مثلث موافقان محصولات تراریخته تکمیل شد

با انتصاب یک موافق سرسخت محصولات تراریخته به سمت «رئیس کارگروه تخصصی ایمنی زیستی» در سازمان محیط زیست، مثلث آموزش، پژوهش و قانونگذار در خصوص تراریخته‌ها در این سازمان تکمیل شد.

یکی دیگر از موافقان محصولات تراریخته به سازمان محیط زیست آمد.

 بنابر گزارش سازمان محیط زیست در حکمی از سوی عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست، «محمود تولایی» رئیس مرکز ژنتیک ایران ایران به سمت رئیس کارگروه تخصصی ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب شد.

در حکم عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به محمود تولایی آمده است: «به منظور برخورداری از تخصص و تجارب ارزنده جنابعالی از تاریخ صدور این ابلاغ، به مدت دو سال به عنوان رئیس کارگروه تخصصی ایمنی زیستی سازمان حفاظت محیط زیست منصوب می شوید.

امید است با اتکال به ایزدمنان و پیروی از سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکید ریاست محترم جمهور، و نیز با رعایت دقیق قوانین و مقررات جاری کشور، در انجام امور محوله موفق و موید باشید.»

اما تجارب محمود تولایی چیست که مورد توجه  رئیس این سازمان قرار گرفته است؟ وی در قامت موافقان تراریخته بارها در رسانه‌ها صحبت کرده و در لیست سخنرانی‌های علمی‌اش«تولید و رهاسازی محصولات تراریخته گیاهی» دیده می‌شود.

تولایی در جریان یک مناظره با مخالفان تراریخته‌ها، محصولات تراریخته را سالم‌ترین محصول دنیا خوانده  و تاکید کرده بود: ژن  تغییر یافته این محصولات وارد بدن ما نمی‌شود و اگر قرار باشد ژن گیاهان دستکاری شده  وارد بدن ما شود و سیستم بدن را تغییر دهد، خارجی‌هایی که یک عمر است دارند خوک مصرف می‌کنند الان باید خوک شده باشند!

با آمدن محمود تولایی به سازمان محیط زیست مثلث پژوهش، آموزش و قانونگذاری در خصوص محصولات تراریخته تکمیل شد.

عیسی کلانتری در نخستین روزهای حضورش در پردیسان نیره خوش خلق سیما عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی را به سمت مشاور  در خصوص محصولات تراریخته  انتخاب کرد، چند ماه پیش هم در جریان اعتراضات به تغییر ماموریت دانشکده محیط زیست، اسکندر امیدی نیا با تحصیلات  بیوتکنولوژی پزشکی از انستیتو پاستور ایران به عنوان سرپرست دانشکده محیط زیست برگزیده شد.

منبع:گروه اجتماعی خبرگزاری فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا