هدف کمپین ملی فشار خون “افزایش سرانه مصرف داروی فشار خون” در کشور است!!! + پی نوشت احیای سلامت

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اهداف کمپین ملی فشار خون گفت: یکی از اهداف این کمپین “افزایش سرانه مصرف داروی فشار خون” در کشور است!!!

علیرضا رئیسی در نشست خبری بسیج ملی فشار خون اظهار کرد: در اجرای این کمپین تمامی نهادها اعم از کشوری و لشگری پای کار آمده‌اند.

رئیسی افزود: این کمپین از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده و سعی بر آگاه‌سازی مردم داریم و تا هفته دوم تیرماه وارد فاز اجرایی و تعیین فشار خون 20 میلیون ایرانی خواهیم شد.

دبیر شورای راهبردی بسیج ملی کنترل فشار خون اضافه کرد: در این کمپین به دنبال این هستیم تا 2 میلیون مبتلا به فشار خون را شناسایی کنیم و یک میلیون نفر از مبتلایان را وارد چرخه “کنترل و درمان” کنیم.

وی درباره اعلام نتایج این کمپین تصریح کرد: در هفته نخست مهر ماه همزمان با هفته قلب نتایج کمپین طرح ملی کنترل فشار خون را اعلام خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به میزان نفرات حاضر در این کمپین عنوان کرد: در این کمپین در 1241 شهر و روستا، بیش از 2600 پایگاه سیار و ثابت سلامت ایجاد خواهیم کرد. همچنین در فاز اجرایی 16 هزار نفر حضور خواهند داشت.

رئیسی با بیان اینکه با بیان اینکه سامانه الکترونیکی برای ثبت فشار خون افراد طراحی کرده‌این نیز گفت: با کمک این سامانه مشخصات افراد و فشار خون آنها ثبت الکترونیکی خواهد شد تا در آینده این اطلاعات به پرونده الکترونیک ‌آنها پیوست شود.

دبیر شورای راهبردی بسیج ملی کنترل فشار خون همچنین در پاسخ به سئوالی درباره تامین داروی مورد نیاز مبتلایان به فشار خون تصریح کرد: در حال حاضر مشکلی درباره تامین داروی مبتلایان به فشار خون نداریم و تا حدود 20 درصد افزون‌تر از نیاز تامین کرده‌ایم.

وی با اشاره به اهداف این کمپین گفت: یکی از اهداف این کمپین افزایش “سرانه مصرف داروی فشار خون” در کشور است چرا که بر اساس شاخص‌های جهانی، مصرف داروهای مرتبط با فشار خون و دیابت در کشور ما پایین است؛ در مقابل مصرف انتی‌بیوتیک‌ها بالا است که باید کنترل شوند.

پی نوشت احیای سلامت: ای کاش مسئولین محترم بجای هدف گذاری برای افزایش “سرانه مصرف داروی فشار خون”، ریشه های واقعی این عارضه را بررسی و برای ریشه کن شدن آنها هزینه می کردند!!!

چرا گذشتگان ما بدون مصرف این داروهای شیمیایی که عوارض خطرناکی دارند، با تغذیه سالم از جمله مصرف نمک های طبیعی همچون سنگ نمک یا نمک های دریا از صحت سلامت برخوردار بودند؟؟؟

آیا توطئه خراب کردن نمک های طبیعی به اسم تصفیه خود از عوامل افزایش فشار خون نمی باشد؟؟ چه دست های پشت پرده هستند!!!

کدمطلب: M98041501


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا