ضرورت استفاده از ظرفیت بومی و داخلی برای مقابله با کرونا

زهرا شیخی مبارکه،نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: با انتقاد از آزمایش‌ها و تحقیقات گسترده سازمان بهداشت جهانی در خصوص اثربخشی داروهای کرونایی بر روی مردم ایران، افزود: ما نباید تجربه تلخ اعتماد به سازمان‌های ظاهراً جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار کرده و جان انسان‌ها را برای یک امر تحقیقاتی به خطر بیاندازیم.

بر اساس ماده پنج سند ملی گیاهان دارویی پنج درصد از بودجه وزارت بهداشت و درمان باید در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی هزینه شود که اگر به صورت مرتبط تخصیص پیدا می‌کرد، امروز با حجم انبوهی از نیاز داروهای وارداتی مواجه نبودیم.

بهبود وضعیت حوزه طب سنتی نیازمند اجرای بند دوازدهم سیاست های کلی سلامت کشور یعنی «بازشناسی، تبیین، ترویج، توسعه و نهادینه نمودن طب سنتی ایرانی» و همچنین اجرای سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی کشور مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، است.

بهتر است به جای استفاده و آزمایش داروهایی که اثر بخشی آنها تضمین و تایید نشده از ظرفیت‌های داخلی و بومی خود استفاده کنیم تا سلامت مردم بیش از این به خطر نیافتد چرا که مقایسه آمار فوتی‌های کشورمان با کشورهای همجوار نشان از تاثیرات منفی داروهای آزمایش شده دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا