لبنیات پرچرب و پیشگیری از بیماریهای قلبی و سکته مغزی!!

? ژورنال Clinical Nutrition آمریکا- ۲۰۱۸:

? برخلاف مطالعات قبلی که نشان میداد باید از مصرف لبنیات پرچرب به دلیل وجود چربی های اشباع پرهیز کرد، بررسی های تازه شگفت آور نشان میدهد که مصرف لبنیات پرچرب میتواند از بیماری های قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند!!!!!

? به گفته محققین این مطالعه، این یافته ها نشان می دهد که دستورالعمل تغذیه در حال حاضر باید مورد تجدید نظر قرار بگیرند و اصلاح شوند.

? این نکته قابل توجه و افتخار است که یکی از نویسندگان این ژورنال، دکتر داریوش مظفریان؛ دانشمند، پژوهشگر و متخصص قلب و عروق اپیدمولوژی و استاد دانشگاه اهل ایالات متحده آمریکا است و اصالت ایرانی دارد. وی رئیس “دانشکده علوم غذایی و سیاست جرالد جی و دوروتی آر فریدمن دانشگاه تافتس در بوستون ایالات ماساچوست” است.دکتر داریوش مظفریان، نویسنده بیش از ۲۰۰ مقاله علمی در مورد موضوعاتی از جمله عوامل خطر برای بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی است. در سال ۲۰۱۰، وی بعنوان متخصص گروه تغذیه و بیماری های مزمن، رئیس بار جهانی بیماری ( Global Burden of Diseases ) انتخاب شد و در حال فعالیت می باشد.

Serial measures of circulating biomarkers of dairy fat and total and cause-specific mortality in older adults: the Cardiovascular Health Study | The American Journal of Clinical Nutrition | Oxford Academic https://academic.oup.com/ajcn/advance-article-abstract/doi/10.1093/ajcn/nqy117/5052139?redirectedFrom=fulltext✅

منبع:  @danestanihayesaratan 

کدمطلب:M97051801


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع  

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا