مادری شغلی که در حال فراموشی است

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، دکتر شکیبا محبی‌تبار در مراسم افتتاحیه جشنواره بزرگ «مادر محور سلامتی» در مشهد گفت: مادر محور خانواده است و از خانواده سالم است که جامعه سالم و بالنده پدید می‌آید. وقتی نقش مادر بودن را از زنان جامعه بگیریم در حقیقت سلامت جسمی و روحی جامعه را به مخاطره می‌اندازیم. متاسفانه امروز به بهانه‌ی تجدد و پیشرفت،نقش مادری روز به روز کمرنگ‌تر می‌شود.
وی افزود: طرح مادر محور سلامتی با هدف آشنایی مادران با سواد سلامت و طب ایرانی اسلامی برای اولین بار در کشور اجرا شده است و به عقدیده‌ من این طرح نو باید در سطح کشور اجرایی شود.

دکتر شکیبا محبی تبار
وی اصول پاسداشت تندرستی را شامل تدابیر خوردن، آشامیدن، خواب و بیداری ، آب‌وهوا و سفر و اعراض نفسانی عنوان کرد و گفت: طب ایرانی اسلامی بر پایه اصول و مبانی منطقی و اسلامی بوده است و این رویکرد سبب حفظ کارآمدی این آموزه‌ها از گذشته تاکنون شده است.

محبی‌تبار تصریح کرد: در کشور ما پزشکان در راستای احیاء طب ایرانی اسلامی تلاش بسیار داشتند و راهکار اصلاح سبک‌های غلط کنونی احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی است.
وی با بیان اینکه امام رضا(ع) بر تغذیه سالم و کامل در جهت حفظ سلامت و تقویت قوای جسمی تاکید کرده‌اند؛ عنوان کرد: در گذشته مادران ما با شیوه‌ها و روش‌های ساده و سنتی که وامدار فرهنگ دینی ما بود؛ نقش موثری را در تامین سلامت جسمی خانواده ایفا می‌کردند اما بی‌توجهی به این مقوله امروزه سبب شده بیماری‌هایی همچون سندروم متابولیک ، دیابت، سرطان و… شیوع بیشتری یابد.
محبی‌تبار گفت: غم و تنهایی موجب تشدید بیماری می‌شود و تا وقتی اعراض نفسانی که علت یک بیماری شده برطرف نشود آن بیماری بهبود نمی یابد و در فرهنگ ایرانی اسلامی جسم و روان و روح متصل به هم هستند و جدای از همدیگر نیستند.
دبیر کمیته سلامت شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی، در پایان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری مادران با زندگی کردن فرزند تربیت می‌کنند و هرچه‌قدر که زن عالم‌تر و هوشمندتر باشد در تربیت درست فرزندش موفق‌تر خواهد بود. نقش مادران در تربیت نسل‌ها بی‌بدیل و فوق‌العاده مهم و موثر است و نباید از این مهم غفلت کرد.

طب سنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا