ترمیم «زخم دیابت» با استفاده از ترکیب عسل و نمک

برای پانسمان زخم‎های دیابتیک‌، عسل و نمک را به نسبت ۳ به ۱ باهم مخلوط کنید و پس از شستشوی خوب زخم دیابتی از این ترکیب در ناحیه زخم مورد نظر پانسمان کنید. استفاده از عسل در درمان انواع زخمها کاربردهای زیادی دارد که در این مطلب توضیح داده شده است.
به گفته حمزه سام دلیری؛ پژوهشگر و مدرس طب ایرانی، استفاده از عسل در پانسمان زخمها باعث از بین رفتن بوی بد زخم می‌شود همچنین هنگام تعویض پانسمان به زخم نمی‌چسبد و درد کمتری ایجاد می‌کند.
وی در ادامه مرهم‌هایی درباره مداوای سوختگی و زخم معرفی کرده است:
برای پانسمان سوختگی‎های درجه 1 تا 3‌، عسل و روغن زیتون کهنه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و بعد از شستشوی خوب زخم‌، به ناحیه مورد نظر پانسمان کنید.
برای پانسمان زخم بستر‌، عسل و گرد برگ گیاه گزنه را به نسبت مساوی با هم مخلوط کرده و بعد از شستشوی خوب ناحیه زخم بستر این ترکیب را به ناحیه موردنظر پانسمان کنید.
برای پانسمان زخمهای دیابتیک‌، عسل و نمک را به نسبت 3 به 1 باهم مخلوط کنید و پس از شستشوی خوب زخم دیابتی از این ترکیب در ناحیه زخم موردنظر پانسمان کنید.برای پانسمان زخم ناشی از زالودرمانی یا زخمی که در آن خونریزی ادامه‌دار است، برای قطع خونریزی‌، عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کرده و روی ناحیه موردنظر پانسمان کنید. برای پانسمان زخمی که مزمن است و ترمیم زخم به کندی صورت می‌گیرد تا حدی که ناحیه زخم حالت چاله‌مانند به خود گرفته برای ترمیم آن‌، عسل + کندر + خون سیاوشان + انزروت را به نسبت مساوی مخلوط کرده و در ناحیه زخم موردنظر پرکنید و سپس پانسمان را انجام دهید. برای درمان زخم معده یا زخم اثنی‎عشر، صبح ناشتا و هر شب موقع خواب یک قاشق غذاخوری عسل مومدار را به مدت 9 دقیقه در دهان نگهدارید بدون آنکه قطره‌ای از عسل یا آب‌دهان را قورت داده باشید سپس مانند آدامس آنرا در دهان بجوید عسل را قورت داده و موم را دور بیندازید.

منبع: کیهان 

کدمطلب:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا