ممنوعیت تراریخته‌ها راه ورود کالاهای ناسالم به کشور را مسدود کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم:
یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به ممنوعیت ورود محصولات تراریخته گفت:‌ اجازه نداریم هر چیزی را به خورد مردم دهیم و باید بدانند چه محصولی را مصرف می کنند.

نظر افضلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به بند “ز” ماده 41 برنامه ششم که مربوط به ورود محصولات تراریخته است، اظهار داشت:‌ این مصوبه دولت را مکلف به رعایت برخی قوانین در خصوص واردات، کاشت و مصرف این محصولات می‌کند تا چیزی بی رویه وارد کشور و سفره مردم نشود. مردم باید بدانند که چه چیزی مصرف می‌کنند و این اجازه را نداریم هر چیزی را به خورد آنها بدهیم.

وی ادامه داد:‌ در خارج از کشور، مردم از غذاهای دستکاری شده استفاده نمی کنند و حتی برای خوراک دام نیز مصرف نمی شود، چرا می خواهند هر چیزی را بر روی مردم کشور ما آزمایش کنند. بنابراین نباید اجازه دهیم هر محصولی بدون آزمایش و تست، به چرخه غذایی مردم وارد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه تراریخته با اصلاح نژاد متفاوت است، گفت: در تراریخته برخی ژن‌ها برای مقاوم سازی محصولات استفاده می‌شود که می تواند مفید باشد اما باید کنترل شده و پس از انجام آزمایشات لازم و صحت سلامت آن، مورد مصرف قرار گیرد.

افضلی با تأکید بر اینکه آزاد بودن ورود این محصولات به کشور درست نیست، خاطر نشان کرد:‌در مورد تست و مورد آزمایش قرار دادن این محصولات نیز اعلام کرده‌ایم اگر آزمایش‌هایی در ایران طی سال‌های گذشته در مورد این محصولات انجام شده، نتایج آن را ارائه کنند ولی اگر چنین آزمایشگاهی با این تجهیزات وجود ندارد باید اقدامات لازم برای راه‌اندازی آن انجام شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم 

tararikhte-telegram

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا