لباس نوزاد بعد از تولد باید چگونه باشد

پس از آنکه طفل را شسته و پاکیزه کردند کلاهی از پارچۀ نازک و لطیف که قدری استعمال شده بر سر او بگذارند و اگر هوا سرد بود از روی آن پارچه، کلاه دیگری بپوشانند و همین که موی سر او بلند شد و قدری به سرما عادت کرد یکی از آن‌ها را بردارند.

قدری که گذشت دیگر کلاه لازم نیست همیشه سر برهنه باشد مگر وقتی در معرض هوای سرد هستند یا در زمستان.

همچنین پیراهنی نرم و نازک که آستر نداشته و قدری استعمال شده باشد به او بپوشانند و نیم تنه به روی او بپوشانند و آستینی از پارچۀ کتان یا پنبه به دست او بکشند.

آستین ها باید وسیع باشند که دایه بتواند دست خود را برای اطلاع از حالت طفل داخل و خارج کند. اگر گشاد نباشد که به سختی دست داخل آن شود ممکن است دست طفل را بشکند زیرا استخوان های او نرم است.

درکل لباس آن‌ها نه آن قدر گشاد باشد که سرما داخل شود و نه خیلی تنگ باشد.

در این حالت کمر به پایین طفل باز است که باید با پارچۀ نرمی بدون فشار بپیچند و کمی بلند باشد که تا سینه و زیر بغل آن‌ها بیاید و نواری که چندان فشاری ندهد به دور آن بپیچند و بر حسب فصل، لباس آن‌ها را تغییر دهند.

در زمستان آن‌ها را با لباس های گرم بپوشانند، تا جایی که ممکن است سوزن و سنجاق به لباس و به این پارچه ها فرو نکنند و با بند و تکمه به ملایمت به قسمی ببندند که در کمال راحتی نفس بکشد

و سینه بند را از پشت، تکمه نمایند که راحت باشد و در وقت پوشانیدن و کندن محتاج به پیچاندن دست نباشد. همۀ این تدابیر را اگر زمستان باشد در اطاقی که دمای معتدلی دارد بنمایند.

در کل توصیه می شود که از مواجهه نوزاد با سرما خودداری شود و پوشش نوزاد به گونه ای باشد که از پارچه نرم و نخی در اندازه مناسب که نه بسیار تنگ و نه بسیار گشاد باشد استفاده گردد.

سر و انتهای اندام نوزاد حتماً با کلاه و لباس پوشانده شود و دمای اتاق در حالت اعتدال باشد.

ذریه طیبه                    


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا