نکته های شنیدنی: زایمان

? نکته های شنیدنی ?

#زایمان

?نوزاد آدمی معمولاً در حدود چهل هفتگی متولد می شود. ولی تولد از هفته ۳۷ تا ۴۲ طبیعی شمرده می شود. زایمان از هفته ی ۳۷ به پائین زایمان زودرس خوانده می شود. نوزادانی که از هفته ی بیست و ششم به بالا به دنیا می آیند، می توانند زندگی کنند.

عمل زایمانی تحت تاثیر هورمونهایی که از ناحیه ی خلفی هیپوفیز ترشح شده وانقباض عضلات رحم را سبب می گردند انجام می شود. این انفباضها موجب به جلو راندن جنین می گردد. درعمل زایمان، ممکن است در اثر فشار شدید به سر جنین، رگهای مغزی پاره شود و یا اکسیژن کافی به بافتهای مغزی نرسد که در اثر وقفه در تنفس نوزاد بوجود می آید. هردوی این عوامل، باعث صدمات جبران ناپذیر به جنین می شود.

ازماه پنجم بارداری، بهتراست هر شب قبل از خواب به طور مرتب شکم ولگن مرتب با روغنهائی مثل روغن بادام شیرین، روغن بنفشه، روغن کنجد، روغن زیتون، مرتب روغن مالی گردد. این کار علاوه بر افزایش رشد جنین، به نرم شدن لگن برای زایمان آسان کمک شایان توجهی می کند.

 ?منبع: زناشویی، بارداری، تربیت – تالیف:فرض الله قلیزاده، فریبا بیرامی – ،ص۱۳۲و۱۳۳.

کدمطلب:970322  13pc‌ ‌ ‌

نکته های شنیدنی: زایمان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا