نامه مهم حکیم دکتر روازاده به آیت الله رئیسی

دکتر روازاده طی نامه‌ای خطاب به آیت‌الله رئیسی خواستار ورود جدی دستگاه قضا به مسئله سقط جنینهای غیرقانونی و برخورد قضایی با پزشکان خاطی و تمام افراد و مراکزی شد که در این امر دخیل و مقصرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر حسین روازاده، متخصص طب ایرانی ــ اسلامی طی نامه‌ای خطاب به آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه ضمن هشدار نسبت به آمار بسیار بالای “سقط جنین” در شرایطی که کشورمان با بحران کاهش جمعیت مواجه است، خواستار ورود جدی دستگاه قضا به این مسئله و برخورد قضایی با پزشکان خاطی و تمام افراد و مراکزی شد که در این امر دخیل و مقصرند؛ در ادامه مشروح این نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آیت الله رئیسی؛ ریاست محترم قوه قضائیه

سلام و درود خداوند بر شما باد

ابتدا مایلم خدمات و اقدامات ارزنده و کم‌نظیر حضرت‌عالی در اجرای عدالت، مبارزه با فساد و تأمین حقوق حقه آحاد ملت مسلمان ایران و حتی رسیدگی به حقوق حیوانات و محیط زیست را ارج نهم و قدردانی خود را صمیمانه ابراز نمایم.

“عدالت” این مقصود و رسالت انبیای الهی که خداوند تبارک و تعالی می‌فرماید: لَقَدْ أَرْسَلْنا رُسُلَنا بِالْبَیِّناتِ وَأَنزَلْنا مَعَهُمُ الْكِتابَ وَالْمِیزانَ لِیَقُومَ النّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید 25) و سپس حکم‌کننده و قاضی را نیز به همین قسط‌ورزی، فرمان می‌دهد: وَإِنْ حَكَمْتَ فَاحْكُم بَیْنَهُم بِالْقِسْطِ (مائده 42)

اما در میان این همه حق و قسط، به‌راستی حق بی‌پناه‌ترین و مظلوم‌ترین موجودات پایمال می‌شود؛ روزانه و در کمال ناباوری جنین انسان، جنین امت شیعه و مسلمانی که رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) بدان مباهات می‌کند.

در روزگاری که جمعیت ایران به‌طرز هولناکی در حال افول است و ایران جزء سه کشور اول جهان است که به‌‌سرعت به‌سمت پیری جمعیت می‌رود،

در روزگاری که نرخ باروری در جهان 2.5 فرزند است و در ایران کمتر از 1.8؛ آمار سقط جنین (درمانی و جنایی) به‌طور نگران‌کننده‌ای در حال افزایش است و در برخی موارد به عادت تبدیل شده است،

آمار رسمی سقط جنین یک‌سوم آمار تولدها شده است. (370هزار سقط، حدود 1100میلیون تولد) (آمارهای غیررسمی حاکی از بیش از 600هزار سقط جنین در سال است)،

نکته اسفناکتر آن‌که طبق آمار سازمان‌های مربوطه، تنها 3 درصد این سقط‌ها (12000 مورد) قانونی و درمانی است و مابقی (350هزار سقط) جنایی و قتل نفس است!

سقط جنین ,

بسیاری از سقط‌های درمانی نیز ظاهراً درمانی است؛ به‌عنوان مثال، پزشکان به اسم “غربالگری” و تشکیل نشدن قلب جنین، در حقیقت در حال پاک‌سازی تیزهوشان ایرانی هستند چرا که قلب در کودکان تیزهوش دیرتر تشکیل می‌شود و عدم‌سقط به این بهانه، هیچ ضرری به جنین و مادر نمی‌رساند بلکه سقط جنین به این بهانه، قتل جنین و خیانت به ذخیره هوشی و جمعیتی ایران است، البته تشکر ویژه از بازرسی کل کشور داریم که با وساطت خود باعث عقد قراری شد که بحمدالله غربالگری برای افراد زیر 35ساله ممنوع شد.

این حجم از قتل نفس و انسان‌کشی، در حقیقت نشان می‌دهد قوانین، سیستم نظارت و سیستم مجازات قضایی در این زمینه ناقص و ناکارآمد است؛ به‌کرّات دیده می‌شود پزشکان، والدین را به هول و هراس انداخته و خود مشوق و محرک سقط جنین هستند!

علاوه بر برخی پزشکانی که اقدام به عمل ضدانسانی می‌کنند، افراد غیرپزشک و مراکز غیرمجاز سقط جنین، بدون هیچ ترس و نظارتی به کار خویش مشغولند و مباشران قتل جنینها به‌ندرت محاکمه می‌شوند.

داروهای غیرمجاز سقط جنین به‌وفور در دسترس افراد قرار دارد و البته هیچ نوع فرهنگ‌سازی و آموزش خاصی از سوی وزارت بهداشت، پزشکی قانونی و… برای مقابله با این روند صورت نمی‌گیرد.

درست در همین هفته، برخی از روزنامه‌های آل‌سعود در اقدامی هماهنگ اقدام به انتشار مقاله‌ای درباره رشد جمعیت اهل‌سنت ایران کرده و اذعان داشتند که «تا 30 سال آینده جمعیت غالب ایران از اهل‌سنت است، آمارهای خوبی به‌دست ما رسیده و توقع داریم شیعیان به‌زودی سرنگون شده و ایران، کشور اهل‌سنت شود!»

بحث ما، ورای بحث تشیع و مذهب و ملّیت ایرانی، یک بحث انسانی و فطری نیز هست، برای انسانهای بی‌گناهی که خداوند متعال، آنها را مستحق زندگی و خلقت آفریده و بندگان شیطان، جان شیرین از آنان می‌ستانند و به مرگ محکومشان می‌کنند.

حتی اگر آمار سقط جنین کشورمان به نصف کاهش یابد، کمکی فزاینده به ذخیره جمعیتی ایران می‌کند لذا از حضرت‌عالی خواهشمندم برای جلوگیری از این روند خطرناک که نسل تشیع و جمعیت ایران را با بحران یا حتی خطر نابودی مواجه کرده، فوراً اقدام فرمایید.

چند راهکار پیشنهادی:

ــ اجرای جدی و قاطعانه‌تر قانون در خصوص مجازات والدین و مباشران سقط جنین (پزشک، ماما، داروفروش و… چه حبس چه پرداخت دیه و…) و پیگیری مجدّانه این مجازاتها

ــ طرح و تصویب قانون ممنوعیت سقط جنین به‌بهانه تشکیل نشدن قلب و امثالهم

ــ ممنوعیت فروش داروهای سقط جنین در داروخانه‌ها (این داروها، نه در داروخانه‌های سراسری بلکه در مراکز معدودی باید نگهداری شوند و صرفاً برای مقاصد ضروری درمانی به بیمارستانها ارسال شوند)

ــ ممنوعیت کاری مادام‌العمر پزشکان و ماماها و مباشرانی که اقدام به سقط غیرمجاز (حتی یک سقط) کرده‌اند

ــ ممنوعیت کاری مادام‌العمر پزشکانی که به‌کرّات تجویز سقط جنین در کارنامه آنها وجود دارد

ــ اختصاص دادگاهی ویژه و خاص برای والدینی که از پزشکان و کادر درمانی عامل سقط جنین خود به‌هردلیلی شکایت دارند

ــ محاکمه و مجازات بخشهای فرهنگی و رسانه‌ای وزارت بهداشت، پزشکی قانونی، شبکه سلامت و… که درخصوص عواقب سقط جنین بر سلامت جسمی و روحی مادر، برنامه و بیلان کاری ندارند و در فرهنگ‌سازی این موضوع قصور می‌کنند.

این‌جانب، حضرت‌عالی را فردی خیرخواه و عدالتجو می‌بینم و ازاین‌رو، طرح دغدغه‌ها درباره مسائل مهم خصوصاً در حوزه سلامت را در نامه‌های بعدی ارائه خواهم کرد.

از درگاه الهی، برای آن‌جناب و دیگر دلسوزان عرصه قضا و عدالت، طلب موفقیت و سربلندی دارم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا