نکته های شنیدنی: یبوست و تدابیر مربوطه – بخش ششم

?نکته های شنیدنی?

❌یبوست راست غالبا” در زمان کودکی و جوانی ایجاد می شود، تمیز این نوع یبوست آن است که شخص احساس سنگینی و تشنج در ناحیه خاصره راست می نماید. بویژه اگر زیاد سر پا ایستند و نیز در نیمه های شب در نتیجه وجود گاز و عمل هضم دردی مانند درد ناشی از نیشتر پی درپی بروز نموده و مانع از خواب می شود. بعلاوه بیمار احساس درد مبهمی درقولون صاعد تا زاویه زیر کبد می نماید که گاه از سمت پائین تر تا زانوی راست و از قسمت خلفی به پشت و کمر تا کبد رسیده می شود . سبب این درد همان پری روده کور و قولون بالا رونده و ایجاد گاز و نتیجتا اتساع روده می باشد

این ببوست و انسداد هر چند یکبار باز شده و مدفوع بمقدار زیاد یکجا کنده و دفع میگردد که گاه این عمل بسیار شدید میباشد . چنانچه ورم قولون شدت با بد اسهال دائمی عارض میگردد که خمیری شکل و عفن بوده و گاز آن با قراقر از راست به چسپ رفته و دفع میشود . در ملامسه، محل روده کور دردناک بوده و با آپاندیسیت اشتباه می گردد. گاهی پس از تخلیه، شخصی سست و بیحال و از دست رفته می شود . حبی مرکب از مفل ازرق ، پوست هلیله زرد و مرمکی این سستی و بیحالی بعد از تخلیه را بهبود زیاد بخشیده و درمان میکند .  گاه دردی در بخش فوقانی قولون بالا رونده که در زیر کبد و کنار تحتانی دندههای راست واقع شده حس میشود که دلیلی بر ورم روی قولون Perico 1ite میباشد و گاه نیز قولون راست پائین می افتد.

?منبع: راز درمان جلد اول ص۵۶، اثر شادروان دکتر عبدالله احمدیه.  

کدمطلب: 970312  21pc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا