شورای محترم نگهبان: حضرت آیت الله جنتی دامت برکاته و سایر اعضا محترم

بسم الله الرحمن الرحیم

 

شورای محترم نگهبان: حضرت آیت الله جنتی دامت برکاته و سایر اعضا محترم

سلام علیکم؛

متأسفانه مجلس یازدهم در آخرین روزهای خود در اقدامی عجیب، تعطیلی شنبه را مصوب کرد و جامعه مسلمان ایران را در بهت و شگفتی فرو برد. مصوبه ای برخلاف شرع و مذهب، قانون اساسی، فرهنگ و عرف مردم ایران. تحت عنوان هماهنگی با اقتصاد جهان، تعطیلی شنبه (شبات) که سنت یهود است را برای ملت ایران به ارمغان آوردند. طرحی که در دولت روحانی توسط اتاق بازرگانی کلید زده شد و البته سابقه طرح آن در محافل، به دوره رضاشاه نیز می رسد.

همه می دانند مشکل اصلی اقتصاد ما نه تعطیلی جمعه و شنبه و هماهنگی با امریکا که اتفاقاً برعکس، وابستگی به اقتصاد دلاری و سیستم بانکی ربوی است.  مگر چند درصد اقتصاد و تجارت ایران وابسته به تعطیلات است که تعطیلی یا غیرتعطیلی در آن اخلال ایجاد کند؟! بیش از 60 درصد از بخش‌های اقتصادی کشور، کاملاً یا تقریباً مستقل از تعطیلات رسمی فعالیت می‌کنند. بخش های مهم تولید و تجارت ایران مثل نفت، کشاورزی، حمل و نقل، مناطق آزاد و … کاملا مستقل از تعطیلات عمل می کنند و هر نوع تغییر در روزهای تعطیل در روند کاری آنها بی تاثیر است. در واقع تبادلات تجاری با خارج از کشور حتی در روزهای تعطیل نیز تداوم دارد و بهانه «قطع تجارت به دلیل تعطیلی» صرفاً یک بهانه است. در عصر تجارت الکترونیک، توقف تبادلات تجاری در روزها یا ساعات تعطیلی معنایی پیدا نمی‌کند، ضمن آنکه برای تجارت چه لزومی و چه اصراری بر «تعطیل کردن» است. شنبه تعطیل باشد، کار و تجارت بیشتر است یا تعطیل نباشد؟! پنج شنبه ها در ایران تعطیل رسمی نیست، عصر پنج شنبه برای عبادات شب جمعه و آمادگی برای تعطیل جمعه، فعالیت ها کم می شود.

کدام بخش خصوصی یا دولتی یا کدام مردم چنین مطالبه مهمی! دارند که مجلس یازدهم به دنبال تحقق آن برخاسته است؟! در اوضاعی که مردم درگیر تورم روزافزون و رسمی شدن گرانی هستند، در اوضاعی که بنگاه های اقتصادی کشور حتی بنگاه های دولتی خود عامل و مسبب نابسامانی اقتصادی و دلاری شدن اقتصاد هستند، در اوضاعی که هر روز خبر یک اختلاس کلان از فلان کارخانه بزرگ کشور یا شهرداری و شورای شهر فلان شهر به گوش می رسد مهمترین مطالبه مردم از نمایندگان مجلس، قانونگذاری برای بستن راه های نفوذ و فساد و تورم در ساختارهای اقتصادی و سیاسی کشور است. مهمترین مطالبه مردم، تغییر سیستم آموزشی کشور برای کاهش بیکاری فرزندان شان و بهبود وضعیت فرهنگی مملکت است. آنگاه در این اوضاع، دغدغه مجلس کشور در آخرین روزهای نمایندگی دوره یازدهم طرح تعطیل شنبه ها شده و تصویب می شود؟ آیا این یک امر طبیعی است؟

استدلال به «هماهنگی با جهان و سایر کشورها»، مضحک آمیزترین استدلال است. چرا که طبق همین استدلال راه برای سایر هماهنگی ها هم باز می شود. آیا فردا آقایان برای هماهنگی با جهان! آزادی همجنسبازی و سقط جنین و اجرای سند 2030 و تجارت پر سود پورن و فحشا و سایر هماهنگی ها را هم مطرح خواهند کرد

در صورتی که اقتصاددانان می دانند تعطیلی شنبه هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور نخواهد داشت. برعکس، اضافه کردن ۵۲ تعطیلی در سال به نام تعطیلی شنبه به جز ضرر، برای اقتصاد کشور نخواهد داشت. قابل دقت است در سوره مبارکه جمعه دستور به حضور در نماز جمعه داده می شود ولی پس از نماز جمعه می فرماید: فَانتَشِرُوا فِی الاَرضِ وَابتَغُوا مِن فَضلِ اللهِ وَاذکُرُوا اللهَ کَثیراً لَعَلّکُم تُفلِحُون

تعطیلی برای نماز پربرکت جمعه را نیز موجب تعطیلی تمام روز نمی داند.

از لحاظ حقوقی نیز براساس اصل هفدهم (۱۷) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: «… تعطیل رسمی هفتگی روز جمعه است.»‌ و قانون اساسی بیان میدارد تعطیلی رسمی هفتگی یک روز است و آن روز فقط جمعه است و اگر مصوبه‌ای از مجلس این روز را جا‌به‌جا نماید یا یک روز تعطیل دیگر را به روز جمعه اضافه کند، این مصوبه صراحتاً خلاف اصل ۱۷ قانون اساسی است.

اما سوال اینجاست که دشمن از زمان طاغوت با اینکه می داند موفق نمی شود چرا هر چند سال یکبار برای محک زدن افکار عمومی و ملتهب کردن فضای روانی جامعه این مسأله را مطرح می کند؟ این یک نوع قدرت نمایی در جنگ نرم است که برای دشمن دو سر برد است. درست مانند عملیات های نظامی و شبیخون های دشمنان که در حد بسیار کوچک وارد جبهه ایران می شوند و بلافاصله با کشتار چند تن از فرزندان این سرزمین و ریختن زهرشان به لانه های خود برمیگردند. میدانند هرگز موفق نمیشوند اما مدام وضعیت امنیتی ما را می آزمایند تا بگویند ما هنوز هستیم!

اما چرا شنبه؟! چرا اصرار بر تعطیلی شنبه! همه می دانیم تعطیلی شنبه یا شبات، مهمترین نشانه یهودیان است. تعطیلی شبات چنان برای یهودیان و جریان صهیونیسم اهمیت دارد که از کل فرامین تورات به همین یک مورد چنان تعصب دارند که خود به طنز می گویند «به خدا ایمان نداریم ولی به شبات پایبندیم». تعطیلی شنبه و دست نزدن به کار در شبات، مهمترین راه شناختن یهودیان مخفی است و البته از مهمترین دغدغه های رژیم صهیونیستی است. آنها با تعطیلی شنبه در کشور اسلامی ایران به یک پیروزی دینی و سیاسی در مهمترین کشور شیعه دست می یابند.

چگونه است نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی که داعیه دار اسلام و پیروی پیامبری هستند که برای عدم تشبه به یهودیان، حتی قبله مسلمانان را تغییر داد، به فکر تشبه به یهودیان و غربی ها در روزهای هفته افتاده اند؟! که در حقیقت تداوم اقدامات حکومت پهلوی برای تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، تغییر خط و تغییر تقویم و تعطیلات هفتگی است. چنانکه در تمام کشورهای اسلامی دست نشانده انگلستان روز تعطیلی به شنبه و یکشنبه تغییر یافت و در اقتصاد آنها پیشرفتی پدیدنیامد.

امیدواریم موضوع تعطیلی شنبه ها که در پایان عمر مجلس یازدهم به وقوع پیوسته و به نوبه خود سوال برانگیز است در شورای محترم نگهبان رد شود. ما از شورای محترم نگهبان خواهشمندیم با رد قاطع این مصوبه ننگین، روح بلند شهدا را شاد و ملت مسلمان ما را خشنود نماید.

ما از مجلس محترم می خواهیم اسامی نمایندگانی که از این مصوبه ننگین کتبی یا شفاهی حمایت کرده اند به اطلاع عموم برساند. حساب های بانکی و صورت های مالی آنها را تحت نظارت قرار دهد و به اطلاع عموم برساند تا ملت تکلیف خود را با آنها روشن نماید.

فهرست احزاب و تشکل های جبهه یاس بدین شرح است:

1 جامعه جوانان متحد اسلامی                                                         6.اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان

2.جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران                                            7.انجمن فرزندان جانبازان سراسر کشور

3.حزب اسلامی قانون                                                                    8.خانه نواندیشان اصناف و بازار

4.سازمان رهروان فردا                                                                    9.جمعیت اصلاح اسلامی

5.جمعیت معلمان و فرهیختگان ایران اسلامی                                     10. حزب ثقلین

 

 

 

 

جبهه یاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا