مضرات عطر و ادکلن‌های شیمیایی

مضرات_عطر_و_ادکلن‌های_شیمیایی

✍️بنابر گزارش سایت تهران ایرنا، سازمان محیط زیست اتریش، یک تحقیق جامعی را در مورد انواع مختلف عطر و ادکلن‌های شیمیایی انجام داده است و اعلام کرده که:

1⃣ در این محصولات نوعی ماده شیمیایی موسوم به (دی اتیل فنالات) وجود دارد که تاثیر سوء بر عملکرد هورمون‌ها می‌گذارد. این ماده وارد جریان خون می‌شود و برای زنان و مردان مشکلات ناباروری ایجاد می‌کند و همچنین ابتلا به سرطان پستان و سرطان پروستات و بیماری‌های متابولیک و دیابت را افزایش می‌دهد.

2⃣ بنزالیدهید، نام یکی از مواد استفاده شده در انواع عطرهای شیمیایی است که باعث پژمردگی و افسردگی سیستم مرکزی اعصاب مغز می‌شود.

3⃣ بنزیل الکل، یکی دیگر از مواد رایجی است که در انواع عطرهای شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده باعث تحریک دستگاه تنفسی فوقانی و نارسایی تنفسی و سردرد می‌شود.

4⃣ یکی دیگر از مواد مضر موجود در عطرهای شیمیایی، اتیل استات است که با کم خونی، آسیب کلیوی و آسیب کبدی در ارتباط است.

5⃣ یکی دیگر از عوارض عطرهای شیمیایی، افزایش انواع آلرژی و تنگی نفس است

6⃣ مواد فراری که برای انتشار بوی عطر مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا در پوست، خون و شیر مادر انباشته می‌شوند و تجمع آنان باعث تحریکات پوستی، سرطان، اختلالات هورمونی و ناباروری می‌شود و در عملکرد سیستم بدن اختلال ایجاد می‌کند.

7⃣ بسیاری از مواد تشکیل دهنده عطرهای شیمیایی، در لیست زباله‌های خطرناک سازمان حفاظت محیط زیست در کشورهای مختلف قرار دارند۰

 

? منبع: سایت تهران ایرنا  

?پی‌نوشت : بجای عطر و ادکلن‌های شیمیایی از عطرهای طبیعی که برای مغز نیز مفید می‌باشند استفاده نمایید. همان عطرهایی که پیامبر اسلام (ص) به استفاده از آنها مشهور بودند.

کدمطلب:97121940


مضرات عطر و ادکلن‌های شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا