طول مدت تغذیه با شیر مادر بر کاهش اختلالات رفتاری کودک تاثیر دارد

به گفته محققان، هر چقدر طول مدت تغذیه با شیر مادر نوزاد طولانی تر باشد، بروز اختلالات رفتاری در کودک کاهش می یابد.

 یافته های محققان شورای تحقیقات علوم انسانی در آفریقای جنوبی نشان می دهد کودکانی که منحصراً در شش ماه اول تولد با شیر مادر تغذیه می شوند در سن ۱۱-۷ سالگی نصف کودکان دیگر دچار اختلالات رفتاری خواهند بود.

در این مطالعه که متمرکز بر تاثیر دوران کودکی بر نوع رفتار و توانایی فرد در سنین بالاتر زندگی بود، محققان دریافتند هر چقدر طول مدت تغذیه صرف با شیر مادر بیشتر باشد، اختلالات رفتاری در کودکان مقطع ابتدایی کمتر خواهد بود.

اختلالات رفتاری که معمولا در دوران کودکی آغاز شده و تا دوران نوجوانی ادامه می یابند با افزایش رفتارهای ضداجتماعی (و احتمالا جرم یا خشونت)، سلامت روانی ضعیف در بلندمدت و موفقیت آکادمیک اندک در سنین بالاتر مرتبط است.

یافته ها نشان داد کودکانی که در ۶ ماهه اول تولد فقط با شیر مادر تغذیه شده اند نصف کودکانی که فقط یک ماه اول تولد با شیر مادر تغذیه شده بودند، در سنین ۱۱-۷ سال دارای اختلالات رفتاری بودند.

تامسن روچت، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «طول مدت زمانی که نوزاد فقط با شیر مادر تغذیه می شود به مراتب مهم تر از مواردی است که قبلا تشخیص داده شده اند.»

وی در ادامه می افزاید: «شروع اختلالات رفتاری در دوران کودکی می تواند منجر به رفتارهای تهاجمی یا مختل کننده در کودک شود که با فرایند یادگیری و روابط فرد با همسن و سالانش تداخل پیدا کرده و در نهایت منجر به اعتمادبه نفس پایین و مشکلات رفتاری در آینده می شود.»

در این مطالعه، تیم تحقیق وضعیت بالغ بر ۱۵۰۰ کودک را در آفریقای جنوبی مورد بررسی قرار داده و به نتایج مذکور رسیدند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

شیر مادر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا