علیرغم تاکید مقام معظم رهبری به ضرورت طب سنتی؛ متاسفانه به درخواست وزارت بهداشت کلیه مصوبات دولت قبل باطل شد

 دکتر طریقت منفرد وزیر اسبق بهداشت و درمان؛ با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در جمع مردم مشهد، گفت: ایشان در سال ۹۱ در جمع مردم مشهد به بیان اهمیت طب سنتی پرداخته و خواستار استفاده بیشتر از این طب در حوزه بهداشت و درمان شدند.

دکتر طریقت منفرد وزیر بهداشت دولت دهم، شب گذشته با حضور در مسجد موسی بن جعفر(ع) باقرشهر، از نزدیک با مردم شهر دیدار و پاسخگوی سوالات آن ها بود.

 طریقت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باقرشهرنیوز اظهار داشت: معمولاً در اکثر کشورهای دنیا بیمه ها یک حالت استاندارد و خاص داشته که متاسفانه در کشور ما هنوز به این شکل استاندارد دست پیدا نکرده و بیمه درمانی درکشور نداریم و می توان گفت که ما تنها یک صندوق پرداخت داریم.

 وی افزود: بیمه هم مثل درمان الزاماتی دارد و باید مستقل و مقتدر باشد، بیمه باید خروجی و ورودی اش با هم تناسب داشته باشد و نمی توان به بیمه ای که مثلا منابعش ۱۰۰۰ است، هزینه ۲۰۰۰ را تحمیل کنیم.

 وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما تعریف درست و علمی از بیمه ها نشده و بیمه ها گرفتار عدم تعادل منابع و مصارف می شوند که در نهایت منجر به ورشکستگی آنها می شود.

 محمدحسن طریقت منفرد خاطر نشان کرد: بیمه باید نهادی مستقل باشد و بتواند منافع بیمه شده را حفظ کند و نباید زیر بلیط فراهم کننده خدمت باشد و به دلیل مشکلات ریشه ای و ساختاری در بیمه های کشور ما، نه برجام و نه هیچ چیز دیگری نمی تواند مشکلات آن را در کشور ما حل کند.

 وزیر بهداشت دولت دهم در مورد غیر کارشناسی بودن آئین نامه تربیت پرستار هم گفت: نظام آموزشی ما در حال حاضر از نظر کمی و نیروی انسانی  وضعیت خیلی خوبی داشته اما برنامه درستی که این ها را با هم هماهنگ کند، وجود ندارد و اقدامات انجام شده اخیر هم مقطعی بوده و متناسب با کل نظام پزشکی و درمانی ما نیست و از نظر کارشناسی ناقص می باشد.

 وی در مورد اظهارات اخیر وزیر بهداشت پیرامون « برجام دو» گفت: این حرف ها در حد حرف زدن قشنگ است ولی واقعیت چیز دیگری است؛ بعضی از پزشکان در کشور روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون درآمد دارند و تفاوت درآمد آن ها با سایر اعضای تیم پزشکی مثل تکنسین و یا پرستار، گاهی از ۱۰۰۰ برابر هم تجاوز می کند.

 وی افزود: طبق قانون این اختلاف نباید بیش از ۷ برابر باشد و این درحالیست که دنیا دارد این اختلاف را به ۵ برابر کاهش می دهد اما در کشور ما یک پزشک برای یک طبابت عمومی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون می گیرد که متاسفانه این امر کاملا در کشور پذیرفته شده است.

 طریقت با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در سال ۹۱ در جمع مردم مشهد، گفت: ایشان در سال ۹۱ در جمع مردم مشهد به بیان اهمیت طب سنتی پرداخته و خواستار استفاده بیشتر از این طب در حوزه بهداشت و درمان شدند.

 وی تصریح کرد: بنا بر فرمایشات ایشان، در ابتدای سال ۹۲ در وزارت بهداشت معاونت طب سنتی تشکیل شد و دانشگاه جامع طب سنتی نیز به تصویب شورای انقلاب فرهنگی کشور رسید و ضوابط کلی آن نیز آماده شد اما علیرغم اینکه در ابتدای سال ۹۳ مقام معظم رهبری اشاره مفصلی به ضرورت طب سنتی داشتند؛ متاسفانه به درخواست وزارت بهداشت کلیه مصوبات دولت قبل باطل شد.

 وی در پایان پیرامون اهمیت اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان، گفت: تنها جایی که اقتصاد مقاومتی می تواند به سرعت موثر باشد، بخش بهداشت و درمان کشور می باشد و ما اگر بتوانیم ساختار کشور را بهبود بخشیده و به قانون و توصیه های رهبری عمل کنیم، معجزه خواهد شد و کمتر از ۵۰ درصد هزینه های موجود را خواهیم داشت.

پی نوشت نگاه احیای سلامت:

ضرری را که مردم متحمل شده اند چه کسی باید بپردازد؟ آیا نباید کسی در مجلس فریاد بزند تا گوش های ناشنوا را شنوا کند؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا