راز طولانی شدن عمر

راه های طولانی شدن عمر:

مطمئنا شما نیز برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل: غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه، حفظ وزن ایده‌آل و اجتناب از کشیدن سیگار. اما عوامل دیگری هم می توانند بر طول عمرتان اثر داشته باشند.

مطمئنا شما نیز برخی از اسرار طول عمر را می توانید حدس بزنید، از قبیل: غذا خوردن سالم، ورزش کردن روزانه، حفظ وزن ایده‌آل و اجتناب از کشیدن سیگار. اما عوامل دیگری هم می توانند بر طول عمرتان اثر داشته باشند.
 یک سری عادات روزمره می تواند تأثیر مثبتی بر افزایش و یا کاهش طول عمرشان داشته باشد که در زیر به مرور آنها خواهیم پرداخت.
 
داشتن پاهای قوی
قدرت قسمت پایینی بدن باعث حفظ تعادل مناسب، انعطاف پذیری و استقامت بدن می شود. اینها عوامل کلیدی در کاهش آسیب پذیری افراد مخصوصا با افزایش سن به شمار می آیند که می توانند از آسیب های ناشی از افتادن و صدمه های مربوط به آن نظیر شکستگی لگن در سالمندان و غیره جلوگیری کنند. متأسفانه 20 درصد افرادی که دچار شکستگی های سر استخوان می شوند، به دلیل عوارض ناشی از تروما، در طول مدت یک سال جان خود را از دست می دهند.
 
خانم های چاق می توانند تنها با افزایش 10 دقیقه ای فعالیت های روزانه شان نسبت به حالت همیشگی، نقش مهمی در بهبود سلامت قلب خود داشته باشند
 
به عقیده ی دانشمندان داشتن عضلات ضعیف در قسمت ران، مهم ترین عاملی به حساب می آید که نشان می دهد افراد در کهنسالی از پاهای نحیفی برخوردار خواهند بود. برای اجتناب از این حالت بهتر است به ورزش هایی که موجب تقویت عضلات ران و پاها می شوند روی بیاورید و این کار را در برنامه های روزانه ی خود قرار  دهید.
 
داشتن مادر جوان
بر اساس تحقیقات دانشگاهی صورت گرفته، فرزندانی که از مادرانی با سن کمتر از 25 سال به دنیا می آیند، دو برابر افرادی که از مادران با سن بیشتر به دنیا می آیند، از طول عمری صد ساله برخوردار خواهند بود. به عقیده دانشمندان، دلیل این امر تخمک گذاری سالم تر، خصوصا در اولین لقاح و در نتیجه داشتن فرزندان سالم تر است.
 
پیاده روی
بر اساس تحقیقی که بر روی 2603 مرد و زن صورت گرفته، معلوم شده است افرادی که روزانه حداقل 30 دقیقه پیاده روی انجام می دهند، جزو افراد سالم (صرف نظر از میزان چربی بدن آنها) بوده و این گروه، چهار برابر افرادی که پیاده روی کمتری انجام می دهند و یا اصلا انجام نمی دهند، عمر می کنند.
 همچنین تحقیقات مشابه نشان می دهد که خانم های چاق می توانند تنها با افزایش 10 دقیقه ای فعالیت های روزانه شان نسبت به حالت همیشگی، نقش مهمی در بهبود سلامت قلب خود داشته باشند.
 اضافه کردن کمی پیاده روی به کارهای روزانه نظیر پیاده روی در مسیر محل کار و یا راه رفتن موقع خرید می تواند در افزایش سلامتی بدن و طول عمر بسیار موثر باشد.
 
وزن مناسب در دوران نوجوانان
تحقیقی بر روی 137 کودک از بدو تولد تا سن 28 سالگی نشان داد که داشتن اضافه وزن در نوجوانان 14 ساله، خطر ابتلا به دیابت نوع دو را در بزرگسالی افزایش می دهد. این در حالیست که تحقیقات نشان داده است که  افراد دارای دیابت ، 2 تا 4 برابر بیشتر از سایرین در خطر ابتلا به بیماری های قلبی قرار دارند.
 
تحصیلات دانشگاهی
مطالعه ی صورت گرفته در دانشکده ی پزشکی دانشگاه هاروارد نشان داد افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، حتی اگر تنها یک سال را هم در دانشگاه سپری کرده باشند، به طور متوسط 18 ماه بیشتر از افراد دارای تحصیلات کمتر، عمر خواهند کرد، زیرا میزان تحصیلات بیشتر سبب کاهش تمایل به مصرف دخانیات خواهد شد.
 در واقع تنها 10 درصد از افراد دارای تحصیلات دانشگاهی (در این تحقیق لیسانس عنوان شده است) به مصرف دخانیات روی می آورند، ولی 35 درصد افراد دارای تحصیلات دبیرستانی و یا کمتر، دخانیات استعمال می کنند.
 
استفاده کمتر از نوشابه ها
دانشمندان دریافته اند که نوشیدن یک یا چند نوشابه در روز خطر ابتلا به سندرم متابولیکی را دو برابر می کند. این سندرم مجموعه ای از افزایش فشار خون ، افزایش سطح انسولین و چربی شکم است که موجب افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و حتی افسردگی می شود.
 افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، حتی اگر تنها یک سال را هم در دانشگاه سپری کرده باشند، به طور متوسط 18 ماه بیشتر از افراد دارای تحصیلات کمتر، عمر خواهند کرد، زیرا میزان تحصیلات بیشتر سبب کاهش تمایل به مصرف دخانیات خواهد شد
 مطالعات حیوانی نشان داده است که مصرف ماده رنگی کارامل سبب افزایش خطر بروز سندرم متابولیک خواهد شد. همچنین دانشمندان معتقدند که استفاده از این مواد سبب تغییر ذائقه افراد و تمایل به مصرف موادغذایی شیرین و در نتیجه افزایش وزن خواهد شد. محققان پیشنهاد می دهند افراد می توانند برای تامین کافئین، از چای استفاده کنند.
 دانشمندان اعتقاد دارند با اجتناب از مصرف نوشیدنی های گازدار، کنترل فشار خون و کلسترول، پیشگیری از دیابت و عدم استعمال دخانیات، می توان 6 تا 9 سال به عمر انسان اضافه کرد.
 
ازدواج کردن
طبق بررسی های جدید، محققان به این نتیجه رسیده اند که ازدواج می تواند خطر مرگ در میانسالی را به شدت کاهش دهد. همچنین افراد متاهل بسیار کمتر از افراد مجرد دچار مرگ ناگهانی می شوند.
 
کاهش استرس
افرادی که دچار استرس شدید هستند، بدنشان دارای سطح کمتری از هورمون کلوتو (هورمون جلوگیری کننده از پیری زودرس) می باشد.
 همچنین استرس 20 درصد خطر ابتلا به سکته ی مغزی را افزایش می دهد.
 اگر دچار استرس شدید هستید، با روش هایی مانند داشتن برنامه غذایی مناسب، رازو نیاز با خداوند متعال و … به حفظ آرامش خود کمک کنید.
 افرادی که دارای وجدانی بیدار هستند و حس مسئولیت پذیری زیادی دارند، بیش از دیگران به سلامت خود اهمیت می دهند و این خود سبب افزایش طول عمرشان خواهد شد
 
حس مسئولیت
افرادی که دارای وجدانی بیدار هستند و حس مسئولیت پذیری زیادی دارند، بیش از دیگران به سلامت خود اهمیت می دهند و این خود سبب افزایش طول عمرشان خواهد شد
 
اهمیت به زیبایی
اگر به سلامت و زیبایی خود اهمیت می دهید، باید بدانید که عمر طولانی تری خواهید داشت.
 با توجه به مطالعه ی انجام شده بر روی دو قلوهای همسان و همشکل، قل هایی که احساس بهتری نسبت به ظاهر خود داشتند، دیرتر از خواهر یا برادر همسان خود دچار پیری شدند.
 
دوری از تنهایی
خانواده و دوستان خوب بهترین نعمت های ما هستند و در کنار آن ها بودن، تأثیر بسیار خوبی بر ما خواهد داشت.
 تنهایی خطری جدی برای پیری زودرس و چاقی است، زیرا سبب ترشح پیش ماده ای برای شروع روند پیری خواهد شد.
 
اجتماعی باشید
دوری از مردم و جامعه مانند گزینه تنهایی، عمر شما را کوتاه خواهد کرد.
 
دویدن منظم
پیاده روی و همچنین دویدن منظم و روزانه سبب بهبود خونرسانی به نقاط مختلف بدن و تنظیم کار ریه ها خواهد شد. این دو فعالیت بدنی را شوخی نگیرید.
 
مراقب چاقی شکم خود باشید
اندازه ی دور کمر بیش از 120 سانتیمتر در مردان و 100 سانتیمتر در زنان، خطر ابتلا به پیری زودرس را تا دو برابر افزایش می دهد.
 
داشتن زندگی هدفمند
کسانی که زندگی برایشان معنی دارد و برای رسیدن به وضعیتی ایده آل برای خود هدف تعیین می کنند، در پایین ترین رده ی مرگ و میر قرار دارند.
 اگر از این دسته از افراد نیستید، به فکر انجام کارهایی باشید که به زندگی تان معنا می بخشند. حتی کارهای ساده ای نظیر کاشتن گل و گیاه، پرورش دام و طیور و … نیز بسیار مشکل گشاست.
 
خواب منظم
افرادی که 7 ساعت در شب می خوابند، در مقایسه با افرادی که بیش از 8 ساعت و یا کمتر از 5 ساعت در شب می خوابند، عمر طولانی تری خواهند داشت
 خواب کم، بدنتان را به شدت ضعیف و ناتوان خواهد کرد و خواب بیش از حد نیز سبب افزایش سطح مس موجود در خون شده و عوارض جانبی زیادی را به بار می آورد.
 
ژنتیک
اگر پدربزرگ و مادر بزرگتان عمر طولانی داشتند و یا دارند، شما نیز به احتمال زیاد عمر زیادی خواهید داشت. طبق بررسی ها، میزان طول عمر تا حدودی ارثی است.
 
دوری از مشروبات الکلی
نوشیدنی های الکلی خطر ابتلا به سرطان ها و بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. در نتیجه عمر با ارزشتان را کوتاه خواهد کرد.
 
ماهی مصرف کنید
ماهی سرشار از چربی امگا 3 و ویتامین A می باشد که سبب بهبودی عملکرد قلب خواهد شد. وجود امگا 3 کافی در بدن میزان مرگ و میر زودرس را تا 27 درصد کاهش خواهد داد.
 
بچه دار شوید
به دنیا آوردن فرزند بعد از 33 سالگی و یا حتی در 40 سالگی می تواند سبب افزایش طول عمر تا چند برابر شود.
 
چشمتان را سالم نگهدارید
به گفته ی پزشکان، مراقبت از چشم ها و داشتن قدرت بینایی مناسب، سبب افزایش 40 درصدی طول عمر خواهد شد، زیرا داشتن قدرت بینایی مناسب، اعتماد به نفس و خوش بینی فرد را زیاد می کند.
 
سیگار نکشید
سیگار کشیدن  10 سال عمرتان را کوتاه خواهد کرد. اگر شریک زندگی و یا والدین تان سیگاری هستند، شما نیز در معرض خطر قرار دارید.
ترک سیگار تا قبل از سن 40 سالگی می تواند تا 90 درصد مانع کوتاهی عمر شود.

       

منبع: صدای ایران

طول عمر

یک دیدگاه

  1. سلام
    از نظر این بنده که محقق طب اسلامی و ایرانی هستم چند راهکار برای عمر طولانی خیلی مفید است
    1- حذف وعده ناهار 2- خوردن سه قاشق سویق نخود و جو بعد از صبحانه 3- ورزش صبحگاهی منظم 4- خوردن اب چشمه و یا باران – ترک غذاهای با طبع سرد و خوردن غذا های با طبع گرم و معتدل 5- حذف روغن و قند و شکر سفید و یا همان صنعتی در زندگی و جایگزینی ان ها با روغن کنجد و زیتون و شکر سرخ و کشمش و توت خشک و خرما و عسل و شیره انگور 6 – استفاده از لیف و کیسه و سنگ پا وصابون های گیاهی و طبیعی در زمان استحمام 7-پایبند به دین، اخلاق و مطالعه و یادگیری و صله رحم و اجتماعی بودن و ازدواج و داشتن فرزند های خوب به تعداد 3 الی 5 —— 8 – درمان بیماری ها فقط از روش طب اسلامی و ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا