روش ساخت «خمیردندان ارگانیک» با استفاده از عسل

در این مطلب، روش ساخت نوعی خمیردندان ارگانیک با استفاده از عسل آموزش داده شده است که خواص درمانی متعددی دارد.

می‌توان با استفاده از عسل و نمک، نوعی خمیردندان ساخت که مصرف این نوع خمیردندان طبیعی و ارگانیک، نه‌تنها آثار سوء برای دندان و لثه‌ها ندارد بلکه خواص درمانی متعددی دارد و چون یک ترکیب خوراکی است با بلعیدن احتمالی آن، باز هم از مصرف خمیردندان، لذت خواهید برد! دیگر نگران نخواهید بود که اگر کودک دلبند شما خمیردندان را خورد، آیا واقعاً از آن آسیبی نخواهد دید.

با تهیه این خمیر‌دندان ساده، در هزینه‌های خانواده صرفه‌جویی و به اقتصاد مقاومتی در خانواده کمک کنید؛ هزینه اولیه تولید این خمیردندان، بسیار اندک است و به‌دلیل فقدان عوارض احتمالی برای دهان، از هزینه‌های مالی و روانی احتمالی در مصرف خمیردندان‌های شرکتهای مختلف آسوده باشید.

روش تهیه خمیردندان با عسل

2 واحد نمک طبیعی (نمک کانی؛ معدنی یا نمک دریا) را با 5 واحد عسل مخلوط کنید.
اگرچه نمک طبیعی توصیه می‌شود اما اگر هم آن را نیافتید، به همین نمک موجود در بازار اکتفا کنید.

همین ترکیب پایه، به‌عنوان یک خمیردندان کامل قابل استفاده است اما برای بهره‌وری بهتر و نیز پاسخگویی به ذائقه‌های مختلف یا امراض ویژه دهان و دندان می‌توانید از آن ترکیب پایه، خمیردندانهای گوناگون با ارزش درمانی متنوع بسازید.

چند نمونه از انواع خمیردندان عسلی

1 ــ به ترکیب پایه، 5‌ــ3 قطره عصاره نعناع (اسانس نعناع) بیفزایید.

این امر باعث خوشبو کردن دهان، افزایش خاصیت ضدعفونی‌کنندگی این نوع خمیردندان می‌شود.

2 ــ به ترکیب پایه یک واحد دارچین اضافه کنید که این امر باعث استحکام بیشتر لثه‌ها، کاهش بزاق و آبریزی دهان به‌هنگام خواب می‌شود.

3 ــ به ترکیب پایه، سیاهدانه (شونیز‌) آسیاشده، اضافه کنید که این امر باعث افزایش خاصیت ضدعفونی‌کنندگی، تسریع درمان آفت (به‌ویژه آفت سفید) دهان خواهد شد.

4 ــ به ترکیب پایه، 5‌ــ3 قطره آبلیمو یا لیموعمانی آسیاشده و 5‌ــ3 قطره عصاره نعناع اضافه کنید که این امر احساس خنکی در دهان و کاهش عطش شبانگاهی به‌ویژه برای افراد گرم‌مزاج، ایجاد حس خوب طعم موهیتو (موخیتو؛ نوشیدنی کوبائی) در دهان، افزایش ضدعفونی‌کنندگی، استحکام لثه، تسریع در درمان آفت (مخصوصاً آفت قرمز) در دهان می‌شود.

5 ــ به ترکیب پایه، 1 واحد رب انار اضافه کنید که این امر، استحکام لثه، کاهش خونریزی لثه‌ها، تسریع در درمان آفت قرمز، ایجاد حس خنکی و کاهش عطش شبانگاهی را به‌همراه خواهد داشت.

منبع:خبرگزاری تسنیم 

کدمطلب:A97071713


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

 

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

  1. ایا میشه مثلا ی شیشه درست کرد برای مصرف یکماهه و هرشب استفاده کرد ؟ یا اینکه باید هر دفعه درست کنیم ؟

    1. با سلام و احترام
      واحد بستگی به خودتان دارد
      یک قاشق چایخوری می‌تواند یک واحد باشد
      با یک پیاله یک واحد دیگر
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا