مهندس میرسلیم در اولین نشست مطبوعاتی انتخاباتی: حزب مؤتلفه اسلامی پای اهداف خود خواهد ماند/ حزب مراقب است دچار خودکامگی نشوم

میرسلیم در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اکثر رئیس جمهورها بعد از دوران ریاست خود، کنار می روند و جایی در قدرت ندارند بیان داشت: پاسخ من به این سوال این است که این افراد گرفتار خودکامگی شده اند اما ما در دولت خود گرفتار خودکامگی نخواهیم شد زیرا دوستان ما در حزب مؤتلفه چهارچشمی مراقب ما هستند.

 
نامزد حزب مؤتلفه اسلامی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح سوم اردیبهشت ماه در اولین نشست خبری خود به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

سید مصطفی میرسلیم در ابتدا گفت: تجربه ای که حزب مؤتلفه اسلامی ارائه می دهد برای شما تشریح می کنم و آن معرفی یک نامزد اتخاباتی خوش سابقه قبل وبعد انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به کار تشکیلاتی این حزب در ادوار گذشته اظهار داشت: امروز تجربه نوینی در اختیار حزب مؤتلفه است که دارای سابقه روشن و ابتکار عمل است.

وی ادامه داد: حزب ما برای حل مشکلات مردم دست بکار شده و دولت ما از افراد شایسته خدمتکار و شایسته استفاده خواهد کرد که از افراد یک خانواده نخواهند بود.

میرسلیم با اشاره به مشکلات کشور بیکاری و واشتغال را مهمترین مسئله کشور دانست و گفت: با سرعت در دولت خود به دنبال حل این مشکلات هستیم.

*باید در همه زمینه ها توسعه یابد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر مبنی براینکه در بحث اشتغال چه برنامه ای دارید؟ گفت: اشتغال باید در همه زمینه ها توسعه یابد یکی از مهمترین عوامل مانع بر سر راه اشتغال، قاچاق کالا است و مبارزه با قاچاق می تواند تولید داخلی و اشتغال را توسعه دهد.

وی ادامه داد: اصلاح واردات نیز به توسعه اشتغال کمک می کند اما در میان مدت استفاده از مزیت نفت و گاز موجب اشتغال می شود.

پاسخ به سوال خبرنگار فارس در خصوص اینکه آمار بدی در خصوص اشتغال ارائه می شود و اشتغالی که در سال گذشته ایجاد شده نصف مشاغلی بوده که از بین رفته گفت: سیاست دولت یازدهم مهار تورم بود که به رکود انجامیده؛ اگر به این دو در کنار هم توجه می شد امروز به این شرایط نمی رسیدیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اقتصادی کشور مدیریت نادرست بوده که در کنار تورم موجب این شرایط اقتصادی بد شده، ما در زمان جنگ با مدیریت درست توانستیم مشکلات را حل کنیم امروز نیز می توانیم بهتر کشور را بسازیم نباید بگذاریم جوانان از نظام ناامید شوند .

مصطفی میرسلیم در این بخش از نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون فرانسه به فرانسوی سخن گفت.

وی با بیان اینکه می‌خواهم در این فرصت و از همین آغاز کار، با مردم دنیا به طور مستقیم سخن بگویم، گفت: من از دیار مردمی بزرگ، سرزمینی کهن و تمدنی فاخر با شما صحبت می‌کنم که در همه تاریخ پرافتخار خود مهد راستی و درستی بوده است و جایگاه ممتازی در تمدن بشری داشته است. برای مواجهه با دنیا باید سایر کشورها را خوب شناخت. تندروی و کندروی در سیاست خارجی نسبت به کشورهای جهان محصول عدم شناخت صحیح است.

وی در این گفتگوی فرانسوی خاطر نشان کرد: شناخت من از غرب، رسانه‌ای و روزنامه‌ای نیست. سالها در فرانسه و در میان مردم غرب زندگی، تحصیل و کار کرده‌ام. من دنیا را بسیار خوب می‌شناسم و بر راه‌های تعامل با مردم دنیا اشراف کامل دارم. امروز فقر، نابرابری و تروریسم درد مشترک همه مردم دنیاست.

میرسلیم افزود: امروز همه مردم آسیا، اروپا، آفریقا و آمریکا نتایج دردناک سیاست‌های مخرب منجر به تخریب محیز زیست، گسترش جنگ و تروریسم، افزایش قربانیان فقر و نابرابری و تخریب پایه‌های اخلاقی را مشاهده می‌کنند و از آن رنج می‌برند. فهم مشترک از مسایل اساسی انسانی و موضوعات بنیادین جهانی می‌تواند مبنای درک متقابل و تلاش برای همکاری‌های مشترک بر پایه انصاف و اخلاق باشد.

نامزد حزب مرتلفه اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تأکید کرد: اولویت سیاست خارجی من، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به مرکز امن تبادلات فراقاره‌ای از طریق تکیه بر اشتراکات و گسترش گفتگو و تعامل سازنده در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. هدیه ما به مردم جهان، گام برداشتن در مسیر تحقق راستی و درستی است، برای پی‌ریزی بنیانهای یک تعامل صحیح و شرافتمندانه برای ساختن دنیایی پر از پیشرفت، اعتماد، امنیت و آرامش.

میر سلیم در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تلویزیون فرانسه مبنی اینکه نظر و برنامه اش درباره کشورهای غربی و برجام چیست؟ گفت:ما نسبت به تمام کشورهایی که در جهان به دنبال صلح بوده اند ارتباط خواهیم داشت البته با احترام متقابل.

وی با تشریح دیدگاهش درباره برجام، افزود: توسط دولت کوشش های بسیاری برای اثبات حق ملت ایران شده اما اگر جهان به فتوای رهبری توجه می کرد متوجه می شد که ایران هرگز به دنبال تسلیحات هسته ای نبوده است، با برجام حقانیت ملت ایران برای جهانیان مشخص شد، اما رئیس جمهور جدید آمریکا به برجام پایبند نیست و تاکنون برجام محقق نشده است. ما در دولت مان به دنبال حقوق خود در مجامع بین المللی هستیم.

*رفع محرومیت اولویت اول ماست

میرسلیم در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه هایش برای اقوام، مذاهب و محرومان گفت: رفع محرومیت اولویت اول ماست، محرومیت نباید به شخصیت مردم لطمه وارد کند. در این سالها، مناطق مرزی علیرغم اینکه در دوران دفاع مقدس، خدمات بسیار زیادی انجام داده اند، نتوانسته اند از امکانات و توسعه بهره مند شوند، در دولت ما این مسئله تغییر خواهد کرد. من در سفری که به کردستان داشتم نیز بر این موضوع تأکید کرده و برنامه های خاصی برای اقدام سریع در این باره داریم.

وی ادامه داد: آنچه در قانون اساسی درباره اقوام و مذاهب آمده، باید به طور کامل محقق شود و همه به حق خود برسند. ‌ما به تمام اقلیت‌ها بر اساس قانون اساسی احترام می‌گذاریم. ایرانیان همه با هم برابرند و هر کسی که برای اعتلای کشور قدم بردارد روی چشم ما جا خواهد داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران خانه ملت پیرامون تعامل دولت احتمالی وی با دیگر قوا اظهار داشت: مجلس، خانه ملت است که نمایندگان ملت در آنجا جمع شده اند. قطعاً با ارائه لوایح مناسب برای حل مشکلات مردم اقدام خواهیم کرد و به دنبال تعامل با دیگر قوا هستیم.

*ما به هنر معتقد هستیم

میرسلیم در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر درباره بحث هنر و سینما و فضای مجازی و جایگاه اینها در دولت احتمالی اش ادامه داد: ما به هنر و سینما معتقد هستیم. ما برای ارتقاء هنر و سینما در چارچوب قانون اقدام خواهیم کرد، البته با بی بندو باری ها مقابله و از مردم در این راه کمک خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: در فضای مجازی که به تازگی فراگیر شده باید با تولید مطالب مفید، جلوی انحراف افکار و فرهنگ را بگیریم و این با کمک مردم محقق خواهد شد.

میرسلیم در پاسخ به خبرنگار چین مبنی بر اینکه برجام، قرارداد خوبی برای ایران بوده است یا خیر؟ اظهار داشت: کوشش‌های فراوانی از سوی دولت جمهوری اسلامی ایران انجام شد تا حقانیت ملت ما برای همه مردم دنیا شناخته شود. اما متأسفانه آمریکا با روی کار آمدن رییس جمهور خود پایبندی به برجام نشان نداد.برجام برای ما یک معاهده بود که جنبه بین‌المللی دارد، ما برای حقانیت جمهوری اسلامی تمام اقدامات را کردیم اما آنها (غربی ها) به تعهدات خود پای بند نبودند و غرب و امریکا باید امروز پاسخگو باشند که به تعهدات خود پایبند نبوده و افکار عمومی را مسخره کردند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه هایش برای جوانان و حل مشکلات آنها خاطرنشان کرد: مشغول به کار شدن، ازدواج و مسکن مشکل اصلی جوانان است. اولین اقدام ما حل مسئله اشتغال خواهد بود و در مرحله دوم به دنبال ایجاد مسکن مناسب، البته نه مسکنی که سرهم بندی شده و سرمایه کشور را به هدر داده باشد. در دولت من حضور جوانان بسیار اهمیت خواهد داشت، از انرژی آنها برای رشد و توسعه کشور استفاده می کنیم.

حزب مؤتلفه پای اهداف خود خواهد ماند

وی در پاسخ به خبرنگار ایسنا درباره اینکه آیا با دو نامزد اصولگرای دیگر در چند روز گذشته گفتگویی داشته ایم و اینکه آیا به نفع آنها کنار خواهید کشید، گفت: ما قبل از اینکه «جمنا» نامزدی انتخاب کرده باشد، تصمیم خود را گرفته بودیم. حزب مؤتلفه پای اهداف خود خواهد ماند و روش و برنامه خود را برای اداره کشور به کار خواهد گرفت اما در دولت خود همانند دیگر افراد، از دوستان جمنا استفاده خواهیم کرد.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: نیت وهدف جمنا با مؤتلفه مشترک است اما سلایق ما باهم اختلاف دارد واین مردم هستند که باید انتخاب کنند کدام سلیقه مورد نظر آنهاست.

* یارانه نباید ابزار انتخاباتی شود

این نامزد انتخاباتی درباره یارانه ها و اینکه در دولت او نیز یارانه پرداخت می شود یا خیر؟ خاطرنشان کرد: درباره یارانه ها، قانون های بسیار خوبی داریم اما این قوانین، درست اجرا نشده، اولاً باید یارانه با اولویت به محرومان برسد، ما در دولت خود به بندهای دیگر هدفمندی یارانه ها توجه می کنیم و یکی از بعدهای مهم آن بهبود تولید است که اگر به این حوزه توجه شود دیگر یارانه نقدی مدنظر نخواهد بود، بنابراین یارانه نباید ابزاری برای تبلیغات انتخاباتی باشد.

میرسلیم در پاسخ به سوالی درباره ارتباط حزب مؤتلفه با کشورهای کمونیستی مانند چین و کره شمالی اظهار داشت: اگر ما با چین و کره دست به دست هم داده ایم برای مقابله با آمریکاست. این همکاری ها ادامه خواهد داشت و در هر جای دنیا که ظلم و مظلومی باشد ما به کمک آنها می رویم و در مقابله با جنایاتی که آمریکا و داعش در عراق و سوریه می کنند، ایستادگی می کنیم.

وی همچنین درباره رابطه با اروپا و آمریکا نیز اظهار کرد: ما با همه کشورهای صلح‌دوست همکاری خواهیم کرد و بر مبنای حفظ استقلال و بدون خودباختگی مبادلات تجاری، فرهنگی و سیاسی قوی با کشورهای اروپایی خواهیم داشت، اما مخالف این هستیم که ایران بازار مصرف کالاهای خارجی شود. در مورد بهبود روابط با آمریکا نیز باید بگویم که این سوال را باید از خود آمریکایی‌ها بپرسید، زیرا تاکنون آنها هیچ اهتمامی برای به رسمیت شناختن حقوق مردم ایران نداشته‌اند.

رئیس شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: همکاری ما با کشورهای دنیا زمینه ها و مناسبت هایی دارد و در درجه اول هر جبهه ای که در مقابل آمریکا و روش های استکبار بایستد برای ما قابل احترام است.
وی افزود: ما به یاری مستضعفان جهان خواهیم شتافت و در برابر جنایت های آمریکا در منطقه خاورمیانه و پشتیبانی آنها از القاعده و داعش خواهیم ایستاد و قانون اساسی ما هم بر دفاع از مظلومان در هر نقطه جهان تاکید کرده است.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اکنون برخی ها در منطقه نوکری صهیونیست ها را می کنند و هم اکنون می خواهند مسلمانان را در منطقه خاورمیانه به ضعف بکشانند.

* دولت آمریکا هیچ گاه خیری به ما نرسانده

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر وقت آمریکا آدم شود و با کرامت انسانی با این ملت برخورد کند برای همکاری با آن مانعی نداریم.
سید مصطفی میرسلیم در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درصورت پیروزی در انتخابات چه برنامه ای برای رفع کاهش ارتباط با آمریکا دارید؟ افزود: این سوال را باید از دولت ایالات متحده بپرسید که تاکنون هیچ اهتمامی برای به رسمیت شناختن حقوق ملت مظلوم ایران نشان نداده و دولت آمریکا هیچ گاه نخواسته است خیری به ما برساند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص برنامه هایش برای رشد ورونق اقتصادی عنوان کرد: من رسیدن به رشد ۸ درصد را تایید نمی‌کنم. البته آرزومندی دولت یازدهم برای رسیدن به رشد ۸ درصد را تمجید می‌کنم. اما عمده این رشد با فروش نفت خام انجام می شود که ما این را جزء برنامه های خود نمی دانیم و می خواهیم از این سرمایه برای اشتغال استفاده کنیم. ما براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی اقدام خواهیم کرد که در آن مشخص شده فروش نفت خام درآمد نباشد بلکه سرمایه ای باشد برای آیندگان.

*نگاه ما به نفت و گاز باید سرمایه‌ای باشد

میرسلیم با اشاره به یکی از بندهای اقتصاد مقاومتی عدم خام فروشی نفت بود اظهار داشت: نگاه ما به نفت و گاز باید سرمایه‌ای باشد تا زمینه‌های اشتغال گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تنها از ۵ درصد از نفت خام در پتروشیمی‌ها مصرف می‌شود اظهار داشت: ۹۵ درصد نفت، خام فروشی می‌شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ۳۰ درصد واردات کشور از طریق قاچاق انجام می‌شود که جلوگیری از آن را امری ضروری برشمرد و تاکید کرد: اگر جلوی قاچاق را بگیریم می‌توانیم تولید را رونق دهیم و رونق تولید داخلی یعنی توسعه اشتغال.

وی لازمه تولید و اشتغال در کشور را مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات بی‌رویه خواند و خاطرنشان کرد: تلاش دولت یازدهم برای مهار تورم بوده، ولی این سیاست بدون توجه به آثار آن صورت گرفته که اگر دولت به رکود رسیدگی می‌کرد و در کنار آن هم به مهار تورم می‌پرداخت وضعیت اقتصاد امروز این گونه نبود و در کشور با چهار میلیون بیکار فارغ‌التحصیل مواجه نبودیم.

دوستان ما در حزب مؤتلفه چهارچشمی مراقب ما هستند

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا اکثر رئیس جمهورها بعد از دوران ریاست خود، کنار می روند و جایی در قدرت ندارند بیان داشت: پاسخ من به این سوال این است که این افراد گرفتار خودکامگی شده اند اما ما در دولت خود گرفتار خودکامگی نخواهیم شد زیرا دوستان ما در حزب مؤتلفه چهارچشمی مراقب ما هستند.

میرسلیم درباره نظرش درخصوص دولت یازدهم خاطرنشان کرد: انتقاد من به دولت یازدهم این است که آنها سیاست خود را بر مسائل جاری قرار دادند و فکر می کردند با حل مشکل روابط با آمریکا، مسائل کشور نیز حل می شود و چون این مسئله محقق نشد و تحریم ها باقی ماند، آنچه فکر می کردم نیز تحقق نیافت. ما در دولت خود برون نگر هستیم و درب کشور را به روی دیگران نمی بندیم اما درون زایی را نیز فراموش نمی کنیم و اتکای ما به مسائل داخلی و جوانان است. نقدی که به دولت داریم این است که چهار سال را از دست دادند و در فروردین ۹۶، شروع به تعریف و تمجید از اقتصاد مقاومتی کردند. من به آنها می گویم شما چرا فرصت ها را از دست دادید و فریب آمریکا را خوردید؟ در صورتی که می دانستید آمریکا دشمن ماست.

این نامزد انتخاباتی درخصوص مقابله با مفاسد اقتصادی در دولتش عنوان کرد: ما منشأ مفاسد اقتصادی را شناخته ایم و آن مقوله اشتغال است اما تمام کسانی که موجب مفاسد اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی شده اند، از دست ما با کمک مردم نجات نخواهند یافت و تمام مفاسد را پاک خواهیم کرد.

*من واژه اصولگرایی را درست کردم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: من سرمنشأ واژه اصولگرایی هستم و اصولگرایی را خودم درست کردم.
سید مصطفی میرسلیم در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر مرحوم عسگر اولادی زنده بود آیا با تصمیم حزب مؤتلفه در خصوص معرفی شما به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری موافقت می کرد؟ افزود: قطعا اگر ایشان زنده بود از تصمیم حزب پشتیبانی می کرد و روح ایشان اکنون شاد است.

میرسلیم در واکنش به سخنان روز گذشته آقای باهنر درباره اینکه به نفع کاندیدای «جمنا» کنار خواهد کشید، گفت: تصمیمات من باید از زبان من و مؤتلفه بیان شود و شخص دیگری حق ندارد از قول ما حرفی بزند. آنچه آقایان بادامچیان و باهنر گفتند عقاید خودشان است و پاسخی به هم داده اند. ما آماده ایم علاقه مندی خود را بر ای خدمت به مردم تا آخر اثبات کنیم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا از انتخابات به نفع سایر اصولگرایان کناره گیری نمی کنید؛ بیان کرد: چون دیدم حقوق مردم بر روی زمین باقی مانده و دیدم کسی برای احقاق آن دست به کار نشده است در این عرصه حضور پیدا کردم. ماکه با هم دشمنی نداریم میخواهیم گوی سبقت را برای خدمت رسانی به مردم از یکدیگر برباییم. مردم باید تشخیص دهند که چه کسی می تواند بهتر خدمت کند.

این نامزد انتخاباتی در مورد میزان احتمال ائتلافش با سایر کاندیداها گفت: من به ائتلاف اعتقاد دارم، نام حزب ما نیز مؤتلفه است و مبنای ما ائتلاف است. آنچه که اعتقاد داریم ائتلاف در منویات و اهداف است . ولی ائتلاف موقع وجا دارد و ما از همکاری اصولگرایان استفاده خواهیم کرد،ولی به هر حال در سلیقه دچار اختلاف هستیم. اینکه چه کسی باید پرچم را به دست گیرد به تشخیص مردم است.

وی گفت: قطعاً درصورت پیروزی در انتخابات از تجربیات اصولگرایان و غیراصولگرایان معتقد به نظام و رهبری استفاده می کنیم.

میرسلیم درباره سرمایه گذاری خارجی در کشور و جایگاه آن در دولت خود تصریح کرد: با اینکه ایران بازار کالاهای خارجی بشود، مقابله می کنیم زیرا برای توسعه کشور به آن نیاز داریم.

وی در پاسخ به خبرنگار نما در خصوص انتقادات خود به دولت یازدهم اظهار داشت: حزب مؤتلفه اولین گروهی بودند که با رئیس جمهور دیدار داشتند اما به دلیل اینکه به نصایح ما توجه نکرده، او را رقیب اصلی خود می دانیم زیرا مطمئن هستیم رئیس جمهور نمی تواند انفجاری درون خود ایجاد کند و ماندن او بر قدرت در چهار سال کشور به مصلحت کشور نیست.

*من نمی‌توانم با تخلف و جرم کنار بیایم

میرسلیم در پایان در پاسخ به سوالی درباره نامه‌ اخیرش به شهردار تهران درباره تخلفات شهرداری گفت: من نمی‌توانم با تخلف و جرم کنار بیایم و موارد مختلفی از تخلفات و اشکالات پیش امده که به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را پیگیری کرده‌ام.

وی افزود: من و حزب مؤتلفه نسبت به خلاف هایی که انجام شده سکوت نمی کنیم و خیرخواه آقای قالیباف هستیم. در اسفند ۹۳ به وی گفتم تخلفات بسیاری در شهرداری می‌شود و ایشان گفت دست روی دل من نگذارید. اگر می داند چرا اقدام نمی کند!؟ هر کس گرفتار اشتباه شده باید سریع آن را اصلاح کند نه اینکه با دروغ به دنبال پوشاندن آن باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر من هم دچار خلافی شدم باید به من تذکر داد گفت: عرصه سیاسی عرصه رنجیده خاطر شدن نیست ما نمی‌توانیم در برابر انتقاد دیگران گردن کلفتی کنیم. در همه دستگاه‌ها اشکالاتی وجود دارد و با همدلی می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پایان تأکید کرد: در برابر هر گونه ناحقی ایستادگی خواهیم کرد و از قوه قضاییه و دیگر نهادها می خواهیم در مقابل ناحقی ها بایستند.

میرسلیم افزود: ما از مرحوم بهشتی آموزش دیده ایم که در برابر حق ، سرتعظیم فرود آوریم و به طور قطع در هر سازمانی که تخلفی مشاهده کنیم از مجلس و قوه قضائیه خواهیم خواست ما را کمک کنند.

وی گفت: شهرداری هم یکی از این سازمان هاست و ما ساده انگاری نمی کنیم و در همه این دستگاه ها ممکن اشکال وجود داشته باشد و با خودرأیی نمی توان از پس مشکلات برآمد

میر سلیم

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا