گیاهی که معده را ضدعفونی می کند

❇️حناگل حنا گیاهی چند ساله است که در اماکن مرطوب می روید.گیاه گلدار، ضد عفونت معده عمل کرده، برای درمان اسهال و مسمومیت غذایی مصرف می شود .

🔰گل حنا گیاهی چند ساله است که در اماکن مرطوب می روید.گیاه گلدار، ضد عفونت معده عمل کرده، برای درمان اسهال و مسمومیت غذایی مصرف می شود .

♻️زیستگاه و دامنه پراکندگی: اروپا، آسیا و در هر منطقه ای که دارای آب راکد باشد.
کاربردهای گیاه گل حنا نام تیره: لیتراسه قسمت مورد استفاده: قسمت های هوایی مانند گل ها، برگ ها و ساقه.

♻️شرح گیاه: گل حنا گیاهی چند ساله است که در اماکن مرطوب می روید. این گیا ه دارای ساقه زیر زمینی خزنده، ساه چهارگوش گل دهنده و برگ های سرنیزه ای متقابل صلیبی است. گل های قرمز-ارغوانی یا صورتی در خوشه های طویل انتهایی یا جانبی ظاهر می شوند. گیاه دارای طعم کم و بیش قابض و بدون بو است.

✅خواص: برگ های قابض گل حنا باعث تیرگی پوست، جلوگیری از چین و چروک می شود و به درخشش موهای طلایی می افزاید. به عنوان شستشو برای التهاب چشم، چشم درد و کاهش پف آلودگی چشم ها استفاده می شود. همچنین موجب جمع شدن مویرگ های خونی، کاهش قرمزی بیش از حد پوست و جلوگیری از خونریزی بینی می گردد.

♻️گیاه گلدار، ضد عفونت معده عمل کرده، برای درمان اسهال و مسمومیت غذایی مصرف می شود و به عنوان آنتی بیوتیک، غرغره گلو درد، برایز تب و اختلالات کبد، تمیز نمودن جراحت ها و توقف خونریزی زخم ها به کار می رود و در موارد جراحت ها،‌ اولسرها و انواع امراض پوستی استفاده می شود.

♻️مواد تشکیل دهنده: آنتوسیانینها، گلیکوزیدهای فلاون. همچنین حاوی تانن های پلی فنیلیک، پکتین و روغن های فرار است.

منبع:بهداشت نیوز

ش


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا