حکیم دکتر روازاده: رابطه کوروش و مردخای چیست؟/ کوروش یهودی بود که یهودیان را نجات داد

نام کوروش در دوران حکومت پهلوی به یکباره ترویج شد و این اعتقاد وجود دارد که سعی شده برای تطهیر مردخای، از نام کوروش به جای وی در تاریخ ایران استفاده شود.

نام کوروش در دوران حکومت پهلوی به یکباره ترویج شد و این اعتقاد وجود دارد که سعی شده برای تطهیر مردخای، از نام کوروش به جای وی در تاریخ ایران استفاده شود.

به گزارش پارس نیوز-  سال هاست که محققان و اندیشمندان سوالات جدی و دقیق تاریخی درباره وجود شخصیتی به نام کوروش در تاریخ باستان ایران مطرح کرده اند. با وجود تمامی ابهامات و تردیدها برخی از افراد سودجو و ناآگاه سعی کرده اند با تبلیغات وسیع روز 7 آبان را به نام روز کوروش در تاریخ ایران جانمایی کنند و طیف گسترده ای از رسانه های معاند و ضدانقلاب نیز با ساخت برنامه هایی به دنبال ترویج و القای افسانه ها و سناریوهایی به جای واقعیت درباره کوروش هستند. نکته جالب این است که اغلب مطالبی که درباره زندگانی کوروش داریم مربوط به مورخین یونانی و یهودی است؛ مورخینی که سال­ها بعد کوروش می زیسته و از کشوری بوده اند که فرسنگ ها با ایران فاصله دارد.

ابهامات موجود  درباره ماهیت وجودی شخصیت کوروش اذهان را درگیر خود ساخته به همین دلیل در گفتگویی با حکیم دکتر حسین روازاده که در زمینه شناخت شخصیت های تاریخی مطالعاتی داشته، سعی کردیم تا برخی از موضوعات مرتبط با کوروش را بررسی کنیم.

حکیم روازده؛ پژوهشگر طب ایرانی – اسلامی با بیان اینکه در مطالعاتی که در تاریخ ایران باستان داشته، نامی از کوروش وجود نداشته، گفت: متاسفانه بدون شناخت در چند دهه اخیر نام فرزندانمان را کوروش انتخاب می کنیم. در هیچ جایی از تاریخ کوروش یا پادشاه ایرانی به این اسم نداشتیم. کوروش یهودی بود که یهودیان را از بابل نجات داد.  باید گفت که یهودیان نژادپرست جنایات زیادی در طول تاریخ انجام داده ­اند. صهیونیست­ها یا یهودیان متعصب و نژادپرست در منطقه ما تا به امروز در حال انجام جنایت هستند. آنها درحالی مدعی هستند در آلمان نازی چندمیلیون یهودی را قتل عام کردند و آن را هولوکاست گذاشته­ اند که به هیچ وجه این مقدار کشته نبود و از سوی دیگرهولوکاست­­ های واقعی را خودشان علیه ملتهای دیگر انجام داده­ اند. برای نمونه در تاریخ یمن رویدادی اتفاق افتاده که به هولوکاست یمن معروف است. این جنایت را یهودیان علیه مردم یمن انجام دادند. گودال عمیق و بزرگی را با آتش پر کردند و کسانی که به مسیح بودن اذعان می کردند، درآتش انداخته می ­شدند. در میان آنها زنان و کودکان نیز وجود داشتند.

وی افزود: چون کوروش عده­ای از یهودیان نژادپرست را به ایران آورد و به آنها جا و مکان داد، به همین دلیل آنها او را سمبل ایران باستان کرده و او را پادشاه ایران نامیدند. حسن پیرنیا که فردی فراماسونر بود در کتاب تاریخ ایران باستان از سلسله هخامنشی و موسس آن یعنی کوروش سخن گفت. پیرنیا نیمی از کتاب را نوشته بود که از دنیا می رود و ادامه آن را عباس آشتیانی می­نویسد. آشتیانی اذعان می­کند که تمامی منابعی که در کتاب استفاده شده، منابع یونانی و رومی هستند. در تواریخ شرقی هم تحقیقاتی شده که در تاریخ آن زمان نام کوروش آمده ولی تمامی منابع آنها روایات یهودیان بود. در هیچ یک از منابع از دوران کودکی کوروش، محیط زندگی و وضعیت فلات ایران سخن به میان نیامده است. در دوره کنونی کسانی که ادعا بر وجود کوروش دارن، به این سوال پاسخ دهند که چرا حافظ در آثارش نامی از وی نبرده است؟ حافظ 700 سال قبل می زیست و کوروش 2500 سال قبل ادعا می شود که حکومت می کرد.

روازاده  با بیان این که هیچکدام از شعرا و حکمای ایرانی در چند قرن قبل نامی از کوروش نبرده اند، یادآور شد: مدعیان اعلام کنند که مولانا، سعدی و … چرا نامی از کوروش در آثارشان نیاورده اند. چرا شاعربنامی چون فردوسی که تاریخ شاهان را د رقالب شاهنامه تدوین کرده از شخصیتی به نام کوروش سخن نگفته است!؟ این در حالیست که تردید درباره شخصیت­ها و مناسبات باستانی دیگر به این شکل وجود ندارد. آیا ما عید نوروز، جام جم، تخت جمشید و … نداریم؟ جمشید شخصیت تاریخی ایران باستان و قبل از کوروش بود. بسیاری از ترک زبانان نام جمشید را برای فرزندانشان انتخاب می کردند و همچنان می­کنند. حال چرا روز کوروش هست ولی روز جمشید نیست؟ با سناریوهایی شروع پادشاهی کوروش را مبدا تاریخ قرار دادند و با برگزاری جشن 2500 ساله قبل از انقلاب علاوه بر صرف میلیاردها هزینه از جیب مردم، سعی کردند تاریخ را تحریف کنند. حتی اگر قبول کنیم که تاریخ پادشاهی از آن زمان شروع شده، آیا قبل از هخامنشیان، پادشاهی وجود نداشت؟ مادها و ایلامی ها قبل از سلسله هخامنشی، پادشاهی تشکیل داده بودند. متاسفانه با هزینه های هنگفت روز آزادسازی یهودیان را به دست کوروش به عنوان جشن آغاز پادشاهی جشن گرفتند.

حکیم روازاده در ادامه گفت: موضوع اصلی بحث تفکر و علم است. چرا در دانشگاه­ها تحقیق مستقلی در این زمینه صورت نمی­گیرد.  ادعا می­شود نام کوروش درتورات آمده است. این سوال مطرح می شود که تورات متعلق به چه زمانی است؟ تورات متعلق به 3500 سال قبل است یعنی 1000سال قبل از کوروش. چطور از کوروش در تورات یاد شده است؟ براساس تاریخ این ادعا وجود دارد که کوروش بین سال های 529 تا 559 پیش از میلاد حکمرانی می کرده و تورات 13 قرن پیش از میلاد بر حضرت موسی (ع) نازل شده است!

وی خاطر نشان کرد: به عقیده بنده کلمه هخامنشی جایگزین خاخامنشی کرده­ اند. درست در زمان مردخای، خاخام­ها حکومت را دردست گرفتند. در طول تاریخ باستان ما حکومت پادشاهی ایرانی و نه هخامنشی داشتیم. مردخای یک خائن و نفوذی در دستگاه پادشاهی بود و در حال حاضر با دختر برادرش در همدان مدفون است. نزدیک به 2500 سال است که این قبور توسط یهودیان نژادپرست حفظ شده است. این سوال مطرح است که رابطه مردخای و کوروش چیست؟ آیا مردخای همان کوروش است که قوم یهود را از بابل به ایران آورد؟ کسانی که علیه مردم ایران جنایت زیادی کردند. اساسا نام کوروش در دوران حکومت پهلوی به یکباره ترویج شد و این اعتقاد وجود دارد که سعی شده برای تطهیر مردخای، از نام کوروش به جای وی در تاریخ ایران استفاده شود.

 روازده یادآور شد: ما اتفاقات و رویادهای تاریخ 2500 ساله را رد نمی کنیم اما کسی که به یهودیان اجازه ورود به امپراطوری ایران را داد، حکومت خاخام ها بود که خاخامنشی را ایجاد کرده بودند و حکومت امپراطوری ایران را سرنگوند کردند. در روز 12 فروردین کمیته 300 امپراطوری ایران که متشکل از 300 نفر از جمله هامان وزیر و 10 فرزندش بود را کشتند و در 13 فروردین که روز عزای ایرانیان در طول تاریخ شد، یک دوازدهم جمعیت ایران را به خاطر مخالفت با قوم بنی اسرائیل قتل عام کردند.

این پژوهشگر طب ایرانی – اسلامی گفت: منشور کوروش نیز نهایتا 200 سال طول عمر دارد. آیا منشور کوروش متعلق به ماست یا انگلیس یا قوم بنی اسرائیل؟ اگر متعلق به ماست چرا تحویل ایران داده نمی شود؟ چرا سالگرد کوروش تا این حد برای رژیم صهیونیستی و یهودیان آمریکا اهمیت دارد که مسئولان رژیم اسرائیل از چند روز گذشته مدام از روز کوروش سخن می گویند؟!

وی در پایان اظهار داشت: مدعیان بروند تحقیق کنند که چرا در بین اجداد ما ایرانی ها نامی به نام کوروش وجود نداشت؟ کدام یک از ایرانی ها نام جد یا پدرجد آنها کوروش بوده است؟ شخصیت کوروش تا حدی برای ایرانیان ناشناخته بود که نام کوروش را برای فرزندان شان انتخاب نمی کردند ولی نام های جمشید، داریوش، اردشیر و … وجود داشت و استفاده می شد.

کدمطلب:Da98080701


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا