گل قند؛ مقوی مغز و معده 

گل قند ؛ مقوی مغز و معده

بسیاری ممکن است مربای گل قند را از ترکیب متناسب گلبرگ گل محمدی با عسل بدانند که مانند بسیاری از مرباها بر روی آتش تهیه می‌شود.

اما یکی از بهترین روش‌های تهیه که در غرب کشور تهیه می‌شود گل قند آفتابی است.

طرز تهیه:

گل محمدی و عسل به نسبت یک به دو تهیه می‌شود. برخی گل را خرد و با عسل مخلوط کرده کمی گلاب به آن اضافه می‌کنند،  در یک قابلمه ریخته روی درب آن یک پارچه نازک سفید برای ممانعت از ورود حشرات می‌کشند و سپس روی آن شیشه می‌گذارند.

نوشته های مشابه

این مربا بر روی پشت بام یا هر قسمت که بیشترین مدت آفتاب گیری دارد می‌گذارند. پس از  40 روز این مربا آماده است. در طی این مدت البته مثل هر پختنی دیگر درب ظرف باز شده و به هم زده می‌شود. رنگ این مربا نسبت به انواع دیگر تیره تر است.

خواص ویژه آن طبیعت گرم، آرام بخشی، مقوی مغز، مقوی معده، مفید برای خانم های باردار، ” پیشگیری کننده از سقط جنین” و مقوی رحم و بسته به محل تهیه گل می‌تواند ملین یا حتی ضد اسهال باشد.

 

اغلب گل محمدی کاشان، شیراز  و طارم که بسیاری عقیده دارند نسبت به بقیه ته مزه تلخ تری دارند ملین هستند برعکس گل محمدی زنجان و تبریز و اردبیل که شیرین تر هستند گاهی حتی قابض هستند.

 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا