مستندی در خصوص خطرات تراریخته

در کلیپ ذیل که مستندی در خصوص خطرات تراریخته است، به موضوعات ذیل پرداخته شده است:

  1. گوجه فرنگی های شیمیایی معروف به flavr savr  نوعی محصول”تراریخته”می باشند.
  2. برنج، ذرت، نخودفرنگی، سویا، سیب زمینی ،کدو، ماهی قزل آلا و شیر،به طور مظلوم نمایانه در قفسه های مواد غذایی قرار گرفته اند.
  3. 60 درصد غذایی که ما روزانه می خوریم خطرات بالقوه مخفی در دی ان ای خود دارند.
  4. نارسایی در رشد،نا باروری، بیماری، آلرژی، همه با تولید و مصرف غذاهای تراریخته مرتبط اند.
  5. در اینجا باید این سوال را از خود بپرسیم: غذای ما از کجا می آید یا چقدر ایمن است؟ غذای تراریخته چیست؟
  6. غذای تراریخته شامل محصولات زراعی ،گیاهان و حیواناتی است که در دی ان ای آنها به دلایل کشاورزی و غذایی دستکاری شده است.
  7. این دستکاری در سال 1946 آغاز شد.
  8. دو دانشمند به نام های “جاشوا لیدبرگ” و “ادوارد تاتوم” با یک آزمایش فهمیدند که دی ان ای می تواند از یک گونه به گونه ای دیگر منتقل شود.
  9. این پروسه “ترکیب باکتریایی” نامیده می شود.
  10. این کشف منجر به تولید گونه خاصی از برنج شد که می توانست از کوری پیش گیری کند.
  11. همچنین محصولات مقاوم در برابر علف کشها و بیماریها تولید شدند که همگی بازدهی کشاورزی را بهبود دادند.
  12. امروزه صنعت محصولات تراریخته فقط در آمریکا سالانه 85 بیلیون دلار درآمد دارد.
  13. شرکت های تولید کننده غذایی و رسانه ها مدعی هستند که انقلاب تراریخته راه حلی به مشکلات مدرن کشاورزی است.
  14. در سال 1998 دکتر “ارپاد پوشتای” هنگام آزمایش محصولات ژنتیک بر روی موشها از حقیقتی تکان دهنده پرده برداشت.
  15. پوشتای متوجه شد که وقتی موشها سیب زمینی های تراریخته می خورند، سلول های سرطانی در روده و مغز آنها تولید می شود.
  16. تحقیقات او توسط صاحبان صنایع محصولات تراریخته به شدت باطل اعلام شد و حرفه او به نابودی کشیده شد.
  17. با تولید محصولات زراعی مقاوم در برابر علف کشها و سموم شاید غذای کافی برای جمعیت رو به رشد جهان را تامین کنیم ولی دستکاری دی ان ای یک کار بسیار حساس است.
  18. بر اساس تحقیق “جفری اسمیت” وقتی که متخصصان بیوشیمی یک ژن بیگانه را در یک دی ان ای جدید قرار می دهند، این احتمال وجود دارد که صفاتی که هم اکنون به عنوان طبیعی شناخته می شود، مختل گردد و این منجر به نتایج عجیب و غریب و ویرانگری خواهد شد.
  19. در سال 1985 به دسته ای از خوکها هورمون رشد انسانی داده شد تا سرعت و میزان رشد آنها را بهبود ببخشد ولی کار طبق نقشه پیش نرفت، خوکهای به دنیا آمده ناقص الخلقه بودند برخی از آنها حتی فاقد مقعد و یا آلت تناسلی بودند.
  20. منتقدان معتقدند که ما هنوز به اندازه کافی درباره تولید ژن اطلاعات نداریم که بخواهیم دی ان ای ارگانیزمهای زنده را دستکاری کنیم.
  21. یک خطر وحشتناک که ممکن است با خوردن این غذاها پیش بیاید این است که ممکن است ما مستعد بیماری های مرتبط با دی ان ای بشویم مانند موشهای پوشتای و روده های سرطانی آنها.
  22. این احتمال وجود دارد که چنین جهش های ژنتیکی بر اثر خوردن غذاهای تراریخته در انسان هم اتفاق بیفتد و منجر به آسیب های ژنتیکی غیر قابل بازگشتی در بدن ما شود.
  23. شرکت “مونسانتو”، یکی از اولین شرکت هایی است که به تولید بذرهای تراریخته اقدام کرد اما برخی از کارکنان این شرکت هیچ شیری به غیر از شیر ارگانیک مصرف نمی کنند، چون این نکته اثبات شده است که هورمون رشدی که به گاوهای شیرده تزریق می شود، دارای خواص سرطان زایی است.
  24. منتقدان تراریخته می گویند: اگر شما آنقدر خوشبخت باشید که از خطر سرطان جان سالم در ببرید، هنوز باید نگران مساله آلرژی باشید.
  25. پروتئین های جدیدی که به محصولات زراعی مثل سویا اضافه می شود، باعث ایجاد حساسیت های غذایی جدی و ایجاد جوش، اسهال، تنگی نفس و در موارد جدی تر آنافیلاکسی و مرگ شود.
  26. مزایای ظاهری غذاهای تراریخته و فقدان قوانین مرتبط با آنها به این معناست که به زودی در آینده، چیزی جز محصولات تراریخته وجود نخواهد داشت و همه ی گونه های ارگانیک محصولات کشاورزی از بین خواهند رفت و این باعث می شود که هر لقمه ریسکی برای زندگی ما خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا