آیا می دانید که سیب زمینی عامل بیماری است + پی نوشت موسسه

خوردن سیب زمینی قبل از دوران بارداری سبب تقویت خطر دیابت می شود

سایت یاهو : پاریس – خبرگزاری فرانسه – خوردن سیب زمینی بیشتر ، بخصوص چیپس یا سوخاری منتهی می شود به ریسک بالاتری در زنان که در آنها سبب پیشرفت نوعی دیابت می شود که در طول دوره بارداری اتفاق می افتد. این موضوع بر اساس یک مطالعه مشخص گردید.دیابت های مورد اشاره می توانند نتایج طولانی مدت سلامت هم برای مادر و هم برای فرزند شامل شانس بیشتری برای بیماری قلبی و شکل های دیگری از دیابت به دنبال داشته باشند .سیب زمینی ها که بطور وسیع در دنیا استفاده می شوند شامل مغذی ها از قبیل ویتامین c و پتاسیوم هستند.

اما در مقایسه با سایر سبزیجات و کربوهیدرات ها ، آنها همچنین شامل می شوند به نشاسته های فوق العاده که در افزایش سریع سطح قند خون تاثیرگزار هستند.عموما گفته می شود ، دیابتها زمانی رخ می دهند که بدن دیگر قادر نیست به اندازه کافی انسولین تولید نماید ، هورمونی که به سلولها در بدن برای جذب قند از خون برای انرژی و ذخیره سازی سرعت می بخشد.تا کنون تاثیر محتمل بین دیابت های مورد اشاره و خوردن سیب زمینی ها مورد بررسی قرار نگرفته بودند.برای اینکه مشخص بشود تاثیری وجود دارد ، تحقیق هایی بوسیله کولین ژانگ در مؤسسه ملی سلامت در راک ویل مریلند از طریق دیتاهای اخذ شده از پرستاران و در دو مطالعه حاضر بیشتر از یکصد و پانزده هزار زن از سال ۱۹۸۹ مورد مطالعه قرار گرفتند.

ژانگ و همکارانش به این نتیجه رسیدند که برای ۱۵۶۳۲ زن هیچ اثری از دیابت های مورد اشاره یافت نشد یا بیماریهای مزمن که بین سالهای ۱۹۹۱ الی ۲۰۰۱ باردار شدند.بر اساس مطالعه ای که انتشار یافت در ژورنال پزشکی بریتانیا ، از ۲۱۶۹۳ یک جنین بارداری ، ۸۵۴ نفر در برخی چهار درصد دیابت های مورد اشاره توسعه یافته بود.از زنان خواسته شده بود گزارش بدهند مصرف سیب زمینی خودشان را در طول سال قبل از باردار شدنشان ، با ارزیابی مصرف از هرگز یا کمتر ازیک ماه تا شش بخش در هر روز .این اطلاعات متناسب بود با رکوردهای پزشکی که نشان می دادند آیا در آنها دیابت های مورد اشاره توسعه یافته بود.بعد از در نظر گرفتن فاکتورهای دیگر از قبیل سن و تاریخ خانوادگی دیابت ، مطالعه ارتباط محکمی بین سیب زمینی بخصوص سرخ کرده و پخته شده آن پیدا کرد.محققان تاکید کردند هر چقدر مصرف کلی سیب زمینی بالا رفته باشد تاثیر آن در افزایش خطر دیابت مورد اشاره مشهود می باشد.

پزشکان توصیه می کنند به تغییراتی در رژیم غذایی و ورزش با هجوم دیابت های مورد اشاره اما در شرایط حاد ممکن است درمان از طریق انسولین مورد نیاز باشد.راه حل چیست ؟ سبزیجات دیگر و یا حبوبات را شامل لوبیا ، نخود فرنگی و عدس بجای سیب زمینی های نشاسته دار که محققان به آن تاکید کردند مصرف نمایید.بر اساس این گزارش ، جایگزین کردن دو پرس سیب زمینی در یک هفته با سبزیجات دیگر یا تغذیه غلات ، ده درصد ریسک ابتلا ( به دیابت ) را کاهش داد.علیرغم مشاهدات آماری ، محققان می گویند که یک ارتباط علت و معلولی بین خوردن سیب زمینی و دیابت اشاراه ای نمی تواند فرض شود.اما آنها اشاره کردند که مطالعات اخیر تاکید کرده است که سیب زمینی ها می توانند تاثیر مضر داشته باشند روی سطح قند خون بخاطر نشاسته بیشتری که در آن وجود دارد.

مترجم : سعید مجردی کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی

پی نوشت موسسه پژوهشی درمانی احیای طب جامع ایرانیان:

طبق تحقیقات سیب زمینی محصولی وارد شده توسط ملکم خان است که به آن آلوی ملکم می گفتند و از همین روست که هنوز در شیراز به سیب زمینی آلو می گویند، و نفوذ دادن آن در همه جامعه و تغییر ذائقه مردم برای استفاده از آن در همه غذاها و چیپس خور کردن کودکان را یک توطئه انگلیسی برای ضربه به سلامت مردم دنیا می دانند .

سیب زمینی - آلوی سرجان ملکم
سیب زمینی – آلوی سرجان ملکم

جالب است که هرچه انگلیس در جایی نفوذ بیشتر داشته است ، سیب زمینی را بیشتر رواج داده است ، مثلاً در کانادا که هنوز مستعمره انگلیس است! در بازار بیش از ۱۲ نوع سیب زمینی را به طور مجزا می فروشند!

طبق کتابهای آشپزی موجود از زمان قاجار، آشپز ناصرالدین شاه هم می گوید از سیب زمینی خودمان (سیب ترشی) استفاده کنید.

sib torshi 1

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. سلام.خدا قوت.
    مطالب سایت بسیار مفید و کاربردی است.از تلاش شما و همکارانتان کمال تشکر را دارم.
    در این مقاله درباره سیب زمینی یا همان آلوی امریکایی روشنگری کرده اید که یاد صحبت مادرم در بچگی افتادم که میگفت این سیب را از امریکا آوردند زمانی که خودش بچه بوده است.اما انتقاد اینکه در قسمت آشپزی سایت دستور غذاهایی را درج کرده اید که سیب زمینی در آن به کار رفته.لطفا تناقض را برطرف کرده و اصلاح بفرمایید.

    1. با سلام و احترام
      ما در مرحله احیای سلامت و احیای فرهنگ به فراموشی سپرده شده خویش هستیم لذا مواردی که قبلاً در سایت مطرح شده و الان تناقضی در آن می بینید دو علت دارد:
      1- ممکن است قبلاً به این موضوع دست پیدا نکرده بودیم.
      2- ممکن است زمان طرح آن فرا نرسیده بود و باید مردم را کم کم با این فرهنگ آشنا نماییم.
      بهر حال در مورد سیب زمینی باید جایگزین آن سیب ترشی را استفاده کنیم که خواص فوق العاده ای دارد.
      در آینده مطالب بیشتری در خصوص سیب ترشی درج خواهد شد. ان شاء الله
      گروه مدیریت سایت

    1. باسلام و احترام
      برخی از میوه فروش ها که لوازم ترشی می فروشند، دارند.
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا