نظام سلامت ما حتی به “ابن سینا” در صورت زنده شدن اجازه طبابت نخواهد داد!

لزوم اجرای ابلاغیه رهبری برای احیای “طب ایرانی ــ اسلامی”

متخصص جریان‎شناسی علم با اشاره به لزوم احیای “طب ایرانی ــ اسلامی” گفت: حتی اگر امروز خود ابن سینا هم سر از قبر در بیاورد، همان کسی که به نامش روز پزشک را نامگذاری کرده‌اند و بگوید می‌خواهم طبابت کنم، این ساختار به خود ابن سینا هم اجازه طبابت نمیدهد

«علی ارجمند عین الدین» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: وقتی میگوییم قوه مجریه یعنی مجری قوانین بالا دستی وقوانین جاری کشور است؛

یکی ازابلاغیه‌های مقام معظم رهبری براساس اصل 110درحوزه بهداشت و درمان است که ایشان به صراحت به احیای طب ایرانی ــ اسلامی در کنار طبی که به عنوان طب مدرن یا مولکولی مشهور است،اشاره می‌کنند.

این محقق و مولف افزود:اگر فقط به همین بند یعنی بندهای اینابلاغیه عمل شود،فکر میکنم این سدمعبر برداشته می‌شود و می‌توانیم به این سمت حرکت کنیم که درآینده براساس خواست مردم عمل شود چراکه مردم امروز به دنبال این نیستند که یک طب صرفاً براساس تعارض منافع تمام زندگیشان رابه دست بگیرد.

وی تاکید کرد:وقتی کسی داردپول به بیمارستان و دکترمی‌دهد حق داردساختار و روش درمان خودرا انتخاب کند؛

این یکی ازاصول دموکراسی است دموکراسی فقط در عالم سیاست نیست درشیوه مدیریت کشور هم باید وجود داشته باشد لذا بنده که دارم پول دارو ودرمان وبیمارستان میدهم حق دارم از روشهای دیگراستفاده کنم چنانچه درکشورهای دیگراین امکان هست.

این نظریه‌پرداز درحوزه امنیت غذایی گفت: درکشوری مانندچین اعلام کردنددر درمان کرونا، 92 درصداز روشهای درمانی سنتی خوداستفاده کرده‌اند اما درکشور مامتاسفاته به دلیل دیکتاتوری حاکم برنظام بهداشت کشور وفساد گسترده‌ای که درآن وجود دارد،

اجازه داده نمیشودکه روشها وساختارهای دیگر درمقابل طب نوین عرض اندام کند ولو اینکه کارآمد باشدحتی در حدفرضیه هم اجازه آزمایش روی فرضیات طب سنتی داده نمیشود.

وی با اشاره به درپیش بودن تشکیل دولت سیزدهم گفت:آقای رئیسی ملزم است که سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری خصوصا ابلاغیه ایشان درحوزه بهداشت ودرمان را اجرا کند واگر این کارانجام شودبه سمت احیای طب سنتی و قرارگرفتن آن در ارکان اداری وساختار مدیریتی حرکت می‌کنیم ولواینکه ضعیف باشد.

حجت‌الاسلام ارجمند درباره برخی برخوردهای قضایی و فشارهای حقوقی درحوزه طب سنتی با فعالان وطبیبان این حوزه گفت:

این امردر درجه اول به دلیل تعارض منافع است یعنی به دلیل منافع یک عده از پزشکان و داروسازانی که اجازه نمیدهندهیچ نظریه و پارادایم علمی دیگری مطرح شودمتاسفانه دچار چالش هایی هستیم که حتی کشورهایی که ادعای دین ومدرنیته هم ندارنداینچنین چالشهایی ندارند.

این متخصص جریان‌شناسی علم گفت: در میان کشورهای مختلف اگرمطالعه کنیدفقط درایران است که دانشگاه‌های پزشکی وآموزش عالی ازهم جداست! همه جادانشگاههای علوم پزشکی زیرمجموعه آموزش عالی است اما در کشور مااینچنین نیست.

وی افزود: یک صنفی به نام صنف پزشکان تمام اختیارات حاکمیت را ازتعرفه‌گذاری تا نظارت وحتی قضاوت راهم در دست گرفته‌اند، درمجلس کمیسیون پزشکی دارند،

درحوزه آموزش، دانشگاه‌هایشان جداست و وزیر حتما بایدپزشک باشدو متاسفتانه شکایت قضایی ازپزشکان به دلیل “قصور پزشکی” منتج به محکومیت خاصی برای پزشک متخلف نمی‌شود وصرفاً به جریمه نقدی بسنده می‌شود!

این امرسبب شده حقوق مسلم شهروندی از مردم گرفته شودو بدتراینکه حتی برای عمل جراحی باید امضابدهی که هراتفاقی افتادگردن خودت است!

وی به ایرادساختاری دربدنه وزارت بهداشت و برخوردهای قضایی و ساختارسازی برای کنار گذاشتن طب سنتی اشاره کرد و گفت:

حتی اگر امروزخود ابن سینا هم سراز قبر در بیاورد،همان کسی که به نامش روزپزشک رانامگذاری کرده‌اند و بگوید می‌خواهم طبابت کنم، این ساختاربه خود ابن سینا هم اجازه طبابت نمی‌دهد چون تابع ساختارهایی که امروزه ایجاد شده، نیست!

ارجمند تاکید کرد: این ساختار کاملاً قابل نقد است و این امر در دوران کرونا به خوبی اثبات شده است؛

ساختاری که در آن از ابتدا تا انتها پزشکان دو واحد بیشتر تغذیه نمی‌خوانند لذا پزشکان ما چیزی از تغذیه نمی‌دانند و حتی دستگاهها و کیت ها را پزشکان تولید نمی‌کنند بلکه مهندسان پزشکی آن را تولید می‌کنند پس خیلی کارآمد نیستند.

وی ابراز کرد: باید با تاکید عنوان کنم در نظام پزشکی سرمایه‌سالار هیچ دارویی برای درمان و ریشه‌کنی بیماری تولید نمی شود بلکه دارو تولید می‌شود فقط و فقط برای کنترل آن بیماری چراکه 90 درصد این داروها، حجم‌دهنده و رنگ‌دهنده است و تنها 10 درصد آن شاید آن ماده موثره باشد لذا برای آن 90 حتما عوارض جدیدی ایجاد می‌شود.

ارجمند گفت: اگر کل بودجه کشور را به پزشکان بدهیم تا سرطان را درمان کنند، نخواهند توانست چرا که این ساختار اصلا برای درمان ساخته نشده است بلکه برای پول درآوردن از بیماری افراد ایجاد شده است و مصرف داروهای اینچنینی هر روز عوارض بیشتری ایجاد خواهد کرد.

برگرفته از سایت جامعه اسلامی حامیان کشاورزی ایران                  


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا