معضلات و بیماری های بسیاری از طریق طب اسلامی برطرف خواهند شد

تجربه ثابت کرده است که معضلات و بیماری های بسیاری از طریق طب اسلامی برطرف خواهند شد.
حجت الاسلام قاسم خضیراوی، امام جمعه کارون، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اینکه حدیث النظافه من الایمان دال بر اهمیت مسأله بهداشت و نظافت در اسلام است، خاطرنشان کرد: هیچ مکتبی همچون اسلام به بهداشت و سلامتی توجه ندارد و سیره معصومین و علمای اسلام بر تمیزی و رعایت بهداشت اشاره دارد.
امام جمعه کارون، با بیان اینکه اسلام پوشیدن لباس تمیز در اقامه نماز و غسل های مستحبی بسیاری را وضع کرده است، اظهار داشت: غربی ها و سایر مکاتب همچون اسلام به بهداشت و پاکیزگی توجه نکرده اند به گونه ای که در اسلام عیادت از مریض و خدمت به نظافت های شهری و روستایی اگر با نیت خیر صورت گیرد از عبادت و ایمان محسوب می شود.
رییس شورای فرهنگ عمومی کارون، به روایات و آیات بی شمار در زمینه بهداشت و سلامت اشاره کرد و گفت: اسلام، بهداشت را از ایمان و ایمان را اصل وجود آدمی تعریف می کند.
حجت الاسلام خضیراوی با اشاره به اینکه اخیرا بسیاری از متخصصان و علما به طب اسلامی روی آورده اند، تصریح کرد: ائمه اطهار توصیه های بسیاری درباره طب اسلامی دارند و تجربه نیز ثابت کرده است که معضلات و بیماری های بسیاری از طریق آن برطرف خواهند شد.
وی با بیان اینکه طب اسلامی براساس نظریات انبیاء و ائمه معصومین بوده و معضلات طب جدید را ندارد، ابراز داشت: مسؤولان برای کاهش آسیب های اجتماعی زمینه حضور مردم در برنامه های بهداشتی و سلامت را پیگیر شوند تا هنجارهای اجتماعی ریشه کن شود.

 

کدمطلب:97121535


طب اسلامی
طب اسلامی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا