گوشت اضافی روی بدن (سلعه)

گوشت اضافی روی بدن (سلعه) ورمی‌ است بزرگ، که‌ به‌ گوشت بدن نچسبیده است و از آن جداست به نحوی که‌ می توان آن را‌ گرفت و به جوانب‌ مختلف‌ حرکت داد و در کوچکی به‌ اندازه ‌های مختلف است مثلاً اندازه ی‌ یک‌ نخود.
کیسه ای دارد که‌ در آن کیسه قرار گرفته است و از بلغم بسیار غلیظ متولد شده است که‌ سردی و خشکی‌ بسیار بر آن عارض شده است و بر غلظت آن افزوده‌ است و از این جهت گاهی به ورم های سوداوی هم ملحق‌ می‌شود که‌ این خودش بر ۴ قسم است که‌ در بحث نمی‌گنجد اما‌ در علاج همه‌ به‌ یک ‌نحوند.
علاج همه‌ باید اول با تنقیه بدن از بلغم غلیظ شروع شود مانند خوردن ترکیب سه عرق‌آویشن، زنیان و شیرین‌بیان و در این مورد استمرار ورزند. و خوردن ناشتا‌ یک‌استکان دم کرده ی افتیمون.
و اگر گوشت اضافه قدیمی‌ شده باشد باید نوره و یا ضماد سیاه و یا روغن گل‌ بر روی آن گذاشت تا باعث شکاف آن‌ها شود و اتصال آن را به عضو‌‌ قطع کند.

نکته، درمان دیگر سنتی از بین بردن این گوشت های اضافه‌ی روی بدن، بستن آنها با یک ریسمان و نخ نازک است بطوری دور گوشت اضافه گره زده شود که بستن آن حس شود. گوشت اضافه پس از ده الی دوازده روز خود بخود جدا می‌شود. سپس برای اینکه این گوشت های اضافه مجددا عود نکند حتما تدابیر لازمه‌ی بالا اتخاذ شود.

منبع قانونچه

گردآوری: یکی از حامیان احیای سلامت

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا