آیا می دانید که جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

راستی در دوران زندگی بشر تا چند دهۀ اخیر همگی نوزادان منتظر شیر خشک امروزی بوده اند؟! جایگزین شیر خشک چه بوده است؟

در طبیعت شیر بز شبیه ترین شیر موجود به شیر مادر است. بنابراین در گذشته کودکانی که از نعمت شیر مادر محروم بوده اند و دایه ای هم نبود تا بتوانند شیر انسان را بنوشند، از شیر بز تغذیه می کردند. البته شیر بزی که بزغالۀ او ماده بود را به نوزاد دختر و شیر بزی که بزغاله اش نر بود را به نوزاد پسر می داده اند و بسیار توجه داشتند که بز خیلی از مدت زایمانش نگذشته باشد و به اصطلاح تازه زا باشد؛ حتی گاهی به حیوان گیاهانی می خوراندند تا در شیر او تأثیر کند و بدین وسیله خواص آن گیاه به هر منظوری بسته به نیاز دارویی به طفل منتقل گردد.

 

نوشته های مشابه

‫۱۳ دیدگاه ها

  1. حکیم جناب روازاده سلام امیدوارم خدا به شما خیردهد مابرای شما دعا میکنیم خدا لعنت کنه دشمنان ما را چه بلائی برسر ماآوردن .شما به عنوان یک سرباز بی نام ونشان کاری را شروع کردید که خدا می داند چه اجر ومزدی دارید.من اگر شاغل نبودم راه شما را ادامه میدادم.دعاگوی شما هستم .

  2. به نام خدا
    سلام علیکم
    انگور در طب اسلامی معادل شیر مادر است. اگر مادی شیر ندارد و دایه و شیر هم نارد بهترین جایگزین شیر خشک که معده را سرد و مشکلات گوارشی به وجود می آورد.شیره انگور طبیعی است.
    مقداری شیره انگور به آب جوش سرد شده و تمیز اضافه کنید به طوی که زیاد شیرین نشود.
    شیره خرما برنی(خرمایی که طب سرد ندارد)هم در صورت نبود شیره انگور می توانید استفاده کنید.
    با استفاده از جایگزین های بسیار مقوی طب اسلامی می توانید از شر غذاهای کارخانه ای مضر خلاص و باعث سلامتی فرزند دلبندتان شوید
    متاسفانه دشمن فقط با تبلیغات و مقالات و اطلاعات غلط به فکر جیب و فروش خود است و سلامتی افراد برایش آنچنان اهمیتی ندارد.اما ما با نشر رایگان اطلاعات طب اسلامی مقداری از این دنیا خواهی های دشمنان را خواهیم گرفت.
    از آقای دکتر زواده عزیز که تمام تلاش خود را درمان بیماری ها بدون داروهای شیمایی خطرناک انجام می دهند تشکر و قدردانی میکنم و از عومل سایت نیز تشکر میکنم
    در ضمن من خودم انگور را تست کرده ام و به جای غذا استفاده کرده ام و نتیجه بسیار بسیار عالی بود
    در ضمن بیشتر اوقات غذای حضرت نوح علیه السلام و همچنین غذای پیامبر استفاده می کنم بسیار عالی هستند
    غذای حضرت نوح پختن گوشت تازه گوسفندی با شیر تازه گاو است که باید به ارامی با شعله کم پخته شود
    و غذای حضرت محمد (ص) مقداری سرکه طبیعی و کمی روغن زیتون طبیعی مخلوط و سپس نان تلیت کرده و می خورم.البته مقدار کمی من عسل اضافه میکنم.
    با مصرف غذاهای ائمه علیه السلام خوشبختانه هم توانم زیاد شده و در ضمن به ندرت مریض می شوم> انهم با تدابیر ارائه شده ائمه ع بسیار سریع درمان می شود.

    موفق باشید

  3. باسلام.
    ممنون میشم بفرمایید
    ۱-آیا زنان باردار میتوانند از شیر بز استفاده کنند؟
    ۲- در دوران بارداری بجای قرصهای مولتی ویتامین چه چیزی مصرف بشه؟
    باتشکر مجدد.

  4. با سلام خانوم بنده بعد چند ماه سه قلو به دنیا میاره طبیعتا شیرش به هر سه تا نمیرسه میخواستم ببینم شیر بز طبیعی رو از کجا میتونم گیر بیارم که مطمین باشه؟؟

  5. سلام. من پسرم الان 4 ماهشه. از اول شیرم کم بود . در کنار شیرخودم شیرخشک دادم. متاسفانه رفته رفته شیرمو نخورد . تا اینکه کلا شیرخشکی شد. الان شیر بز بدم؟ غذای کمکی رو کی شروع کنم؟

    1. باسلام و احترام
      بله شیر بز را جایگزین نمایید.
      ضمناً از چهار ماهگی نیز غذای کمکی را شروع کنید.
      به کودکان بالای چهار ماه باید غذای کمکی مغذی بدهید. مزاج سنی کودکان گرم و تر است و باید غذاهای گرم و تر به آنها بدهید تا به رشد آنها کمک کنید، با گندم و گوشت گوسفندی و نخود غذا برای او درست کنید، انجیر، خرما و انگور به بچه بدهید و نگذارید با تغذیه نادرست سلامت مزاج او مبتلا به تغییرات و عادات نامطلوب شود. اولین غذای کمکی که روی بچه شروع می کنید بهتر است حریره بادام باشد و بعد از 2 هفته بتدریج سوپ با گوشت پرندگان یا گوسفندی بدهید.
      باتشکر
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا