مستند چرب – قسمت سوم؛ معرفی روغن های سالم و جایگزین

این مستند شامل سه قسمت است که در آن به شرح دانستنی هایی در خصوص روغن پرداخته شده است.

از سه قسمت، افشاگری هایی جسورانه از واقعیت تلخ روغن نباتی از مجموعه تولیدات رسانه ای “یادآوران” ، در این قسمت به معرفی روغن های سالم و جایگزین از جمله موارد ذیل  پرداخته شده است.

 – روغن زیتون: برخلاف روغن های صنعتی، روغن زیتون بهترین روغن دنیاست که حتی خداوند در قران به زیتون قسم خورده است و از آن به عنوان درخت با برکت نام برده است.

– حکما مصرف روغن زیتون را برای کاهش کلسترول بد، کاهش فشار خون، کنترل دیابت، تقویت حافظه، جلوگیری از سفید شدن مو، تسکین دردهای روماتیسمی و رفع یبوست توصیه می کنند.

– روغن ارده کنجد: منظور از روغن کنجد اشاره شده در این مستند، روغن ارده کنجد است که روغن مناسبی است و برای آرتروز، دردهای مفصلی و تقویت حافظه نیز توصیه می شود.

– روغن حیوانی: شامل روغن زرد محلی و روغن دنبه است که در روایات به عنوان روغن های شفابخش یاد شده اند.

– روغن حیوانی برای بواسیر، کاهش چربی های زائد و شفافیت پوست هم مفید است.

– در بررسی تازه صورت پذیرفته توسط انجمن مربوط به نارحتی های قلبی به این نتیجه رسیده اند که رابطه ای بین مصرف چربی های اشباع شده و بیماری قلبی وجود ندارد. البته دیده شده خطر حمله قلبی کمتر هم شده.

– وقتی برای تعویض روغن ماشین تان اقدام می کنیم بین روغن های ارزان و گران تر، روغن های گران تر که با کیفیت تر هستند را انتخاب می کنیم، چرا که نمی خواهیم برای موتور ماشین مشکلی پیش آید و هزینه بیشتری را متحمل شویم؛ اما چگونه است که برای موتور بدن خود، یعنی قلب مان این تفکر را نداریم.

– روغن های سالم و طبیعی چسبندگی کمتری به غذا دارند و میزان کمتری از آن هم غذا را چرب می کنند و به صرفه هستند.

– بیش از 96 درصد روغن کشور وارداتی است که عموماً هم ناسالم هستند.

– سالانه حدود 11 هزار میلیارد تومان از ارز کشور صرف واردات روغن صنعتی می شود و ما در صورتیکه از این روغن های طبیعی استفاده کنیم به تولید ملی و کشاورزی بومی کشورمان نیز کمک خواهیم کرد (که همان مفهوم اقتصاد مقاومتی است)

– قطعاً ایران ظرفیت کشت و تولید همه روغن سالم مورد نیاز کشور را دارد.

chrab1-2

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

    1. با سلام و احترام
      روغن آفتابگردان مورد تایید نمی باشد لذا در کلیپ مندرج در سایت احیای سلامت، این بخش از کلیپ که در خصوص روغن آفتابگردان بوده است، حذف شده است.
      همچنین یادآور می شویم روغن ارده کنجد مفید و مورد تایید است نه روغن کنجد و منظور از روغن کنجد اشاره شده در این مستند، روغن ارده کنجد است که روغن مناسبی است و برای آرتروز، دردهای مفصلی و تقویت حافظه نیز توصیه می شود.
      گروه مدیریت سایت

  1. باسلام و عرض خسته نباشید
    تفاوت روغن کنجد با ارده در چیست؟چرا روغن کنجد برای آشپزی خوب نیست ولی ارده خوب است؟ از چه طریقی تفاوت بین این دو روغن را بفهمیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا