پشت پرده حضور «اشکی» در ماه عسل چه کسی است؟

وزیر بهداشت قاضی زاده

بعد از ابهامات فراوان درباره مهمان برنامه ماه عسل و بازی با سلامت مردم ایران، وزیر بهداشت بدون هیچ زمینه قبلی، از ماه عسل و مهمان برنامه حمایت کرد تا مشخص شود چه عواملی پشت پرده این ماجرا هستند.

سرویس سیاست مشرق – بعد از حواشی به وجود آمده در برنامه ماه عسل و سکوت شبکه سوم سیما و عوامل این برنامه درباره تناقضات مهمان برنامه خانم یاسمن اشکی (یاسی اشکی) و بازی با سلامت زنان و دختران ایرانی، شخص وزیر بهداشت برای توجیه اظهارات یاسمن اشکی، وارد گود شد.

گزارش مشرق درباره این برنامه را اینجا بخوانید:

«ماه عسل» چگونه با ادعاهای «اشکی» از مردم کلاهبرداری کرد/ بازی خطرناک مهمان «علیخانی» با سلامت دختران ایرانی + فیلم و عکس

قاضی زاده هاشمی درباره حواشی به جود آمده گفته است:

اینجانب ضمن تشکر از سازمان صداوسیما و برنامه ماه عسل که به سلامت مردم توجه کرده‌اند، تنها به این نکته بسنده می‌کنم که امروزه بیماری ناشی از ویروسHPVاز جمله بیماری‌هایی است که عده بسیاری در سراسر جهان به آن مبتلا هستند و واکسن پیشگیری از این بیماری نیز با کمترین عارضه در دنیا استفاده می شود.

وزیر بهداشت همچنین گفته است:

بر اساس نیازسنجی‌های انجام شده در کشور نیز تولید و ساخت واکسن این بیماری در ایران هم پیگیری می‌شود و دانشمندان ایرانی در مورد ساخت این واکسن، به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌اند.

قاضی زاده در پایان به موضوع دیگری هم اشاره می‌کند و می‌گوید:

اگرچه حوزه بهداشت در زمینه تولید واکسن با چالش‌هایی مانند هزینه‌بر بودن آنها مواجه است، اما این موانع موجب توقف فعالیت دانشمندان عرصه سلامت نشده و تلاش برای تولید داروها و واکسن‌های مورد نیاز مردم و از جمله واکسن HPV به طور جدی در حال انجام است.

با توجه به اظهارات فوق مشخص می شود که نهاد پشت پرده برای دعوت از مهمان برنامه به احتمال بسیار بالا، وزارت بهداشت بوده است. در شرایطی که انتظار می‌رفت مسوولان برنامه ماه عسل یا حتی مقامات شبکه سوم سیما و رسانه ملی برای روشن شدن ابعاد این داستان مشکوک، پاسخگو باشند، شخص وزیر بهداشت برای دفاع از تناقض‌های آشکار مهمان برنامه ماه عسل شخصا وارد گود شد و تمام قد از «یاسمن اشکی» که تبلیغش را کرده و ۶۰۰ میلیون هم پول جمع کرده بود، دفاع کرد.

اما مشکل اصلی در این قسمت است که وزیر بهداشت هیچ اشاره‌ای به اظهارات پرتناقض و تخیل‌گونه مهمان برنامه ندارد. همین واکنش وزیر بهداشت و حمایت کامل از اظهارات «اشکی» احتمال یک همکاری پرسود بین وزارت بهداشت با این فرد را مطرح می‌سازد؛ همکاری‌ای که گمان می‌رود پای شرکت‌های داروسازی یا واردکننده و سودهای میلیاردی (صرف نظر از ابعاد بسیار مهمتر فرهنگی) درمیان باشد. خانم اشکی هم در برنامه اذعان کردند که شخص وزیر بهداشت قول مشارکت مالی در پروژه ساخت واکسن را داده و گفته است که به اندازه مجموع کمک های مردمی،‌ شخص وزیر نیز در این پروژه هزینه خواهند کرد.

اما چند سوال از وزیر محترم بهداشت،‌ و دریافت پاسخ‌های روشنگرانه و صریح ایشان، می‌تواند ابهامات درباره پشت پرده دعوت از «یاسمن اشکی» را برطرف کند:

سوال اول: آقای وزیر کدام قسمت از اظهارات یاسمن اشکی را تأیید می‌کند؟ اینکه چنین ویروسی عامل بیماری است و افرادی هم به این ویروس مبتلا شده‌اند و نیاز به تولید واکسن داخلی هم وجود دارد، از بدیهیات است، پس وزیر بهداشت دقیقا برای چه مسئله‌ای از ماه عسل و مهمان برنامه‌اش دفاع می‌کند؟ جمع آوری پول یا داستان‌های مکرر و متناقض برای تحریک احساسات مردم؟

سؤال دوم: یاسمن اشکی می‌گوید که ما به شدت در خطریم و قرار است ۱۰ تا ۱۵ سال دیگر سونامی‌ بیماری مقاربتی HPV وارد کشور بشود، حال وزیر بهداشت پاسخ دهد که آیا این خطر را شما هم تأیید می‌کنید؟ اگر این خطر وجود دارد چرا چنین شخصی باید به مردم هشدار دهد؟ وزارت بهداشت در حوزه آموزش و پیشگیری دقیقا چه وظیفه‌ای دارد؟ آیا به دلیل کم‌سود بودن حوزه آموزش و پیشگیری، وزارت بهداشت تمام هزینه ها را به حوزه پرسود درمان (اعم از تولید و واردات دارو و تجهیزات پزشکی با انحصارهای بسیار) اختصاص داده است؟

سوال سوم: همه می‌دانند درصد بالایی از بیماری‌های مقاربتی برای افراد خاصی اعم از معتادها و افرادی خارج از قید و بندهای شرعی و شاید کودکان کار و بدسرپرست به وجود بیاید و افرادی که در چارچوب خانواده ایرانی – اسلامی عمل می‌کنند به ندرت با عوارض ناشی از بی بندوباری و رفتارهای پرخطر روبرو هستند؛ در این شرایط، چرا باید یک فرد غیرمتخصص و صرفا با یک ادعای اثبات نشده، در رسانه ملی سلامت روانی و احساسات همه زنان و دختران ایرانی را درگیر کند؟ آیا وزارت بهداشت برای بیماری هایی با طیف مبتلایان یا افراد در خطر گسترده تر هم اینگونه عمل می‌کند؟

سوال چهارم: وزیر بهداشت می‌گوید که واکسن این بیماری با کمترین عارضه در دنیا استفاده می‌شود، پس اختلالات و مشکلاتی که بر اثر استفاده از این واکسن در جهان به وجود آمده است  و کشورهایی که آن را از برنامه واکسیناسیون خود خارج کرده اند چگونه قابل توجیه است و آقای وزیر چه پاسخی دارند؟ آیا هزینه آموزش و پیشگیری افراد پرخطر بیش از تولید یا واردات یک واکسن است، یا سود دومی بر اولی می‌چربد؟

سؤال پنجم: آقای وزیر به این مسئله بدیهی اشاره می‌کند که چنین ویروسی در جهان وجود دارد و واکسن این ویرس هم کشف شده است، خب سؤال این است که مگر کسی با تولید این واکسن در کشور مخالفت کرده است؟ مگر شخصی در کشور وجود چنین ویروسی را رد کرده است؟ سؤال این است که چرا این موضوعات بدیهی در حوزه سلامت، باید با یک داستان سرایی احساسی برای مردم و از طریق یک فرد ظاهرا عادی مطرح شود؟ چرا وزیر بهداشت از چنین فردی حمایت می‌کند؟ چه رابطه‌ای میان وزیر بهداشت و شبکه تحت مدیریت خانم یاسمن اشکی و دوستانش وجود دارد؟

سؤال ششم: از دفاعیات آقای قاضی زاده از برنامه ماه عسل و مهمانش مشخص نشده است که وزیر دقیقا از چه چیزی حمایت کرده است ولی باید به ایشان یادآور شد که این برای نخستین بار است که در جمهوری اسلامی ایران، برای تولید یک واکسنی که در اولویت‌های فوری نظام سلامت کشور قرار ندارد، از مردم تقاضای حمایت مالی شده است! مگر جمهوری اسلامی در تولید واکسن فلج اطفال و سرخک یا تولید داروهای مربوط به بیماری خاص و سایر تحقیقات پزشکی، این چنین عمل کرده است که برای تولید چنین واکسنی از رسانه ملی و از مردم تقاضای مالی شود؟

سؤال هفتم: اگر تولید چنین واکسنی برای وزارت بهداشت در اولویت اول است و این وزارت خانه مشکل مالی دارد، چرا آقای قاضی زاده از مسیرهای قانونی تخصیص بودجه از منابع مشخص شده برای این موارد اقدام نمی‌کنند یا دستکم شخصا در رسانه ملی تقاضای کمک مالی نمی‌کنند و این کار را تحت پوشش‌های مختلف انجام می‌دهند؟

مشرق آماده است برای روشن شدن ابعاد پنهان این موضوع، توضیحات وزیر محترم بهداشت را منعکس کند.

کدمطلب:M97031501-

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آقایان پول پرست برای غرب و دنیای پرزرق و برق ورای گرین کارت پشتک بارو می اندازند. ایران برای آنها تنها محل تجارت و کسب پول های بادآورده است وگرنه آمال و آرزوهای خود را جای دیگر می جویند و به پرچم سرخ آبی ماسونی سوگند وفاداری می خورند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا