طب سنتی به اندازه عمر بشریت قدمت دارد/ ترویج طب اسلامی – ایرانی به ضرر مافیای دارویی است

پژوهشگر طب اسلامی – ایرانی:

طب سنتی به اندازه عمر بشریت قدمت دارد/ ترویج طب اسلامی – ایرانی به ضرر مافیای دارویی است

میرزایی گفت: مافیای دارو به هیچ وجه اجازه استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بشر را به جوامع نمی دهد؛ چرا که حیات پولساز و قدرت خود را تحت الشعاع قرار می دهد.

دکتر علی میرزایی طبیب ودانش آموخته طب اسلامی – سنتی در خصوص اهمیت استفاده از طب اسلامی در سلامت جسم گفت: دین اسلام آخرین و کاملترین دین اسلامی است که خداوند متعال  تمام برنامه زندگی  بشر و آمادگی های لازم حتی برای زندگی ابدی اخروی را در کتاب آسمانی و در احادیث وروایت های معصومین بیان کرده است. روایات اسلامی  براین موضوع تاکید دارند که همه علوم را می توان از قرآن استخراج کرد؛ اما دانش مختص این مساله تا زمان ظهور امام زمان علیه السلام محقق نخواهد شد؛ معصوم علیه السلام دراین باره فرموده :علم بیست و هفت جزء دارد تا قبل از ظهور دو جزء آن در اختیار مردم است و همه آن بعد از ظهور محقق و کامل می شود.

وی در این باره افزود: پیامبر اکرم (ص) دو علم را از برترین علوم برشمرده اند؛ علم دین و علم بدن که همان طبابت است. از این سخن گهربار ونورانی می توان متوجه اهمیت توسعه و ترویج  طب سنتی و اسلامی در حفظ سلامت جسم و پیشگیری از بیماریها شد. خداوند متعال در آیه 8 سوره مبارکه مائده موضوع جالبی را اشاره کرده و آن دشمنان بشریت یعنی یهودیانی که نه از تبار حضرت موسی علیه السلام بلکه در زمره دشمنان موحدان وخدا پرستان و صهیونیسم جهانی به شمار می روند که هدفی جز نابودی مسلمانان و موحدان و آزادگان جهان ندارند؛ از این رو آنها از طریق علم تغذیه و طبابت به دنبال نابودی مسلمانان و کسانی هستند که همانند آنها نمی اندیشند و عمل نمی کنند.

طبیب میرزایی خاطر نشان کرد: برفرض مثال اگر ما جزیی از دشمن باشیم و بخواهیم  کسانی که بهترین برنامه الهی از طرف خدا برای آنها نازل شده را از روی زمین برداریم؛ قطعا به سراغ آموزه های کتاب دینی آنها و روایتهایی می رویم که از بزرگان و تاثییر گذاران این دین توصیه شده است تا با دست کاری در آن و کاهش نقاط  قوت برنامه های پیشنهادی و تبدیل آنها به نقاط ضعف جامعه ای خسته؛ بیمار به وجود آوریم. دشمن با علم به این موضوع که  پیامبراکرم(ص) علم دین وعلم طب را دو شاخصه اصلی دربین سایر علوم معرفی نموده اند دست روی همین قله های علمی گذاشته تا با تضعیف آنها جامعه اسلامی را رو به زوال ببرد. با نگاهی به تاریخ و مطالعه افشاگریها و تاریخ نگاریها وخاطرات کسانی که به این موضوع راغب بوده اند متوجه وخامت توطئه علیه طب اسلامی – ایرانی و دشمنی با سلامت مردم مسلمان می شویم.

دکتر علی میرزایی گفت: کتاب تاریخ طب در ایران تالیف دکتر رضا منتظر که اعترافات سیریل الگود یهودی بریتانیایی تبار را منتشر کرده پرده از این توطئه برمی دارد که غربی ها از قرن های گذشته با نفوذ به دربار پادشاهان ایرانی درصدد تغییر رای تاثیر گذاران و حکام ایرانی از توجه به طب اسلامی- سنتی بوده اند. براساس این اعترافات آنها با تغییر طب اسلامی – سنتی به طب مدرن و راه یابی افرادی به عنوان طبیب فرنگی به دربار شاهان به عنوان  پزشکان مخصوص شاه و درباریان تراز اول به تدریج برنامه های تحلیل جسمی و اعمال نفوذ و تغییر دادن بسیاری از روشهای سنتی حافظ سلامت را دنبال کرده اند. سیریل الگود به عنوان یکی از پزشکان راه یافته به دربار ایران در کتاب تاریخ طب در ایران به صراحت برنامه ریزی روی شاهان و شاهزادگان را عنوان کرده و تمرکز بر تغییر نظر آنها را برنامه مهمی از سوی غربی ها در مخدوش کردن چهره طب اسلامی – ایرانی عنوان کرده است؛ با این برنامه که در ابتدا به آنها بقبولانیم طب مدرن غربی طب برتر است و طب سنتی اسلامی که تا ان زمان مورد استفاده بوده طب مهجور وعقب مانده ای است که باید کنار گذاشته شود.

وی دراین باره افزود: این تغییر روند و فکر ایجاد شده طی چند دوره چند دهه ساله از زمان شاه عباس صفوی آغاز شد، اما از زمان قاجار به آرامی عملیاتی شد. اساتید آموزش دیده بر روی ذهن متمایلان به طبابت کار کردند تا به سرعت منجر به تغییر رویه و نظر این نسل جدید شوند. شکاف نسلی ایجاد شده منجر به بی توجهی به کتب باقیمانده از بزرگان طب اسلامی – ایرانی چوپن بوعلی سینا و رازی؛ صاحب کتاب الحاوی وعقیلی خراسانی و ذخیره خوارزمشاهی و سایر کتابها شد. لذا اطبای متبحر طب اسلامی ایرانی کنار گذاشته شدند واین روش درمانی رو به افول و فراموشی گذاشت. قانون منع طبابت سنتی که در سال 1911 تصویب و وضع گردید نیز براین نکته تاکید داشت که هیچ  کس در هیچ نقطه ای  از ایران حق اشتغال به هیچ یک از فنون طبابت را ندارد؛ مگر اینکه از وزارت معارف اجازه نامه گرفته یا نامه از ممالک خارجه داشته باشد؛ این مصوبه آخرین میخ بر تابوت طب بازمانده از دانشمندان و اطبای بزرگ ایرانی بود.قطعا آنچه در آن دوران دنبال شد ضربه زدن به سلامت جامعه اسلامی و باز کردن راه مافیای دارویی و ثروت اندوزی صاحبان قدرت و ثروت در بازی با جان جامعه اسلامی و سایر جوامع انسانی است.

علی میرزایی خاطر نشان کرد: هیچ عقل سلیمی منکر ثروت سازی و درآمد زایی مافیای دارویی نیست. امروز مافیای دارویی جزء اولین تا سومین مافیای پردرآمد جهان به شمار می رود که اگر مواد مخدر هم بر آن افزوده شود حتی از فروش و مافیای تسلیجات نظامی هم درآمد بیشتری دارد. از این رو این مافیا به هیچ وجه اجازه استفاده از داروهای گیاهی برای درمان بشر را به جوامع نمی دهد؛ چرا که حیات پولساز و قدرت خود را تحت الشعاع قرار می دهد. با توجه به اینکه پایه طب شیمیایی بیشتر بر مبنای طب مولوکولی بنا شده؛ به تعبیر ابن سینا می توان گفت چنین درمان هایی همانند شستشوی لباس است؛ گرچه می تواند درد را برطرف کند اما تن را همانند پارچه ای که مدام شسته می شود کهنه ومندرس می کند که به مرور زمان احتمال پاره شدن آن هم هست.قطعا تاثیرمخرب داروی شیمایی بر بدن به مراتب از داروی طبیعی وگیاهی بیشتر است؛ و داروهای گیاهی عوارض کمتری برای بیمار ایجاد می کند و بسیاری از داروهای گیاهی حتی کمترین عارضه ای به دنبال ندارند؛ در حالی که با مطالعه بروشور داروهای شیمیایی لیستی از عوارض عنوان می شود که بسیاری از سیستم های بدن از مغز و گردش خون؛ قلب؛ ریه؛ غدد؛ استخوان ها،مفاصل تا سیستم دفع ادراری را با آسیب هایی مواجه می کند. در حالی که در طب سنتی و اسلامی موضوعی به نام عارضه دارویی یا تداخل دارویی گزارش نشده است؛ پس هر چه عارضه دارویی کمتر باشد بیماری کمتر است در حالی که داروی شیمیایی یک قسمت از بدن را سالم و قسمت های دیگر را ناسالم می کند. متاسفانه وابستگی به داروهای شیمیایی موجب می شود تا انسان هر چه بیشتر به آنها وابسته شود و سلامت جسم و روح انسان تحت تاثیرات مخرب این داروها به خطر بیفتد.

و در پایان تصریح نمود: ارزانی داروهای گیاهی و فوایدی که در سبزی و میوه ها وجود دارد تا هشتاد درصد بیماریها را پیشگیری و حتی درمان می کند. لذا می توان گفت طب سنتی به اندازه عمر بشریت قدمت دارد با عارضه بسیار کم در حالی که بسیاری از داروهای آزمایشی که براساس آزمون و خطا تولید می شوند، بعد از چند سال از ورود به بازار عوارض ناخواسته آنها کشف می شود که عارضه های سبک تا سنگینی حتی از قطع عضو بچه ها؛ سقط جنین و ابتلا به سرطان ها را به دنبال دارد. قطعا ترویج طب اسلامی – ایرانی به ضرر مافیای دارویی است و تنها کسانی که از ترویج داروهای شیمیایی منفعت می برند صاحبان این صنعت و پزشکانی هستند که از این وضعیت به نفع خود تولید ثروت می کنند؛ لذا ترویج و توسعه طب اسلامی –سنتی در نظام جمهوری اسلامی در راستای حفظ سلامت جسمی و روحی مردم مسلمان بسیار ضرروی و یکی از اولویت های اصلی مسوولین باید به شمار رود.

منبع: پارس نیوز

کدمطلب:DA98091001


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا