهشی هستیم داریم روی این موضوع سقط جنین کار کنیم . به نتایج خیلی خوبی توی این زمینه رسیدیم و برای اثبات حرف هامون فقط به مستندات که همون جنین هایی که سقط نشدند نیاز داریم.(درست مثل دختر شما)
    برای اثبات حرف هامون هم فقط باید به چند تا سوال پاسخ بدهید . خوش حال می شیم اگه در این زمینه با ما همکاری کنید و به سوال های ما پاسخ بدهید. به هر حال سقط همچین نابغه هایی دور از انصاف است . اگر شما با ما همکاری کنید کمک بزرگی برای عدم سقط انها انحام داده اید .

    1. با سلام و‌احترام
      اتفاقا خیلی هم عالی می باشد
      برای تعامل با با روابط عمومی تماس بگیرید
      021-66920128
      گروه مدیریت سایت

      1. سلام من هفته هشت هستم دوبار سونو تا الان دادم بهم گفتن جنين از ٦ هفتگي ديگه رشدي نكرده و قلبش ضربان نداره ولي حرفاي شمارو گوش دادم اميدوار شدم بنظرتون منم آراد برنج مصرف كنم؟؟

  57. باسلام من 13 بهمن تاریخ اخرین پریودم بوده و در تاریخ 7 فروردین سونو رفتم که فاقد قطب رویانی بود و قلب تشکیل نشده بود و داخل ساک حاملگی خونریزی داشت و سن حاملگی 6 هفته و دو روز اعلام شد
    مجددا 30 فروردین برای سونو رفتم و همچنان قلب تشکیل نشده بود و سن بارداری هم همون 6 هفته و دو روز اعلام شد و واکنش دسیدوایی به صورت هتروژن به نفع هموراژی دیده شد , با توجه به اینکه از دیروز بعد از امیزش خونریزی دارم و نمیخوام برای کورتاژ برم و تمایل دارم خودش دفع بشه لطف کنید بفرمایید چه اقدامی انجام بدم؟چون گفته بودید در صورت خونریزی ارد برنج مصرف نشه

    1. با سلام واحترام
      اگر خونریزی شدید دارید نزد پزشک طب اسلامی ایرانی مراجعه نمایید تا اگر لازم است برای دفع جفت اقدام کنید.
      گروه مدیریت سایت

  58. سلام من هفته 8بارداری هستم که سونو واژینال گفتن قلب جنین تشکیل نشده و نبض نداره.
    در هفته 6بارداری لکه بینی قهوه ای داشتم که باامپول وشیاف رفع شدخواستم ببینم امیدی هست قلب جنین تشکیل بشه چون دکترگفت هرچه سریع تربه سقط اقدام کنم درضمن من ازهفته 6 بارداری تاالان صبح وشب اردبرنج میخورم میشه منوراهنمایی کنیدخیلی استرس دارم بارداری اولم هست.آیا دارویی چبزی هست که کمک کنه یا…

    1. با سلام و احترام
      هوالشافی
      اگر قلب جنین تشکیل نشده باشد بدن اقدام به دفع مواد زائد میکند پس استرس نداشته باشید
      گروه مدیریت سایت

  59. مننون از جوابتون.آیا امکانش هست قلبش تشکیل بشه؟من داروهایی که برای قطع لکه بینیم تجویز کرده رو هنوز دارم مصرف میکنم.به امید تشکیل قلب جنین.به مصرفشون ادامه بدم یا دیگه نه.
    و اینکه کی میتونم دوباره سنو بدم.الان هفته هشتم دادم ، گفتن تشکیل نشده

    1. با سلام و احترام
      هوالشافی
      تا خواست پروردگار چه باشد ماه سوم سونو انجام بدین
      گروه مدیریت سایت

  60. سلام من و همسرم میکرو انجام دادیم مشکل ازمن بود اسپرم ضعیفه الان همسرم بارداره و هفته هشتمه رفتیم سونوگرافی انجام دادیم گفته قلبش تشکیل نشده سه تا سونوگرافی متفاوت انجام دادیم رشد جنین خوبه ساک جنین هم ۲۰ هستش دکتر گفته باید سقط چه باید کنیم ممنونم

    1. با سلام و احترام
      هوالشافی
      اگر جنین مشکل داشته باشد و‌قلب تشکیل نشود بدن به خودی خود جنین را دفع میکند
      آرد برنج محلی یک قاشق غذاخوری در یک لیوان آب گرم حل کرده و روزی ۲-۳مرتبه میل کنید
      گروه مدیریت سایت

  61. سلام و خسته نباشید طاعاتتون قبول باشه… میخواستم از آقای دکتر بپرسید
    من باردارم و اولین بار سونوی شکمی انجام دادم که سی ار ال ۵ هفته و ۶ روز بود و۱۰ روز بعد واژینال انجام دادم ۶هفته و ۴روز بود و ساک خالی بود و گفتن پوچ باید سقط کنی… تو سونوی شکمی کیسه زرد دیده شد و یه چیزی مشکوک به جنینم دیدن ولی تو واژینال هیچی دیده نشدو اینکه لکه بینی هم دارم… میشه خواهش کنم راهنماییم کنید….

    1. با سلام و‌احترام
      آرد برنج محلی با آب جوش حل کرده و‌روزی چندبار میل شود
      گروه مدیریت سایت

  62. با سلام
    پزشک بعد از انجام آزمایش غربالگری گفت احتمال اینکه بچه سالم باشه 60% هست به خدا توکل کردیم الان بچه خدا رو شکر سالم دنیا اومد

  63. سلام علیکم
    من پریروز دو تا سونو انجام دادم گفتن ضربان قلب نداره و دکتر نامه سقط بهم داد ولی من هیچ مشکلی ندارم نه خونریزی نه دردی هیچی تا کی باید صبر کنم و یونوی بعدی انجام بدم تا مطمئن بشم قلب تشکیل شده
    میشه راهنماییم کنید تشکر

    1. با سلام و‌احترام
      یک‌قاشق غذاخوری آرد برنج محلی با یک لیوان آب حل کرده و‌صیح و‌شب میل کنید
      گروه مدیریت سایت

  64. من سایت شمارو که دیدم خیلی امیدوارم شدم اما امروز دوباره سونوگرافی انجام دادم چون سابقه سقط داشتم حدود یک سال قبل تقریبا توی ۳ ماهگی بعد از یک هفته لکه بینی بچم سقط شد و کامل دفع شد الان که مجدد باردارم طبق سونو ۵ هفته و طبق lmp هفته ۱۱ بارداریم .اول گفتن احتمالا پوچه و باید سقط بشه ولی بعد ۳ هفته که سونو رو تکرار کردم گفتن جنین دیده میشه ولی خیلی کوچیک و رشد نکرده و باید سقط بشه….کمردرد شدید هم از اول بارداریم داشتم.. خواهش میکنم راهنماییم کنید دیگه حوصله دکتر زنان و سونوگرافی ندارم

    1. با سلام و احترام
      آرد برنج محلي آسياب کرده یک قاشق غذا خوری آرد برنج در یک لیوان آب حل کرده صبح و‌شب میل نماید
      گروه مدیریت سایت

  65. سلام وقت بخیر، بارداری اول هستم رفتم سونوگرافی و گفت هفته ی هشتم هستم و ساک هست ولی قلب جنین تشکیل نشده، بنظرخودم هفته 6 یا 7 هستم مشکلی هم از نظر لکه بینی و.. ندارم، باید صبر کنم احتمال اینکه تشکیل بشه هست؟

    1. با سلام و‌احترام
      تا سه ماهگی سونو انجام ندهید کمی صبور باشین
      گروه مدیریت سایت

    2. سلام منم هفته ۱۰ بارداریم دکتر گف قلب جنین تشکیل نشده ی هفته وقت داد گق تشکیل نشه باید سقط کنیم . نه خونریزی دارم ن درد و ن علایمی فعلا نگهش میدارم دوهفته دیگه میرم سونوگرافی ایشالله ک سالم باشه دعا کنید

      1. با سلام ‌واحترام
        یک‌ قاشق غذاخوری آرد برنج محلی با یک لیوان آب سالم حل کرده روزی۳-۴بار میل شود
        گروه مدیریت سایت

  66. با سلام من هفته نه بارداری هستم یک هفته قبل رفتم سونو گفتن جنین در شش هفته گی رشدش متوقف شده الان شش روزه فقط ترشح قهوه ای دارم آیا امیدی هست برای ادامه بارداری!؟

    1. با سلام و‌احترام
      آرد برنج محلی یک قاشق غذاخوری با یک لیوان آب سالم حل کرده و‌یک هفته روزانه میل شود
      گروه مدیریت سایت

  67. سلام علیکم من ۱۲ھفتگی رفتم سونوگفتن ضربان قلب جنین نمیزنہ دکترگفت بایدکورتاژبشی من چون علائم بارداری مثل حالت تھوع روداشتم ولک بینی نداشتم نرفتم الان دوھفتہ ازسونومیگذرہ ھنوزحالت تھوع دارم لک بینی ندارم میخاستم ببینم اگربیشترصبرکنم خطری ندارہ دکتربھم گفتہ بیشتراز۴ھفتہ دربدن مادر باشہ برای مادرخطردارہ نمیدونم چکارکنم ممنون میشم راھنماییم کنید

    1. با سلام و احترام
      همانطور که حکیم بزرگوار می فرمایند:بدن مانند دریاست و همانطور که دریا مواد زاید را از خود دور میکند بدن هم چیزی که مشر باشد را دفع میکند
      گروه مدیریت سایت

  68. سلام من تا هفته ۱۲ بر اساس آخرین تاریخ پریودی سونو انجام ندادم. امروز سونو ی غربال گری رفتم گفتن که جنین هست ولی ضربان قلب نداره باید سقط کنی.و سن حاملگی رو ۷ هفته گفته.الان من باید چه کار کنم ؟ سقط کنم؟

    1. با سلام و احترام
      آرد برنج محلی یک قاشق غذاخوری را به یک لیوان آب سالم اضافه کنید و‌روزانه میل کنید این کار را چندین روز انجام بدین
      گروه مدیریت سایت

    2. با سلام.اینجانب در هفته یازدهم بارداری میباشم.دوروز پیش و در ده هفتگی جهت اولین سونو مراجعه کردم گفتن قلب تشکیل شده ولی سه روز است لیست کرده.در عرض دو ساعت دو سونوگرافی هر دو این را گفتن.وگفتند حتی استخوان های جنین شکل گرفته.متخصص گفت بایدسقط جنین اننجام بدهید.اطرفیان توصیه به سقط می کنند اما اینجانب مقاومت میکنم .لطفا راهنمایی کنید.

      1. با سلام و‌احترام
        یک‌قاشق غذاخوری آرد برنج محلی با یک لیوان آب سالم مخلوط کرده روزی ۲-۳بار میل شود
        گروه مدیریت سایت

  69. سلام وقت بخیرمن رفتم واسه سونو سلامت ۱۲ هفتگی بهم گفتن که قلبش تشکیل شده ولی تا ۹ هفته زنده بوده،و الان دیگه قلبش نمیزنه،چیکار کنم؟الان هم وارد ۴ ماهگی شدم و ۱۴ هفتگی ،لکه بینی و خونریزی هم ندارم،طبق سونو یک ماه هست که مرده،آیا باید سقطش کنم،از آرد برنج هم استفاده کردم ولی لکه بینی نداشتم.

    1. با سلام واحترام
      پزشک را تغییر دهید و جای دیگه سونوگرافی انجام دهید
      مصرف آرد برنج همچنان ادامه بدین
      گروه مدیریت سایت

  70. سلام من دو بار سونو کردم و گفتند قلب ضربان نداره. ولی جالبه جنین در حال رشد هست.
    اندازه جنین در سونو اول 5 میلی بود و در سونو دوم 11 میلی بود. یعنی دقیقا به فاصله 1 هفته سونو دادم. و رشد بسیار خوبی داشته. از شش هفته و 1 روز رسید به 7 هفته و دو روز.
    سوال من اینه مگه جنینی که دیگه قلبش نزنه، رشد میکنه؟؟

    1. با سلام واحترام
      آرد برنج محلي با يک لیوان آب سالم حل کرده ‌روزانه میل کنید
      گروه مدیریت سایت

  71. سلام…بنده در هفته ۱۲ رفتم سونو گفتن حاملگی پوچ هست و چیزی ک دیده میشه به هفته۵ میخوره…هفته بعدش رفتم سونو گفتن به ۷ هفته میخوره و رشدش متوقف شده و باید سقط کنی…چن روزه لکه بینی دارم و زیاد نمیشه چیکار کنم؟؟؟صبر کنم ؟؟امیدی هست؟؟یا برم دکتر و سقط

    1. با سلام و احترام
      یک قاشق غذا خوری آرد برنجی محلی با یک لیوان آب سالم حل کرده روزی ۳-۴بار مصرف شود
      گروه مدیریت سایت

  72. سلام…… اقا من نا امید شدم…. صدای قلب تو دلیم رو اواخر هفته ی هفتم شنیدم…. از خدا اولاد صالح و سالم می خوام… اما وقتی میگین تشکیل شدن اول مغز بعد قلب نشانه کودک باهوش هست….. منم بچه ی باهوش می خوام، تو جامعه ی الان افراد باهوش و درایت کم داریم… من چندتا می خوااام…..
    میشه بگین برای افزایش هوش بچه چیکار کنم؟

    1. با سلام و احترام
      اولین قدم در راستای فرزند سالم تغذیه سالم و اصلاح سبک زندگی می‌باشد
      گروه مدیریت سایت

  73. سلام
    خانم بنده در هفته قبل که هفته نهم بارداری بود سونو انجام داد و گفتن قلب نمیزنه و سن جنین 7 هفته و سه روز تخمین زده شد.
    این هفته قصد انجام مجدد سونو داریم که میشه هفته دهم از نظر ما

    اگر همچنان نتیجه سونو نشانگر عدم تکشیل قلب یا عدم وجود ضربان قلب بود، آیا توصیه شما سقط است یا صبر؟

    و سوال دوم اینکه خوردن آرد برنج محلی و آب چه خاصیتی برای همسر من خواهد داشت؟ آیا کمک به رشد جنین میکند یا سقط جنین را تسهیل میکند؟

    ممنونم سریعتر بنده را از پاسختان مطلع فرمایید
    سپاسگزارم

    1. با سلام ‌واحترام
      آرد برنج اگر جنین باشد به تقویت کمک میکند
      واگر نباشد به سقط راحت کمک میکند
      گروه مدیریت سایت

  74. سلام من الان هفته ى نهم هستم هفته ى هشتم رفتم سونو ميگه ساك ٣١ ميلي ولى خاليه و باردارى پوچ هست دكتر هم كپسول روغن گل مغربى بهم داد دو سه روز خوردم ولى حتي لكه بيني هم ندارم چكار كنم ؟

    1. با سلام و احترام
      يك قاشق غذاخوري آرد برنج محلي با آب سالم حل كرده و صبح و شب به مدت يك هفته مصرف كنيد
      گروه مديريت سايت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا