مژده به هموطنان عزیز و حامیان طب اسلامی ایرانی

مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت گفت:

موضوعی بنام طب اسلامی نداریم

طب اسلامی

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت:

خیلی از اسناد مربوط به احادیث طب اسلامی ایراد دارد

 

پاسخ قاطع حوزه علمیه قم در برابر سخنان اخیر برخی مقام های وزارت بهداشت علیه طب اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین عباس رفعتی روز گذشته در نخستین نشست خبری خود، در پاسخ به پرسش خبرنگار قدس مبنی بر موضع رسمی حوزه در برابر سخنان اخیر برخی مقام‌های وزارت بهداشت علیه طب اسلامی اظهار داشت:

?یکی از طرح‌های مورد توجه در شورای عالی هماهنگی مراکز حوزوی به ریاست آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، طرح ساماندهی طلاب در امر طب سنتی و اسلامی است.

?علما و بزرگان ما بر اساس طب سنتی و نیز کلام اهل بیت(علیهم السلام) قائل به طب اسلامی بوده‌اند.

?دستیار مدیر حوزه‌های علمیه در امور رسانه‌ای خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر پس از بروز مشکلاتی که در عرصه مسائل بهداشتی و طبی در جامعه پدید آمده، گرایش مردم به طب سنتی افزایش یافته و پس از اینکه نیاز به این موضوع ایجاد شد، برخی شخصیت‌های حوزوی نیز به طور جدی‌تر در این باره وارد شده‌اند و کتاب‌های و آثاری نوشته‌اند که برپایه احادیث صادره از حضرات معصومین(علیهم السلام) است.

?وی با اشاره به اینکه روایات فراوانی درباره مسائل بهداشت و طب اسلامی وجود دارد، گفت: البته ما ادعا نمی‌کنیم همه روایات موجود، صد در صد قابل اعتماد و مؤثق است، بلکه باید در این خصوص یک کار رجالی قوی و بررسی دقیق داشت که متأسفانه در گذشته این گونه کار نشده است.

?رفعتی ادامه داد: با این حال، روایات ثقه و مطمئن نیز کم نداریم بخصوص درباره آثار و فواید برخی خوراکی‌ها و مواد غذایی، داروهای گیاهی، بهداشت و نظافت و حتی توصیه‌های جزئی درباره چگونگی وضو و غسل و طهارت که این‌ها ارتباط بسیاری با بهداشت و سلامت افراد جامعه دارد.

?وی بیان داشت: البته یک نکته ظریف در اینجا وجود دارد و آن هم اینکه اگر منظور ما از طبابت، جراحی تخصصی و علوم پزشکی به معنای امروزین است، ما طب اسلامی نداریم، اما اگر منظور بهداشت و رعایت آن است ما فراتر از طب اسلامی، دارای بهداشت اسلامی هستیم و باید با کار علمی دقیق روی روایات موجود، این‌ها را به جامعه عرضه کنیم.

پی نوشت احیای سلامت:

ما طرفداران میلیونی طب اسلامی ایرانی مراتب تقدیر و تشکر خود را به محضر مراجع و علمای عظام تقدیم می کنیم که همواره در بحران ها با بصیرت و مقتدرانه حضور داشته اند و این چنین پاسخ روشن و قاطع می دهند به افرادی که برای حفظ موقعیت های دنیوی، طب اسلامی و کلام معصومین را نفی می کنند، ما طرفداران طب اسلامی ایرانی اعلام می کنیم که به فعالیت های خویش با مدیریت نظام جمهوری اسلامی ادامه می دهیم، و در صورتیکه علمای دین لازم بدانند ما همگی در برخورد با چنین حرکات مذبوحانه ای اقدام می نماییم.

طب سنتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا