“طب سنتی” مهم‌ترین مزیت رقابتی ایران در درمان بیماران کرونایی است

نایب‌‌رییس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی گفت: طب سنتی مهم‌ترین مزیت رقابتی کشور ما در درمان بیماران کرونایی است و می‌توانیم با معرفی روش‌های اثربخش، کم‌هزینه و دارای عوارض جانبی پایین طب سنتی، در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ دکتر نفیسه حسینی یکتا، سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت در آیین افتتاح نخستین مرکز خدمات طب سنتی ایران ویژه بیماران کرونایی با اشاره به شرایط بحرانی کشور اظهار کرد: به‌عنوان هیئت‌ علمی یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی نظامی کشور و بنا بر آنچه از همکاران خود در دانشکده‌های افسری آموخته‌ام، نیروهای مسلح در شرایط رزم و بحران، از هر استراتژی و تاکتیکی که سبب تقویت بنیه دفاعی و تهاجی آنها می‌شود، برای پیروزی بهره می‌برند و با شبیه‌سازی این شرایط با شرایط بحرانی امروز در مقابله با کووید19، بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های در دسترس برای تقویت نظام سلامت کشور، شرط عقل است.

وی طب سنتی ایرانی را یکی از این ظرفیت‌های در دسترس دانست و تأکید کرد: بی‌شک استفاده از پتانسیل‌های این مکتب غنی طبی، تقویت قوای نظام سلامت را دربردارد و این مرکز امروز با همین هدف فعالیت خود را آغاز می‌کند.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از ارائه آموزه‌های طب ایرانی بر مبنای کارآزمایی‌های بالینی به‌تأییدرسیده و نتایج حاصل از مقالات معتبر حوزه گیاهان دارویی به مردم خبر داد و افزود: قرار نیست در استفاده از ظرفیت‌ها و آموزه‌های طب ایرانی در مقابله با کرونا معجزه‌ای را رقم بزنیم بلکه قرار است با ورود به فاز پیشگیری و کمک به کاهش تعداد جدید مبتلایان در شبانه‌روز، از آموزه‌های طب ایرانی نیز برای کمک به کاهش تعداد بستری‌ها و ورودی بیماران به بیمارستان‌ها بهره بگیریم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب ایرانی در بحران کرونا، مطالبه مردم از مجلس

در ادامه این مراسم، دکتر زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان و رییس کمیته طب سنتی ایرانی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و سخنگوی این کمیسیون با اشاره به شرایط بحرانی کشور در مقابله با کرونا گفت: در این شرایط نیاز داریم از فضای دوقطبی دور باشیم و از طرح مباحثی که پایه علمی ندارند، جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به مطالبه مردم از مجلس شورای اسلامی برای استفاده از درمان‌ها و توصیه‌های طب ایرانی تأکید کرد: سلامت مردم، خط قرمز نمایندگان مجلس است و هیچ‌چیز به‌اندازه حفظ جان مردم و  کاهش طول بیماری و درد و رنج مردم، برای ما اهمیت ندارد.

شیخی با قدردانی از رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی گفت: مجلس شورای اسلامی برای حمایت از ایده‌های مرتبط با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب ایرانی در مقابله با ویروس کرونا، آمادگی کامل دارد چرا که طبق فرموده خداوند در قرآن کریم، اگر جان یک انسان را نجات دهیم، گویا جان همه انسان‌ها را نجات داده‌ایم.

طب ایرانی، مهم‌ترین مزیت رقابتی کشور در درمان بیماران کرونایی

دکتر زهره الهیان؛ نماینده مردم تهران و نایب‌‌رییس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی نیز طب سنتی ایران را منبعی غنی در امر پیشگیری و درمان و کمک به ارتقای سلامت جامعه دانست و ادامه داد: این مکتب طبی به‌امید خدا در یک مسیر علمی و بر مبنای ادبیات دانشگاهی، داشته‌های خود را ابتدا به ملت ایران و سپس جهان، ارائه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه بحران کرونا فرصت خوبی برای اثبات ظرفیت‌های غنی طب ایرانی است، افزود: طب سنتی مهم‌ترین مزیت رقابتی کشور ما در درمان بیماران کرونایی است و می‌توانیم با معرفی روش‌های اثربخش، کم‌هزینه و دارای عوارض جانبی پایین، در قالب انتشار مقالات علمی مرتبط با نتایج کارآزمایی‌های بالینی انجام‌شده، در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.

نایب‌رییس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصمم بودن مجلس برای پیشبرد اهداف طب سنتی، ادامه داد: راه‌اندازی این مرکز شروع بسیار خوبی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب ایرانی در مقابله با بحران کرونا است که پزشکان دغدغه‌مند را برای ارائه مشاوره‌های کاربردی به مردم، به میدان آورده است.

وی تأکید کرد: طب سنتی ایران، راه خود را پیدا کرده است و گواه آن پزشکان متخصص، متعهد، جوان و باانگیزه دانش‌آموخته این رشته هستند که آن را در مسیر درست پیش خواهند برد.

منبع: خبرگزاری تسنیم       


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا