مصرف سیب ترش و کال موجب فراموشی می شود

یک متخصص طب سنتی:

مصرف سیب ترش و کال موجب فراموشی می شود

یک متخصص طب سنتی گفت: سیبی برای بدن مفید است که سالم، رسیده و شیرین باشد چرا که مصرف سیب ترش و کال موجب فراموشی می شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دکتر غلامرضا کردافشاری اظهار داشت: از دیدگاه طب سنتی بوییدن سیب و خوردن آن در سلامت مغز و تقویت آن بسیار اثر دارد.

این متخصص طب سنتی افزود: سیب سرشار از آنتی اکسیدان است که مداومت در مصرف سیب و آب سیب از بروز استرس های اکسیداتیو جلوگیری می کند، همچنین سیب از متاستاز سرطان کبد جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: سیب به علت داشتن خاصیت آنتی پرولیفراتیو (جلوگیری از رشد بیش از حد سلول های کراتینوسیت و تنظیم اثرات ایمنی بدن) از تکثیر بیش از حد سلول های سرطانی جلوگیری می کند. کردافشاری اضافه کرد: سیب علاوه بر اینکه مغز و حافظه را تقویت می کند، از بروز برخی از بیماری های اعصاب مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند.

این متخصص طب سنتی گفت: اهمیت سیب در درمان برخی از سرطان ها مانند سرطان سینه و کولون اثبات شده است حتی مصرف سیب از پیشروی سرطان پیشگیری می کند. کردافشاری بیان کرد: افرادی که دچار ضعف معده هستند و از مشکلات معده رنج می برند، سیب بسیار برایشان مفید است ولی باید دانست که این افراد باید پوست سیب را بگیرند، چون معده ضعیف است و قادر به هضم پوست سیب نیست؛ مصرف سیب بدون پوست به رفع یبوست کمک می کند.

وی خاطر نشان کرد: عملکرد آنتی اکسیدانی سیب نیز در جلوگیری از بروز سرطان مؤثر است.

 

منبع:  ماهنامه عسل درمانی (مهر و آبان ماه 94) شماره 12 و 13  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

پیشنهاد هوشمند سایت به شما
بستن
دکمه بازگشت به بالا