آیا می دانید که سرمای نسبی پائیز و زمستان و گرمای نسبی تابستان برای سلامتی لازم است!

امروزه کشور ایران یکی از پر مصرف کننده ترین کشورهای جهان در زمینه مصرف انرژی است. در فصل پائیز و زمستان مشاهده می شود، فضای داخل اتاق های محل زندگی یا در محل کار را آن قدر گرم می کنند که افراد مجبور به کم کردن لباس های خود می شوند و با یک لباس بسیار نازک در منزل به سر می برند، در صورتی که سرمای نسبی زمستان برای سلامتی بدن لازم است و تحمل سردی مختصر مخصوصاً در دست و پاها شرایط مناسبی را در بدن حاکم می کند که به روند سلامت ما کمک می کند.

در گذشته از کرسی در منازل استفاده می شد و با این کار فضای اطاق سرمای مختصری داشت و زمستانی بود و فقط فضای خواب را گرم نگه می داشتند، چون در زمان خواب سردی به کل بدن حاکم می شود.
در تحقیقات امروزی نیز به این نکته دست یافتند که سرمای به اندازه، یک سری آنتی اکسیدان ها را در بدن ما ترشح می کند که برای سلامتی لازم است و اثر خنثی کنندگی بر روی یک سری رادیکال های آزاد که پیش ساز سرطان است دارد.
در مورد تابستان نیز نباید فضای اطاق را خیلی سرد و خنک کنیم.
کلاً در منابع طب اسلامی ایرانی آمده است که ما باید تا حدی صبر به سرمای پائیز و زمستان و صبر به گرمای تابستان داشته باشیم تا تعادل مناسب با آب و هوای فصل بر بدن ما حاکم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا