هشداری جدی به مصرف کنندگان ذرت

تراریخته ها

ذرّت

مقاله ای که در پیش روی شماست، ترجمۀ چندین مقاله و کتاب معتبر اروپایی و آمریکایی است که برخی از مراجع (رفرنسهای) این مقالات فقط در مراکز علمی و دانشگاهی جهان منتشر شده و در دسترس عموم مردم نمی باشد. ما از هر گونه دخل و تصرف علمی در محتوای این مقالات پرهیز کرده و فقط آن را ترجمه و ویرایش ادبی نموده ایم: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل که عاقل را اشارتی کافی است.

ذرّت (Zea Mais ) در سال 1492میلادی توسط کریستوف کلمب در آمریکای لاتین کشف شد ، کشت آن ابتدا در اسپانیا سپس در تمام اروپا و شمال آفریقا ، خاورمیانه ،چین و هندوستان رایج شد . استفاده غذایی آن در رژیمهای غذایی منحصر به ذرّت که با فقراسیدهای آمینه تریپتوفان و لوسین همراه بود باعث بروز بیماری پلاگر میشد ، این بیماری همراه با اسهال ،درماتیت و زوال عقلی بود و در صورت عدم معالجه به مرگ نیز منجر میشد ، از آنجائیکه هنوز به عامل بیماری آشنا نبودند ، موارد بسیاری از اپیدمی پلاگر در آمریکا و اروپا را شاهد بودیم.

gastrointestinal-diseases

این ویروس که هنوز ناشناخته بودبرای اوّلین بار در آمریکا کشف شد که به احتمال زیاد مربوط به استفاده از علف کش Glifosate مورد استفاده در کشت ذرّت و سویای جی ام او می باشد.

آقای (Don Huber) متخصص پاتولوژی گیاهی دانشگاه (Purdue University) و همچنین مسئول هماهنگی ملّی امراض گیاهی در دیپارتمنت کشاورزی آمریکا ((Npdrs)) در طی تستهای آزمایشگاهی غذاهای دامی که بر مبنی آردهای ذرّت و سویا Roundup Ready دستکاری ژنتیکی شده جهت مقاوم شدن به علف کش حاوی Glifosat تهیه شده بودند ، با تراکم بالایی از ارگانیزمهای میکرو قارچی به فرم ویروس روبرو شد که قابلیت تولید مثل در آن محیط را نیز دارا بودند. این عامل بیماری زا در معده و نطفه خوکها و گاوهایی که با خوراک دامی فوق تغذیه شده بودند یافت میشد ؛ در برخی از موارد باعث بروز نازایی بیش از 20% و سقط جنین خود به خود بالای 45% میشد. آقای(Don Huber) از دیپارتمنت کشاورزی آمریکا تقاضا کرد تا اینکه از آثار مخرّب این ارگانیزم جدید بر روی گیاهان ،سلامت حیوانات و انسان جلوگیری کند و در نهایت مانع از سقوط کشاورزی آمریکا و صادرات ذرّت و سویا بگردد . به نظر وی شواهد و مدارک زیادی وجود داشتند که رشد و نمو عامل عفونی را مرتبط با استفاده بیش از حد Glifosat در کشت محصولات جی ام او مثل سویا ، ذرّت ، کلزا ، پنبه و یونجه بدانند.

tararikhteh--1

شرکت (Epicyte) در سن دیه گو ذرّتی ساخته که به آن نام ذرّت اسپرم کش یا ضد بارداری داده اند

آقای (Robin McKie) در تاریخ 9/9/2001 در مجلّه گاردین مقاله ای با تیتر “ذرّت دستکاری ژنتیکی شده برای ممانعت از تولید مثل انسان” ارائه میکند ؛ دانشمندان موفق به خلق جی ام او نهایی شدند که ذرّت ضد بارداری نام گذاری شده است. کشت ذرّت قادر خواهد بود در آینده از افزایش جمعیت جهان جلوگیری کند .محققین شرکت بیو تکنولوژی Epicyteدر سن دیه گو یک گروه آنتی بادی انسان را کشف کردند که به اسپرم های انسان حمله ور میشود. در واقع با ایزوله کردن ژنهای تنظیم کننده آنتی بادی ها و وارد کردن آنها در گیاه ذرّت ، شرکت اپیسیت کارخانجات نانوی ضد بارداری را در قالب محصولات کشاورزی ارائه میکرد. به گفته آقایMitch Hein رئیس شرکت اپیسیت ،آنها یک گلخانه بزرگ از گیاهان ذرّت که آنتی بادی های اسپرم کش تولید میکنند در اختیار دارند، و قطعاً از کشت آن در نزدیکی سایر مزارع ذرّت جلوگیری خواهند کرد .ولی در باره رانش ژنتیکی به معنای انتقال گرده NDT از گیاه به گیاه ، از مزرعه به مزرعه و از مادّه غذایی به مادّه غذایی دیگر که هر محقق در زمینه مواد غذایی بدان واقف است شرکت (Epicyte) سکوت اختیار کرده.

شرکت(Epicyte)در سال 2004 میلادی توسط (Biolex) که یک شرکت بیو تکنولوژی در شمال کارولاین بود خریداری شد . در سال 2012 میلادی   Biolex قبل از اعلام ورشکستگی برخی از فن آوری های بیو تک خود را به شرکت داروسازی هلندی به نام سین تون (Synthon) فروخت ؛ لازم به اشاره است که شرکت سین تون مشهور است به تولید ( Paxil) که عامل ناهنجاری های مادرزادی است .

از ذرّت اسپرم کش چه خبر ؟

این نوع ذرّت قطعاً تا کنون درخیلی از نقاط جهان رخنه کرده ، کشور روسیه در آپریل 2014 اعلام کرد که ورود هرگونه محصول غذایی (جی ام او) را به این کشور ممنوع خواهد کرد ،کشور چین هم در جولای2014 همین ممانعت را اعمال کرد که طبیعتاً شامل ذرّت اسپرم کش نیز میشود . در آمریکا قسمت اعظم فعّالان بر علیه (جی ام او) معتقدند که کافیست محصولات (جی ام او) به برچسب هشدار دهنده مجهز باشند و امیدوارند که مصرف کنندگان با این آگاهی روزی موفق به انقلاب شده و(Monsanto e Dow) را به زانو در آورند . از سوی دیگر آقای (Druker) وکیل(Alliance for Bio-Integrity) به اتفاق گروهی از دانشمندان، مذهبیون و مصرف کنندگان در سال 1998میلادی برعلیه((FDA) food and drug administration ) شکایت کردند و خواستار انجام تستهای امنیتی و لزوم استفاده از برچسبهای هشدار دهنده برای محصولات (جی ام او) شدند .بنا به اظهارات ایشان : ” اگر حقایق در باره نتایج تحقیقات دانشمندان گفته میشد ، هیچ محصول (جی ام او) در سالهای 92/95 میلادی وارد بازار آمریکا نمیشد که بعد به اروپا و سایر نقاط جهان سرایت کند و بدین ترتیب جهانیان در معرض چنین خطر مهیبی قرار نمیگرفتند ، در واقع با این حال میتوان از نسل کشی قانونی شده سخن به میان آورد ” .

باید گفت که شرکتهای چند ملّیتی با تقلیل گرایی غیر علمی تکنولوژی جی ام او،در طی سی سال گذشته با تغییر قسمتی از DNA موجودات زنده و بهم ریختن تعادل فیزیولوژیکی آنها (که به هیچ وجه مورد تأیید دانشمندان نیست)، مردم را با عواقب شوم و غیر قابل پبش بینی دست به گریبان کرده اند.

armageddon 1

– نتایج تحقیقات پنج ساله دکتر (Manuela Malatesta) از بروز اختلالات در کبد ، کلیه ها و بیضه های موشهای آزمایشگاه خبر میدهدو آنرا ناشی از تغذیه مواد غذایی (جی ام او)میداند ودر تائید نتایج حاصله توسط سایر محققیقن آنرا موجب خطرات جدی برای سلامتی بشمار میآورد.

– چندی پیش پروفسور (Prof. Jurgen Zentek) به اثبات رساند که نسلهای بعدی موشهای تغذیه شده با مواد غذایی (جی ام او) قابلیت تولید مثل را بنحو معنی داری از دست میدهند و عقیم میشوند.

– نتایج تحقیقات National Research Institute for Nutrition in Food ازاختلالات در سیستم ایمنی بدن انسان و تغییر 43 پروتئین مهم من جمله (Gamma-Zeina allergenicae) در ذرّت (Mon 810) اطلاع میدهد، این اختلالات در موشهای در حال رشد و موشهای پیر شدیدترند، این خود نمایانگر خطرات بیشتری است که اقشار ضعیف جامعه (کودکان و سالمندان ) باآنها مواجهند.

– تحقیقات (Gilles Eric Seralini) عواقب استفاده از علف کش (Roundup) راندآپ و محصول (جی ام او) ذرّت (NK603) وتناسبهای متفاوت آنها (هر دو محصول شرکت مون سنتو میباشند) را بر روی موشها نشان داد. در پی آن چنین نتیجه گیری کرد که اوّلاً محصولات (جی ام او) که در سطح وسیعی کشت میشوند صرفاً برای بالا بردن مقاومت آنها به علف کش(Roundup) دستکاری ژنتیکی شده اند، ثانیاً تغذیه با مواد غذایی بر پایه (جی ام او) عواقب شومی در بر خواهد داشت. تماس با ارگانیزمهای تغیر ژنتیکی یافته تا 65% امکان ابتلاء به نکروز کبدی، سرطان و اختلالات جدی کلیوی افزایش میدهد؛ صرفنظر از آمار بالای موشهای به هلاکت رسیده، فقط یکسال از مصرف مواد غذایی بر پایه (جی ام او) میگذشت که شاهد اوّلین تلفات در موشهای مورد مطالعه بودند. پائینترین دوز (Roundup) راندآپ باعث افزایش سرطان پستان در موشهای مؤنث میشد(عکس ها). محققان Roundup را بعنوان مختل کننده غدد درون ریز میدانند و همین موضوع باعث برهم ریختن سلامت موشها شده بود. به عقیده Gilles Eric Seralini خطرات ناشی از
(جی ام او) که سلامتی انسان را تهدید میکنند به همین اندازه جدّی و واقعی هستند .

در 19 ماه می سال 2009 میلادی آکادمی پزشکی محیط زیست آمریکا ((AAEM(The American Academy of Environmental Medicine) به ریاست خانم (Jennifer Armstrong, President of AAEM,) طی بخشنامه ای خطاب به تمامی پزشکان از آنها خواست که ضمن آموزش به مریضان خود، انجمنهای پزشکی و مردم عادی، از آنها بخواهند که حتی المقدور از استفاده از محصولات (جی ام او) پرهیز کنند؛ و کلاً با تهیه و توزیع اعلامیه های آموزشی مردم را از خطر محصولات غذایی (جی ام او) برای سلامتی انسان آگاه سازند.

بیولوژیست مشهور جهان آقای (Pushpa M. Bhargava) پس از مطالعات زیاد در باره نتایج تحقیقات مربوط به ذرّت و محصولات (جی ام او) ، به این نتیجه میرسد که استفاده از این محصولات سهم معنی داری در به زوال کشاندن جمعیت دنیا دارند.

The-Ultimate-Killing-Machine-GMOs

مواد غذایی که برای تولید سم طراحی شده اند

در مورد گیاهان ذرّت و پنبه شرکتهای چند ملّیتی بیو تکنو لوژی با وارد کردن یکی از ژنهای
Bacillus thuringiensis به DNA آنها باعث تولید سمومی از جانب گیاه میشود که خاصیت آفت کشی دارد؛ هنگامیکه حشرات برای تغذیه به گیاه حمله میکنند سمّی که در تک تک سلّولهای این گیاهان وجود دارد مستقیماً وارد معده آنان شده و آنها را از پا در میآورد. به گفته شرکتهای بیو تک سمّ مورد نظر همان (Bt) است که در کشاورزی ارگانیک بصورت اسپری برای کنترل طبیعی حشرات استفاده میشود . در حالیکه (Bt) تولید شده توسط گیاهان تغییر یافته ژنتیکی (تراریخته) هزار برابر غلیظ تر از اسپری طبیعی هستند، سمّی هستند، خصوصیات مواد آلرژی زا را دارند و بر خلاف اسپری قابل دفع از جانب گیاه نیست . از سوی دیگر نتایج تحقیقات را به اثبات رسانده اند که حتی اسپری باکتری کش طبیعی سمّی است و برای انسان مضرّ است .

در پی استفاده این سمّ برای از بین بردن ملخهای مهاجم در شمال شرقی پاسیفیک بیش از پانصد نفربا علائم آلرژنی و سرماخوردگی به پزشک مراجعه کردند، برخی از آنان مجبور به مراجعه به اورژانس شدند، دقیقاً مشابه با علائمی که کارگران برداشت پنبه در هندوستان هنگام برداشت پنبه (Bt) با آن مواجه بودند .

zorat-2

خوف انگیزترین کشف مربوط به (جی ام او) تراریخته ها

خوف انگیزترین کشف مربوط این است که ژن وارد شده در ذرّت برای ساختن ذرّت (Bt) پس از ورود به روده انسان ، وارد باکتری های موجود در روده میشود و در آنجا به فعّالیتی که برای آن طرّاحی شده یعنی تولید سمّ آفت کش ادامه میدهد ؛ این بدان معنی است که حتی مدّتها پس از اینکه خوردن محصولات (جی ام او) را کنار گذاشته باشیم هنوز پروتئینهای مضرّ در بدن ما تولید میشود و به کار تخریب خود ادامه میدهند.

در آمریکا در همه کنفرانسهای پزشکی که آلودگی ژنتیکی را مطرح میکنند، پرشکان متفق القول از افزایش بیماران مبتلا به ناراحتی های گوارشی در دهه اخیر اطلاع میدهند. احتمالاً غذاهای تراریخته (ترانس ژنتیکی) فلور روده همه ما را به استعمار خود در آورده اند.

از سال 1996میلادی زمان ورود محصولات (جی ام او) به سبد غذایی مردم تا به امروز شاهد افزایش روز افزون آلرژی های غذایی ، اوتیسم ، اختلالات در دستگاههای تولید مثلی و مشکلات هاضمه در تمامی اقشار مصرف کنندگان هستیم . طبیعتاً شرکتهای تولید کننده (Monsanto, Dupont e Syngenta) که بیش از نیمی از تولید جهانی محصولات (جی ام او) را در اختیار دارند همگی یهودی و صهیونیست می باشد توسط دستگاههای تبلیغاتی وسیعی از بی خطر بودن و سالم بودن محصولات صحبت میکنند . بزرگترین دروغی که در سرلوحه تبلیغات تکنولوژی (جی ام او) قرار دارد مبنی بر این است که در کشاورزی با بذر های (جی ام او) استفاده از مواد شیمیایی مضرّ برای دفع آفات و علوفه هرز به حد اقل کاهش یافته به جهت گیاهان مقاوم و استفاده از Glifosat و به طبیعت صدمه ای وارد نمیشود ؛ در حالیکه در پنج سال اخیر با مقاوم شدن علفهای هرز و سایر آفات به سمّهای مرسوم در کشاورزی (جی ام او) ، کشاورزان مجبور به استفاده کردن هر چه بیشتر از این سموم هستند که عواقب بسیار مخرّب و شومی برای محیط زیست و سلامت انسان بهمراه دارد .

در واقع تنها کسانی که از این محصولات سود میبرند شرکتهای تولید کننده بذر و مواد شیمیایی مورد استفاده در این نوع کشاورزی هستند؛ چرا که شاهد رشد تصاعدی درآمد ناشی از فروش Glifosat هستیم. طبق گزارش منتشره (Transparency Market Research)، فروش جهانی Glifosat در سال 2012 میلادی معادل 5.46 میلیارد دلار بوده و انتظار میرود که برای سال 2019 از سقف 8.79 میلیارد دلار عبور کند. محققین در پنج سال اخیر از حضور این سمّ خطرناک در نمونه های هوا ، آب و خون نوزادان خبر میدهند .

بدیهی است )FDA Food and drug administration) که مسئول کنترل سلامت و امنیت مواد غذایی مردم در آمریکاست نتوانسته به وظایف خود عمل کند FDA مردم را فریب داده ودر عوض منافع شرکتهای چند ملّیتی را تأمین کرده است. تنها کاری که کرده این بوده که از شرکتهای تولید کننده محصولات (جی ام او) دعوت بعمل آورده که قبل از ارائه محصولات جدید به بازار با مسئولین FDA مشورت کنند، آنهم بطور داوطلبانه.

چندی پیش طی طرح دعوایی در دادگاه، یادداشتهای محرمانه FDA Food and drug administration) ) علنی شدند و از توافق های مسحور کننده بین دانشمندانFDA پرده برداری شد؛ آنها بدینصورت اظهار میکردند که: از آنجائیکه محصولات (جی ام او) غیرقابل پیش بینی هستند و تشخیص عوارض جانبی آنها بسیار دشوار میباشد لذا تقاضا داریم که تحقیقات امنیتی دراز مدّت را در مورد محصولات (جی ام او) اعمال کنیم؛ ولی چون کاخ سفید اصرار به ترویج هرچه سریعتر بیوتکنو لوژی داشت به تقاضای ایشان ترتیب اثر داده نشد. برای وخیمتر کردن اوضاع FDA برای معاونت کمیسیون مواد غذایی آقایMichael Taylor  را به انتصاب رساندند ، شخصی که یکی از وکلای برجسته Monsanto بحساب میآمد .

آثار منفی ناشی از تغذیه انواع ذرّت (جی ام او) که تا کنون به اثبات رسیده اند شامل: خطر ناباروری، تخریب سیستم دفاعی، پیری زودرس، آسیب رسانی به ژنهای مربوط به کلسترول و تنظیم آن، اختلالات در کبد، کلیه ها، لوزالمعده و دستگاه گوارش میشوند .

هنگامیکه ذرّت مورد تهاجم آفت کرم ساقه خوار (Piralide) قرار میگیرد، در حفره های ایجاد شده توسط کرم ها قارچهایی رشد میکنند که خود آنها تولید کننده سمومی بنام عمومی Micotoxine هستند از بین این سموم دسته ای به نام Fumonisine وجود دارند که در کلاسه بندی که از طرف
The International Agency for Research on Cancer (IARC) انجام شده در رده 2 قرار دارند و برای موجودات زنده (انسان، حیوان و …) سرطان زا هستند. این سموم قابلیت نفوذ در شیر گاوهای تغذیه شده با این ذرّتها را دارند و بطور کلّی براحتی وارد سیستم تغذیه انسان میشوند.

که بنا به نوشته (International Journal of Biological Sciences,) تمامی محصولات دامی دنیا به آنها آلوده اند و باور نکردنی تر از همه اینکه تمام آنها مورد تائید آمریکا هستند.

نتایج تحقیقات Gilles Eric Seralini به وضوح بیان میکنند که ،آثار تمام سموم مرتبط با ذرّت جی ام او در کبد و کلیه ها متمرکز میشوند ، چرا که اینها دو ارگان اصلی برای دفع سموم میباشند ، اضافه بر اینکه آثار سوئی بر قلب ،غدد فوق کلیوی ، لوزالمعده و گردش خون نیز دارد .در خاتمه با توجه به نتایج تحقیقات موجود با قاطعیت باید گفت که ذرّت جی ام او باعث سمّیت کبدی میشود. از آنجائیکه این مواد هرگز در زمره اقلام مربوط به رژیم غذایی انسان نبوده اند، لذا هنوز آثار شوم ناشی از استفاده دراز مدّت آنها بر انسان ناشناخته میباشد.

FDA خیانت به بشر یا خدمت!!؟؟

fda

سرطان موش با خوراک جی ام او

   سرطان در موشهای مصرف کننده ذرت-4 

 

 برگرفته از: سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران  21 اسفند ماه 1394

فهرست منابع و مآخذ:

1-(Finamore A. et al. J. Agric. Food Chem 2004)
2- David Schubert, personal communication to H. Penfound, Greenpeace Canada, October 25, 2002.
3- Irina Ermakova, “Genetically modified soy leads to the decrease of weight and high mortality of rat pups of the first generation. Preliminary studies,” Ecosinform 1 (2006): 4–9.
4- Irina Ermakova, “Experimental Evidence of GMO Hazards,” Presentation at Scientists for a GM Free Europe, EU Parliament, Brussels, June 12, 2007
5- Irina Ermakova, “Experimental Evidence of GMO Hazards,” Presentation at Scientists for a GM Free Europe, EU Parliament, Brussels, June 12, 2007
6- L. Vecchio et al, “Ultrastructural Analysis of Testes from Mice Fed on Genetically Modified Soybean,” European Journal of Histochemistry 48, no. 4 (Oct–Dec 2004):449–454.
7- Oliveri et al., “Temporary Depression of Transcription in Mouse Pre-implantion Embryos from Mice Fed on Genetically Modified Soybean,” 48th Symposium of the Society for Histochemistry, Lake Maggiore (Italy), September 7–10, 2006.
8- Alberta Velimirov and Claudia Binter, “Biological effects of transgenic maize NK603xMON810 fed in long term reproduction studies in mice,” Forschungsberichte der Sektion IV, Band 3/2008
9- Jerry Rosman, personal communication, 2006
10- See for example, A. Dutton, H. Klein, J. Romeis, and F. Bigler, “Uptake of Bt-toxin by herbivores feeding on transgenic maize and consequences for the predator Chrysoperia carnea,” Ecological Entomology 27 (2002): 441–7; and J. Romeis, A. Dutton, and F. Bigler, “Bacillus thuringiensistoxin (Cry1Ab) has no direct effect on larvae of the green lacewing Chrysoperla carnea (Stephens) (Neuroptera: Chrysopidae),” Journal of Insect Physiology 50, no. 2–3 (2004): 175–183.
11- Washington State Department of Health, “Report of health surveillance activities: Asian gypsy moth control program,” (Olympia, WA: Washington State Dept. of Health, 1993).
12- M. Green, et al., “Public health implications of the microbial pesticide Bacillus thuringiensis: An epidemiological study, Oregon, 1985-86,” Amer. J. Public Health 80, no. 7(1990): 848–852.
13- Ashish Gupta et. al., “Impact of Bt Cotton on Farmers’ Health (in Barwani and Dhar District of Madhya Pradesh),” Investigation Report, Oct–Dec 2005.
14- Sunday India, October, 26, 2008
15- October 24, 2005 correspondence between Arpad Pusztai and Brian John
16- John M. Burns, “13-Week Dietary Subchronic Comparison Study with MON 863 Corn in Rats Preceded by a 1-Week Baseline Food Consumption Determination with PMI Certified Rodent Diet,” December 17, 2002
17- Alberto Finamore, et al, “Intestinal and Peripheral Immune Response to MON810 Maize Ingestion in Weaning and Old Mice,” J. Agric. Food Chem., 2008, 56 (23), pp 11533–11539, November 14, 2008
18- See L Zolla, et al, “Proteomics as a complementary tool for identifying unintended side effects occurring in transgenic maize seeds as a result of genetic modifications,” J Proteome Res. 2008 May;7(5):1850-61; Hye-Yung Yum, Soo-Young Lee, Kyung-Eun Lee, Myung-Hyun Sohn, Kyu-Earn Kim, “Genetically Modified and Wild Soybeans: An immunologic comparison,” Allergy and Asthma Proceedings 26, no. 3 (May–June 2005): 210-216(7); and Gendel, “The use of amino acid sequence alignments to assess potential allergenicity of proteins used in genetically modified foods,”Advances in Food and Nutrition Research 42 (1998), 45–62.
19- A. Pusztai and S. Bardocz, “GMO in animal nutrition: potential benefits and risks,” Chapter 17, Biology of Nutrition in Growing Animals, R. Mosenthin, J. Zentek and T. Zebrowska (Eds.) Elsevier, October 2005
20- Hye-Yung Yum, Soo-Young Lee, Kyung-Eun Lee, Myung-Hyun Sohn, Kyu-Earn Kim, “Genetically Modified and Wild Soybeans: An immunologic comparison,” Allergy and Asthma Proceedings 26, no. 3 (May–June 2005): 210-216(7).
21- “Mortality in Sheep Flocks after Grazing on Bt Cotton Fields—Warangal District, Andhra Pradesh” Report of the Preliminary Assessment, April 2006, http://www.gmwatch.org/archive2.asp
22- Personal communication and visit, January 2009.
23- Jeffrey M. Smith, Genetic Roulette: The Documented Health Risks of Genetically Engineered Foods, Yes! Books, Fairfield, IA USA 2007
24- Arpad Pusztai, “Can Science Give Us the Tools for Recognizing Possible Health Risks for GM Food?” Nutrition and Health 16 (2002): 73–84.
25- Stéphane Foucart, “Controversy Surrounds a GMO,” Le Monde, 14 December 2004; referencing, John M. Burns, “13-Week Dietary Subchronic Comparison Study with MON 863 Corn in Rats Preceded by a 1-Week Baseline Food Consumption Determination with PMI Certified Rodent Diet,” December 17, 2002

26- Netherwood et al, “Assessing the survival of transgenic plant DNA in the human gastrointestinal tract,” Nature Biotechnology 22 (2004): 2.
28- José Domingo, “Toxicity Studies of Genetically Modified Plants: A Review of the Published Literature,” Critical reviews in food science and nutrition, 2007, vol. 47, no8, pp. 721-733
29- Angela Hall, “Suzuki warns against hastily accepting GMOs”, The Leader-Post (Canada), 26 April 2005.
30- Kathryn Anne Paez, et al, “Rising Out-Of-Pocket Spending For Chronic Conditions: A Ten-Year Trend,” Health Affairs, 28, no. 1 (2009): 15-25

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا