انواع سردرد و تدابیر مربوطه

سر دردی که‌ از سوءمزاج بوجود می آید، مقصود آن است که یک‌ مزاج خارجی بر مزاج جبلی شما حادث شده و جایگزین آن می شود مثلاً آن را یا‌ گرم و تر یا سرد و تر می کند. و اگر با دست لمس کنید سردی و یا گرمی را حس می‌کنید. همین نوع، خودش دو قسم دارد که‌ یک‌ مورد آن از قرار زیر است ??

یکی از حرارت بیرونی عارض می شود، مثل زمانی که زیر نور آفتاب قرار گرفته اید یعنی‌ احتراقی که از نور شدید‌ آفتاب رخ می دهد و چون حرارتش از حرارت بدن بالاتر است قوت بدن را ضعف ایجاد می‌کند. پس اول قسمت سر چون در بالاترین نقطه ی اعضا واقع شده حرارت خارجی اول به این عضو سرایت می کند و رطوبت های لطیف را تحلیل می برد و سر درد ایجاد می‌کند در این سرد درد حرارت دقیقاً بر جلد سر مشخص و قابل لمس است.
علاجش برای عده ای این است که‌ به محض ورود کردن در سایه بهبود حاصل می شود
علامت های دیگری هم وجود دارد برای این نوع سر درد، یعنی ممکن است داغی سر رخ ندهد اما از علامت های دیگری می توان فهمید که‌ این نوع سر درد ناشی از احتراق خارجه نظیر نور آفتاب است.
? خشکی دهان
? احساس عطش
? احساس صدای باد گوش
علاج این نوع سر درد ها قرار گرفتن در جایی خنک، رساندن رطوبات به جهت از دست دادن رطوبت لطیف قبلی بدن، خوردن گلاب، مالیدن روغن های خنکی همچون بنفشه به سر، همچنین گذاشتن کمی مخلوط سرکه و گلاب و روغن گل بر سر. که‌ هر کدام به دلایلی مفید است که‌ در بحث نمی‌گنجد.
نوع دیگر سردرد ی است که بر اثر خوردن ادویه جات مثل فلفل و یا اغذیه حارّ دیگر مانند تمر ایجان می شود
به این جهت که بخار حار از آن‌ها استخراج شده ‌و به بر گزاج سر غلبه می‌کند و این زودتر از بقیه ی اعضا رخ می دهد و مغز را گرم کرده و به سبب آن باعث سردرد می گردد.
علامتش
? خشک‌ شدن بینی و مخاط بینی
? حادث شدن اضطراب و نا آرام شدن
? تغییر حواس و سوء فکر
? کم خواب شدن

و علاج این سردرد ها کاهو به همراه سکنجبین، تخم خیار و تخم کاهو و خرفه و ترنجبین. آشامیدن شربت نیلوفری، عناب، همچنین ماءالشعیر طبی

 

گردآوری: یکی از حامیان احیای سلامت

نوشته های مشابه

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. باسلام مدتی است که دجار سردردهای زیادی میشدم به متخصص مغزواعصاب مراجعه کردم گفت که میگرن دارم ودرخانواده ما ارثی هست وقتی داروهایی که دادرومصرف کردم بهترشدم امابعدازمدتی دوباره شروع شد ودوباره ازداروهای قویتری استفاده کردم دوباره بعدازمدتی سردردهام شروع شده پشت سرپیشانی شقیقه هام وچشام دردش واقعا وحشتناکه اقای دکتر من باید چکارکنم تابهتر بشم درضمن کم خونی هم دارم

    1. هوالشافی
      با سلام و احترام
      به اطلاع می رساند همانگونه که در سایت اعلام شده است، امکان درج سوالات پزشکی در سایت احیای سلامت و اخذ پاسخ از این طریق مقدور نبوده و به پرسش های ارسال شده در بخش نظرات نیز ترتیب اثر داده نخواهد شد، لذا خواهشمند است جهت اخذ پاسخ سوالات پزشكي خود به يكي از طرق ذيل اقدام نماييد:
      1- جستجو در بخش بانك پرسش و پاسخ سايت قدیم احياي سلامت به آدرس ذيل:
      http://www.ravazadeh.com/fa/faq-menu/login.html
      2- با توجه به وجود مطالب متعدد در سايت احياي سلامت، مخصوصاً در بخشهاي “توصيه هاي بهداشتي”، “آيا مي دانيد كه” و “مقالات”، ممكن است در خصوص موضوع مورد سوال شما در سايت جدید یا قدیم مطالب ارزنده اي درج شده باشد كه از طريق جستجو قابل دسترس می باشد.
      3- عضویت در گروه تلگرام مرکزی پرسش و پاسخ: ابتدا شماره 09121837625 را در گوشی خود ذخیره نموده و سپس به آن در تلگرام یک پیام ارسال کنید.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا