پروژه «بیوتروریسم آرایشی» دشمن علیه زنان ایرانی

فوق تخصص مهندسی ژنتیک در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس مطرح کرد

پروژه «بیوتروریسم آرایشی» دشمن علیه زنان ایرانی/ کنترل جمعیت؛ هدف بعدی پروژه

فوق تخصص مهندسی ژنتیک گفت: هدف بیوتروریسم آرایشی کشتن نیست، بلکه به دنبال ناباروری دختران و پسران هستند. 

و این پروژه روی جوانان 13 تا 25 سال با عنوان کنترل جمعیت در حال اجرا است.


به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، دستکاری ژنتیکی محصولات دامی و کشاورزی، چند دهه‌ای است که در کشورهای دنیا مطرح شده و نگرانی‌هایی را در خصوص سلامت انسان و محیط زیست برانگیخته‌ است، با این حال سود زیاد تولید محصولات دستکاری شده که با اصطلاح تراریخته مشهور شده‌اند، باعث شده با وجود نگرانی‌های تشکل‌های محیط زیستی و جمعی از متخصصان تغذیه و کشاورزی در سراسر دنیا، این محصولات رواج بیشتری یابند.

از ورود اینگونه محصولات کشاورزی و دامی به ایران کمتر از یک دهه می‌گذرد که واکنش‌های موافق و مخالف گسترده‌ای را در پی داشته است، یکی‌ دیگر از نگرانی‌های مطرح شده در خصوص رواج استفاده از محصولات تراریخته، شیوع بیوتروریسم است.

علی کرمی متخصص بیوتکنولوژی پزشکی، سلولی و مولکولی است و مدرک فوق تخصص مهندسی ژنتیک را از دانشگاه بقیةالله گرفته و از منتقدان جدی استفاده از محصولات تراریخته است و تحقیقات زیادی درباره خطر بیوتروریسم دارد. آنچه در ادامه می‌خوانید حاصل گفت‌وگوی فارس با این استاد دانشگاه درباره ابعاد خطرات ناشی از رواج استفاده از محصولات تراریخته است:

فارس: محصولات تراریخته در کشور کشت می‌شود؟ آیا ذخیره ژنی کشور با ورود محصولات تراریخته به خطر می‌افتد؟

در محصولات تراریخته یا دستکاری ژنتیکی شده یک ژن بیگانه را وارد یک موجود زنده مانند گیاه می‌کنند. این اقدام حدود 30 سال پیش توسط شرکتی به نام مونسانتو در آمریکا انجام گرفت که با هدف مقاومت محصولات کشاورزی در برابر آفات و افزایش تولیدات بود.

در کشور ما نیز براساس قانونی که در مجلس به تصویب رسیده، حق کشت و واردات محصولات تراریخته به جز با کسب مجوز امکان‌پذیر نیست.

تعدادی از محصولات تراریخته به کشور وارد می‌شود؛ مانند ذرت، سویا، کلزا، کانولا، روغن‌های نباتی و پنبه که خوراک دام هستند. در حال حاضر 99 درصد روغن‌های نباتی داخل کشور تراریخته است. اسناد و مدارکبسیاری برای مضر بودن مواد تراریخته وجود دارد. پرونده مزرعه پدری با 110 گزارش از جمله اسناد منتشر شده در این خصوص است.

متأسفانه با وجود آگاهی به مضرات محصولات تراریخته این محصولات به کشور وارد می‌شود. چندی پیش عیسی کلانتری رئیس وقت سازمان محیط زیست حرف عجیبی زد و گفت «در ایران فقط برای 50 میلیون نفر می‌توانیم غذا تولید کنیم» یعنی برای پاسخ دادن به این کمبود باید به محصولات تراریخته روی آوریم. با وجود اینکه ایشان زمانی وزیر کشاورزی بوده، اما اعتقادی به خودکفایی ندارد و عاشق واردات است و به طور مستقیم می‌گوید «خودکفایی حرف مسخره‌ای است».

محصولات تراریخته در ایران بدون برچسب توزیع می‌شوند

فارس: چه نوع محصولات تراریخته‌ای وارد کشور می‌شود؟ آیا مدرک علمی درباره مضر بودن مواد تراریخته وجود دارد؟

بین کشت و واردات محصولات تراریخته تفاوت است. در واردات، محصول تراریخته وارد پروسه کارخانه دام شده و غذای دام ساخته می‌شود که در بدن حیوان تجزیه می‌شود و گوشت آن سالم است. اما خوردن خود مواد تراریخته خطرناک است.

 در کشت، بذر وارد خاک شده و رشد و تکثیر می‌یابد که با منتشر شدن گرده‌ها در فضا تمام کشور تراریخته شده و ذخایر ژنتیک به طور کامل جابه‌جا می‌شود، بنابراین کشت محصولات تراریخته به طور صددرصد ذخیره ژنی یک کشور را از بین می‌برد.

در حال حاضر 37 کشور دنیا کشت محصولات تراریخته را با وجود واردات ممنوع کرده‌اند و در ایران حتی یک متر هم تراریخته کشت نمی‌شود، اما برخی فرق اصلاح شده و تراریخته را نمی‌دانند و تصور می‌کنند که در کشور محصولات تراریخته کشت می‌شود.

متأسفانه در کشور ما برخلاف سایر کشورهای دنیا به مردم در خصوص تراریخته بودن یک محصول اطلاع‌رسانی نمی‌کنند، همچنین این محصولات با وجود اینکه در مجلس تصویب و ابلاغ شده است، برچسب ندارند و هیچ نظارتی درخصوص این تخلف صورت نمی‌گیرد.

فارس: چرا با وجود خطراتی که محصولات تراریخته دارد باز هم اجازه واردات آن را می‌دهند؟

بسیاری از مواد برای انسان ضرر دارند، مانند سیگار، تشعشعات موبایل، اما استفاده می‌شود و این مصرف‌کننده است که باید محصول سالم را انتخاب کند، اما در تراریخته حق انتخاب را از مردم ایران گرفته‌اند که این ظلم است.

اطلاعات ژنوم ما را به خودمان نمی‌دهند

فارس: در مورد پروژه ژنوم ایرانی توضیح دهید؟ این پروژه با چه هدفی انجام شد و آیا اطلاعات ژنوم اقوام ایرانی در اختیار خود کشور است و در چه مواردی از این اطلاعات استفاده می‌شود؟

هر سلول بدن انسان و موجود زنده یک ژنوم دارد. هر نژادی نیز ژنوم مخصوص به خود را دارد و ژنوم تمام انسان‌ها در کره زمین به جز مردم ایران سکانس شده بود. این پروژه را به دولت پیشنهاد دادم تا پروژه ژنوم ایرانیان را در کشور انجام دهیم و مشکلات ژنتیکی موجود در کشور را حل کنیم، اما به دلیل هزینه‌های بالا، با آن مخالفت شد.

سال‌ها بعد این پروژه در دانشگاه استنفورد آمریکا انجام شد. پروژه ژنوم ایرانیان در سال 2013 شروع و در سال 2016 به اتمام رسید و در حال حاضر اطلاعات کل ژنوم ایرانیان در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها است. آنان قطعاً به ضعف‌های ژنتیکی ایرانیان دسترسی دارند و می‌توانند سلاح‌های بیولوژیکی علیه ما بسازند، با وجود اینکه مدیر این پروژه هدف از انجام آن را خدمت به بشریت و ملت ایران اعلام کرده بود، هنوز حاضر نشده‌اند اطلاعات آن را به خودمان بدهند.

بیوتروریسم و رواج مرگ خاموش در ایران

فارس: خطر بیوتروریسم در کشور چقدر جدی است و به چه اشکالی بروز پیدا می‌کند؟ آیا از مواد آرایشی و بهداشتی نیز در بیوتروریسم استفاده می‌شود؟ 

بیوتروریسم ترکیبی  از دو واژه بیو و تروریسم است. تروریسم در جامعه بین‌المللی به معنی وحشت‌افزایی و هدف آن ایجاد ترس و رعب در یک جامعه است و از روش‌های مختلفی برای حذف یک فرد یا ایجاد ناامنی و ترس در یک جامعه استفاده می‌کند.

در قدیم می‌دانستند که بدون اسلحه هم می‌توان افراد را ترور کرد؛ سم‌ها به دو شکل شیمیایی و بیولوژیکی وجود دارد که سموم شیمیایی از مواد شیمیایی سنتز شده ساخته می‌شود یا در طبیعت وجود دارد و سموم موجود در طبیعت گاهی از سموم شیمیایی خطرناک‌تر است.

در بیوتروریسم از عوامل بیولوژیک و زیستی استفاده می‌شود که می‌تواند قارچ، ویروس، باکتری انگل یا حیوان باشد و هدف آن ترور یک شخص یا ایجاد وحشت در جامعه است که با آلوده کردن آب،  مواد غذایی، هوا و لوازم آرایشی و بهداشتی این اقدام را انجام می‌دهند. اسناد بسیاری در رابطه با بیوتروریسم و حذف اشخاص در کشور وجود دارد که هر روز ابعاد جدیدتری از این موضوع کشف می‌شود.

لوازم آرایشی و بهداشتی، مکمل‌های بدنسازی و هورمون‌های خوراکی نیز مواردی است که در بیوتروریسم از آن استفاده می‌شود. متأسفانه ایران در خاورمیانه رتبه یک مصرف وسایل آرایشی و بهداشتی و رتبه 10 در جهان را دارد که می‌تواند راه نفوذی برای دشمنان کشور باشد.

 هدف بیوتروریسم آرایشی این است که  یک جمعیت را تحت تأثیر قرار دهد. در این نوع ترور خانم‌های جوان جمعیت مخاطب هستند، در واقع هدف دشمن کشتن نیست، بلکه هدف این است که دختران و پسران جامعه ما  را نازا کنند. متوجه شده‌ایم دشمن بر روی جوانان با سن 13 تا 25 سال کار می‌کند. اسم پروژه را هم کنترل جمعیت گذاشته‌اند، آنان به دنبال کاهش جمعیت شیعیان در جهان هستند و در این میان لوازم آرایشی تقلبی دو نوع مسمومیت شیمیایی و بیولوژیکی را ایجاد می‌کند که متأسفانه در ایران 50 درصد لوازم آرایشی به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود یا برندهای آن تقلبی هستند.

مکمل‌های بدنسازی و هورمون‌ها هم باعث عقیمی و نازایی می‌شوند. طبق گفته مسؤولان یک نوع بیوتروریسم در باشگاه‌های بدنسازی‌ در حال انجام است.

محصولات آرایشی آغشته به مواد تراریخته

فارس: نقش محصولات تراریخته در بیوتروریسم چیست؟

در برخی محصولات آرایشی و بهداشتی از مواد تراریخته استفاده می‌شود که روغن‌های استفاده شده در لوازم آرایشی و بهداشتی، برای کاهش هزینه‌ها از مواد تراریخته استفاده می‌شود. پنبه استفاده شده در لوازم بهداشتی از پاکستان وارد می‌شود که تراریخته است و به دلیل ارزان بودن آن را می‌خرند.

شرکت مونسانتو 20 سال قبل ژنی را از میکروب  جدا و وارد پنبه کرد و بذر آن را به پاکستان که چهارمین کشور تولیدکننده پنبه است، داد. در حال حاضر تمام پنبه‌های وارد شده به کشور از پاکستان است. ما به این موضوع به شدت اعتراض داریم، با این حال طرفداران محصولات تراریخته در ایران اعلام کرده‌اند که به زودی کشت پنبه تراریخته در کشور شروع می‌شود. برای این موضوع لازم است کمپینی ایجاد شود تا اقدامات لازم برای جلوگیری از کاشت پنبه تراریخته صورت گیرد.

اقلیم هدف بعدی پروژه‌ کنترل جمعیت

فارس: درباره ابرپروژه‌های کنترل جمعیت جهان که توسط آمریکا انجام می‌شود، توضیح دهید؟

تعدادی ابرپروژه با هدف کنترل جمعیت جهان توسط آمریکا در حال اجرا است که پروژه ان اس‌اس ان 200، کنترل جمعیت جهان را از طریق غذا انجام می‌دهد. لوازم آرایشی و بهداشتی نیز جزء پروژه‌های بزرگ برای کنترل جمعیت جهان است.  پروژه بعدی قرار است اقلیم را کنترل کند و آب‌وهوای دنیا را تحت اختیار خود درآورد. خشکسالی‌های اخیر کشور نیز در پی همین پروژه بوده  و دشمنان ما بیان کرده‌اند که می‌توانند با تکنولوژی‌های جدید مناطق شمالی ایران را تا 20 سال آینده تبدیل به کویر کنیم.

همچنین پروژه 2030 نیز جزء ابرپروژه‌ها است و با خواندن  سند 2030 متوجه می‌شوید که سازمان ملل چه نقشه‌ای برای ایران کشیده است، این سند در هر جای دنیا که اجرایی شده آزار جنسی و فساد اخلاقی را به دنبال داشته است و متأسفانه بسیاری از افراد فقط 17 بند آن را خوانده‌اند و از سندهای پشتیبان آن  اطلاعی ندارند، در واقع این سند در تمام زندگی  فرد دخالت می‌کند.

====================

گفت‌وگو از راحله حسین‌زاده

====================

منبع: خبرگزاری فارس

کدمطلب:97050220


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا