فراخوان مشتاقان احیای فرهنگ اسلامی- ایرانی (بومی)

به اطلاع علاقمندان به احیای فرهنگ اسلامی- ایرانی(بومی) می رساند، مجموعه احیای سلامت درنظر دارد در حوزه تغذيه، سبك زندگي، تدابير طبي، كشاورزي، دام، ماکیان و معماری جهت:

  • اطلاع از رویدادهای خبری
  • آگاهي از تجارب نیاکان
  • تدوين مقالات علمي و كاربردي

از همكاري عموم علاقمندان بهره گيرد.

بديهي است مطالب ارسالي در صورت تمايل با نام شما در سايت های نگاه احیای سلامت یا جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران، شبكه هاي اجتماعي و ساير رسانه ها درج خواهد شد.

  • طریقه ارسال مطالب به “گنجینه اخبار و تجربیات مردمی”:
    • ارسال پيام به اکانت  09382686100 در پیام رسان سروش یا تلگرام به نام “گنجینه اخبار و تجربیات مردمی
    • آی دی “گنجینه اخبار و تجربیات مردمی“
                                               @Ganjine_akhbar_tajrobiyat
    • تماس با روابط عمومی به شماره 66920128-021
    • و یا با روش پیشنهادی شما هم امکان پذیر است.

 تشریح بخش اول: ارسال اخبار

  • موضوعات و ویژگی مورد نظر اخبار جهت ارسال:

تمامی مطالب خبری جدید در حوزه سلامت و طب جامع (طب اسلامی -ایرانی-سنتی)، تغذيه، كشاورزي، دام، ماکیان و معماری چه جنبه منفی داشته باشد و یا جنبه مثبت و یکی از موارد ذیل را شامل گردد:

  • آگاهی از آنها می تواند، موسسه را در غنی سازی مطالب سایت نگاه احیای سلامت یاری نماید.
  • لزوم پاسخ دهی به آن از طرف موسسه متصور باشد.
  • لازم باشد توسط موسسه، اقدامی بابت آن رویداد خبری معمول گردد.
  • لازم باشد توسط موسسه، اقدامی در راستای آگاه سازی مردم نسبت به آن رویداد خبری معمول گردد.
  • اخبار یا انتقادات مربوط به آقای دکتر روازاده باشد.

 

  • منابع مورد نظر جهت استخراج اخبار:

الف- رسانه های داخلی و خارجی:

  • رسانه های مکتوب ( خبرگزاری ها – سایتها – روزنامه ها – مجلات)
  • شبکه های تلویزیونی داخلی و خارجی
  • شبکه های رادیویی داخلی و خارجی
  • ذکر منبع خبر و تاریخ نشر خبر در ارسال رویدادهای خبری الزامی است.

ب- اخبار غیر رسانه ای:

رویدادهای خبری که هنوز در رسانه ها درج نشده اند با ذکر دقیق منبع نقل قول، مکان و زمان دقیق رویداد

تشریح بخش دوم: ارائه تجربیات ارزشمند نیاکان

جهت جمع آوری تجربیات بجا مانده از نسل گذشته و زنده نگهداشتن آن و برنامه ریزی جهت استفاده از تجربیات ارزشمند آنان، بدینوسیله از کلیه علاقمندان و دلسوزان طب ایرانی اسلامی در خواست می‌گردد هر گونه مطلب و تجربه گذشتگان به صورت نقل قول یا تجربه شده در حوزه تغذيه، سبك زندگي، تدابير طبي، كشاورزي، دام، ماکیان و معماری بکار گرفته شده در نسلهای گذشته در منطقه یا محل سکونت خود که به صورت سنتی اجرا می‌شده یا در حال انجام است را با تکمیل فرم ذیل برای ما ارسال نمایند.

 

عناوین نمونه ای از موضوعات قابل ارائه در خصوص تجربیات ارزشمند نیاکان:

  • راهکارهای متنوع درمان بیماریها با استفاده از روشها و داروهای سنتی
  • تدابیر و درمان های اورژانسی رفع بیماریها و اقدامات و کمک های اولیه مانند خوردن اسفند جهت رفع سریع اسهال و یا استفاده از
    وسیله ای مانند اتوی داغ و قرار دادن آن از روی یک حوله بر روی محل کلیه ها برای تسکین درد سنگ کلیه
  • اعمال یداوی، انواع حجامتها، فصد، زالو درمانی، شکسته بندی و جراحی های سنتی سرپایی (مانند ختنه، بخیه طبیعی، چهل تیغ کردن نوزادان و …)
  • طرز تهیه داروهای سنتی، عرقیجات، روغنهای گیاهی و حیوانی، مواد غذایی فرآوری شده (مانند ارده و …) و مایه اولیه لبنیات (مانند مایه ماست و …)
  • طرز تهیه غذاهای سنتی محلی، شیرینی جات، شربتها، نوشیدنیها، نانهای محلی، تنقلات سنتی و …
  • روشهای سنتی نظافت بدن و محیط زیست و طرز تهیه انواع شوینده های طبیعی (مانند مایع دستشویی، مایع ظرف شویی، صابونها، سفید کننده و جرم گیرهای طبیعی و …)
  • تدابیر و روشهای سنتی بکار گرفته شده در زندگی قدما و عشایر در حوزه بهداشت و سلامتی مانند سنگ جوش کردن شیر توسط عشایر برای رفع آلودگی های احتمالی شیر بدون از بین رفتن کیفیت آن
  • تدابیر، تغذیه، روشهای نگهداری و درمان بیماریهای دام، ماکیان (طیور) و زنبور
  • تدابیر دفع آفات، انواع کودهای طبیعی، روشهای کاشت، نگهداری و برداشت محصولات کشاورزی
  • تجارب مربوط به حوزه معماری مانند طراحی ساختمانهای مسکونی، کبوتر خانه ها، حمام ها و …
  • و هزاران مطالب ارزشمند دیگر …

 

فرم ارائه تجریبات ارزشمند نیاکان:

 

نام و نام خانوادگی تحصیلات شغل محل سکونت تلفن تماس
استان شهر همراه ثابت
   
عنوان موضوع:
نحوه دستیابی به تجربه:

شنیداری

تجربه شده مستند     با ذکر منبع:
شرح کامل مطلب:در صورت وجود فیلمی از تجربه فوق لطفاً آنرا نیز ارسال نمایید.

 

 

تشریح بخش سوم: تدوين مقالات علمي و كاربردي

از کلیه علاقمندان و محققین گرامی در حوزه تغذيه، سبك زندگي، تدابير پزشكي، كشاورزي، دام، ماکیان و معماری دعوت می گردد تا مقالات و مطالب کاربردی تدوین شده توسط خود را که بر اساس مکتب غنی طب اسلامی ایرانی و یا برگرفته از منابع قدیمی اسلامی- ایرانی- سنتی ما می باشند را، با ذکر منابع به این موسسه ارسال نمایند.

روابط عمومی احیای سلامت

 

فراخوان مشتاقان احیای فرهنگ اسلامی- ایرانی (بومی)

نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. بسم الله الرحمن الرحیم

    سلام

    همینجا میگم:

    پرتقالهایی به عنوان پرتقال مصری در نوروز به صورت فراوان و گسترده و ارزان توزیع شد مردم باید بدونند که اون پرتقال ها مصری نبودند اسراییلی بودند و تراریخته بودند که از اسراییل به مصر و از مصر به ایران و عراق صادر شدند و مردم برای خرید صف می بستند اسراییل مکانی مخصوص تولید میوه های تراریخته داره که از طریق مصر به عراق وارد میکنه من نمیدونستم از کربلا انارمصری می خریدم اما خیلی بد مزه و عجیب بودند

     

  2. با سلام. جا داره از خانم محترمی که این بالا درباره پرتغال های مصری و… تذکر دادند تشکر کنیم.نکته مهمی بود.
    یک نکته هم هست که باید بگم.
    الان کمپانی های مطرح و خائن جهانی در عرصه محصولات کشاورزی (همون کمپانی های نامردی که با کت و شلوار اتوکرده و کراوات و کفش براق و عطر و آرایش در نمایشگاههای بین المللی کشاورزی و صنایع مربوطه حضور پیدا میکنن و مشتری جذب میکنن ) مشغول تولید انبوه و فروش نسخه های مختلف از بذرهای آزمایشگاهی خصوصا بذرهای سبزیجات دستکاری ژنتیکی شده و صیفی جات دستکاری ژنتیکی شده و حتی گیاهان دارویی دستکاری ژنتیکی شده و امثال اونا و حتی درختان دستکاری ژنتیکی شده و دام و طیور و ماهیان دستکاری ژنتیکی شده (مثل همین مرغ سفیدهای گوشتی رایج که از اول دستکاری ژنتیکی شده بودند تا گوشتی و سفید باشن! و در 25 سال اخیر در سایه غفلت مسئولین مربوطه متاسفانه به کشورمان واردات شده و جایگزین مرغ بومی ایرانی طبیعی در سر سفره ایرانی ها شدن) در بازارهای بین المللی و منطقه ای هستن که متاسفانه مدتی هست که در سایه سهل انگاری و غفلت مسئولین مربوطه ، رسما داره به ایران هم به شدت واردات میشن تا نسل بذرهای طبیعی و بومی سبزیجات و صیفی جات اصل و طبیعی رو تدریجا منقرض کنن همونطوری که به جنگلهای آمازون و جنگلهای بامبو تجاوز کردن و تخریبشون کردن.
    مدل جدید بذرهای وارداتی مربوط به سبزی و صیفی و گیاهان دارویی ، اصطلاحا تک-نسلی و عقیم و یکبارمصرف هستن.
    بذر سبزیجات و صیفی جات رو طوری دستکاری ژنتیکی کردن که فقط یکبار میشه باهاش کشت کرد یعنی با کشت این نوع بذرهای وارداتی فقط یکبار محصول (اون هم از نوع تراریخته و غیرطبیعی) به دست میاد و از گیاهش بذری قابل تولید نیست اگر هم بشه مثمر نیست و ثمر نداره و نسل دوم نداره و کشاورز باید برای کشت بعدی باز هم بذر خریداری کنه.
    و این یعنی امنیت کشاورزی کشور هم کاملا از بین میره چون یک وابستگی عمیق وحشتناک به کمپانی های تولید کننده بذر به وجود میاد. کمپانیهای انگلیسی و آمریکایی.
    بله حالا که اول کارشونه دارن بذرهای آزمایشگاهی یکبارمصرف رو تولید انبوه میکنن و با قیمتهای خیلی ارزان و وسوسه کننده به ایران میفروشن….. بعدا وقتی که ما با دستهای خودمون بذرهای اصل و طبیعی ایرانی خودمونو کنار گذاشتیم و منقرض کردیم اونوقت اون دشمنای شیکپوش به ما اخم میکنن و میگن تحریم هستید!!!.
    اونوقت یا باید به خاطر خرید بذر تسلیم خواسته های نامشروع دشمن بشیم (اونم خرید چه بذری؟!… بذر آزمایشگاهی غیر طبیعی) یا باید خود آقا امام زمان(عج) رو پیدا کنیم و نسخه طبیعی و اصلی بذرها و ذخایر ژنتیکی رو از ایشان بخواهیم.
    تا حالا چیزی درباره پروژه احداث «انبار بذرهای قیامت» در منطقه ای در رشته کوههای مناطق سردسیر کره زمین که توسط سرمایه داران شبکه سرمایه داری صهیونیسم جهانی ساپورت مالی میشه شنیدید؟؟؟! یه جستجو در منابع اطلاعاتی روز دنیا بکنید به نتایج جالب توجهی دست پیدا میکنید.
    حرف آخر.
    لطفا همین الان به تک تک مردم بگید که همین امروز جلوی واردات و رواج بذرهای عقیم و یکبارمصرف رو باید بگیریم تا دیر نشده و سلامتی نسل آینده و امنیت کشاورزی ما وابسته و نابود نشده.
    بذرهای اصل طبیعی ذخایر خدادادی مهمی هستند که باید ازشون در مقابل حیله ها و ترفندهای دشمنانمون حفاظت کنیم.
    دشمن میخواد ذخایر ژنتیکی اصیل طبیعی رو از دست ملت ها خارج کنه و به جاش بهشون موارد بدل و غیرطبیعی و تقلبی و دستکاری شده و مصنوعی تحویل بده که نه تنها برای سلامتی مضر هستن بلکه کشاورزی ، اقتصاد و نهایتا امنیت ملت رو به زیر چتر سلطه دشمنان بشریت سوق میده.
    بی نهایت هشیار و مراقب باشید.

  3. سلام اول بگم اخبار مردمی مربوط به سایت احیای سلامت اینترنتی تجاری هست تا البته ما کسی نیستیم یا پرفسور اخبار گیاهی یا حتی عطاری ولی دوست داریم چیزی به ما اضافه بشه و اگر انتقادی بود با هم تبادل نظر و بحث گیاهی دارویی سنتی کنیم البته به در مردم می خوره مردم سوال و یا ایده دارند چون عطاری احیای سلامت را من سر زدم جنس کاربردی هم به اندازه کافی داره چون ما هنوز به طور حرفه ای از سایت شما و تاییدیه عطاری وابسته به شما حرفه ای استفاده نکردم به صورت کمی یادگیری و مقدماتی البته در اینده بیشتر بهره می برم ولی مردم دوست دارند انتقاد هم بشه تا هم کیفیت شما بالا بره از نظر علم روز و اگهی مانند شیر شتر غیر معتبر نبینند هم استفاده بهینه کنند از تجربیات شما ایا 02166920128 مربوط به استاد هست یا نه یا فروشگاه احیای سلامت هست یا نه

    ضمنا اینو بگم قصد من این هست تا 100 درصد بهینه از تجربیات مشورتی شما استفاده کنم مثالی بزنم پیش امده من در مورد مطلبی یا جنسی تا 93 درصد اطلاعات داشتم می دونستم ولی با رایزنی و جستجو یکی دو تا مطلب کلیدی از شما یا معتبر جایی بدست اوردم که اون 93 درصد هیچ بود در برابر 7 درصد حتی معتبره همه 93 درصد را نگفته بود ولی این رو گفتم تجربه مهارتگونه چیز دیگری غیر کمیت هست و این را بگم ندانستن هم عیب نیست نپرسیدن عیب هست
    تشکر می کنم از احیای سلامت که سامانه تبادل چیز خوبی راه انداخت انشااللاه موفق باشند

  4. با عرض سلام و خسته نباشید
    میخواستم بدونم آیا دکتر روازاده مریض حضوری میپذیرند؟
    مادر من نزدیک ۳ساله که سرطان روده بزرگ داره و الان کبد و ریه هم درگیر شده.
    اگه کاری از دستتون بر میاد کمک کنید.
    ممنون

    1. هوالشافي
      با سلام و احترام
      تلفن مطب جهت اخذ وقت ويزيت: 02166425483
      آدرس مطب: تهران – خيابان جمهوري اسلامي – بين خيابان گلشن و پيروز (چهار راه ياسري) – شماره 1229
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا