نکته های شنیدنی: زخم های عارضه در دهان کودک

???????

???

??

?

?

?نکته های شنیدنی?

#زخمهای_عارضه_در_دهان_کودک

?در مرحله نخست باید گفت که این زخمهایی از دندان و یا نامرغوبی شیر مادر و یا غلظت آن ناشی می شود و این زخم گاهی به صورت حاد و شدید افزایش مییابد و گاهی به همان حال خود باقی میماند. نشانه های شکل شدید یا فوق حاد آن به صورت سرخی همراه با درد فراوان و سیلان لعاب می باشد و نشانه شکل کمتر شدید یا حاد آن این است که رنگ زخم ها به سفیدی می گراید و درد کمتری داشته و مقدار لعاب ترشح شده در داخلی دهان زیاد خواهد بود.

✳درمان شکل فوق حاد زخم ها در اصلاح شیر زن شیرده با استفاده از غذاهای سرد و مرطوب و یا تهیه محلولي از نشاسته و گلاب و مالیدن آن بر زخمها میباشد و باید با آب الج و آب انار دهان کودک را شستشو داد. برای درمان شکل حاد آن باید همراه با داروی فوق عصاره کاهو و یا پرتقال و یا اسفرزه مخلوط کرد. برای درمان زخم هایی با جراحات کم و مایل به سفید رنگ باید یک درهم از مُر و یک درهم زعفران را با دو درهم شکر افزوده و به خوبی ساییده و در دهان کودک نهاد. اگر رنگ زخم ها به تیرگی گراییده و متعفن شد، در چنین حالتی کودک باید با داروهای وصف شده برای بزرگسالان درمان شود.

پی نوشت:

الج:زعرور؛به لعت اهل مغرب نیوه ای است صحرایی شبیه به سیب ولی کوچکتر  در خراسان علف شیران و علف خرس گویند.

منبع:? منبع: رساله پزشکی کودکان، ترجمه دکتر احسان مقدس، ص۴۳-۴۴.

کدمطلب: 961213  3pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا