لک حاملگی چیست؟

لک حاملگی،که ماسک حاملگی، ملاسما و یا کلوآسما نیز نامیده می‌شود، درحاملگی وشیردهی شایع است وعبارتست از: ظاهرشدن لکه‌های قهوه‌ای یا خاکستری تیره روی بخشهایی ازصورت‌ به ویژه روی پیشانی و گونه‌ها که به دلیل افزایش رنگدانه‌های پوست است.
علت اینکه این نوع لک در زمان بارداری بروزمی کند این است که درهنگام حاملگی، بدن هورمون هایی تولید می‌کند که این هورمون‌ها باعث افزایش رنگدانه‌های پوست می‌شود واگرچه پس از زایمان وشیردهی میزان این هورمون ها به سطح طبیعی برمی گردد، ولی لک حاملگی ممکن است باقی بماند. حدود ۵۰ درصد از زنان باردار برخی نشانه‌های لک‌های بارداری را دارند.
چه باید کرد؟
آفتاب، این لک‌های پوستی را تشدید می‌کند. در معرض آفتاب بودن احتمال افزایش این لک‌های پوستی را بیشتر می‌کند.
درمان: استفاده از روغن بنفشه موثر است و اگر قبل از بارداری اقدام به پاک سازی اخلاط بدن گردد این مسائل بروز پیدا نمی کند.
یکی از راهکارهای اجداد بزرگوارمان ان بود که هنگام زایمان عرقی که بر صورت زائو می نشست را با موهای خود زائو پاک می کردند و موها را به صورت و لک های زائو می مالیدند که به این وسیله لک ها از بین می رفت و بر این باور بودند که در زایمان بعدی دیگر لکی نخواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا