مخالفت مجلس با انحصار رشته‌های پزشکی/ وزارت بهداشت با افزایش دانشجو کمبود پزشک را جبران کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود پزشک در کشور و انفعال وزارت بهداشت در این باره خواستار افزایش تعداد دانشجویان پزشکی و رفع انحصار در این حوزه شد.
مخالفت مجلس با انحصار رشته‌های پزشکی/ وزارت بهداشت با افزایش دانشجو کمبود پزشک را جبران کند

جت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به ضرب و شتم یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی از سوی دو موتورسوار اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور انحصار در برخی رشته‌های پزشکی و وجود انحصار در برخی کسب و کارها نظیر وکالت و دفاتر اسناد رسمی است که با قوانین جدید مجلس به دنبال اصلاح آن هستیم.

وی افزود: در رشته‌های پزشکی شاهد کمبود پذیرش دانشجو و وجود مافیا در این حوزه هستیم که توانسته مشکلات زیادی را ایجاد کند و متأسفانه اکثر پزشکان متخصص و فوق‌تخصص در تهران و کلانشهرها جمع شده‌اند که دسترسی همگان به آنها سخت شده است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: باید سقف پذیرش پزشکان متخصص و فوق‌تخصص را افزایش دهیم و تلاش داریم با اصلاح قوانین و افزایش تعداد دانشجویان رشته پزشکی این نقیصه را جبران کنیم.

فلاحی گفت: اخیرا دانشجویان دانشگاه پزشکی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور از وی خواسته‌اند با انحصار در رشته‌های پزشکی و مافیا برخورد صورت گیرد این در حالی است که مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی تعداد افرادی ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفته است که مجلس از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی می‌خواهد اجازه ندهد امنیت دانشجویان بازیچه تعدادی انحصارگر قرار گیرد.

فلاحی گفت:‌ مجلس از وزارت بهداشت می‌خواهد هر چه سریع‌تر انحصار رشته‌های پزشکی و سقف پذیرش دانشجو را رفع کند و افرادی که توانایی و شایستگی لازم دارند و ارد رشته‌های پزشکی شوند زیرا بحث امنیت جانی مردم مطرح است و نباید بیماران معطل انحصارگری‌ها شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «درخواست افزایش ظرفیت رشته پزشکی» و همچنین «افزایش سهمیه پذیرش پزشکی در کنکور» خواستار بررسی این موضوع شدند.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا