افزایش قیمت دخانیات برای ترک سیگار

استرالیا زندگی را برای سیگاری‌ها سخت کرده و مالیات تنباکو را 12/5 درصد افزایش داد.
به گزارش ایسنا، در استرالیا سیگاری‌ها از دیروز باید برای خرید یک پاکت سیگار با ۲۰ نخ، ۲۷ دلار استرالیا یعنی حدود ۲۰ دلار آمریکایی بپردازند. بهای سیگار از سال آینده و سال بعد از آن نیز 12/5 درصد افزایش خواهد یافت.
مجله اکونومیست در یک بررسی جهانی روی قیمت سیگار نتیجه گرفته که هیچ جای دنیا مثل استرالیا سیگار گران نیست،مثلا بهای یک پاکت سیگار ۲۰ نخی در آلمان بطور متوسط ۶ یورو و۴۰ سنت است.
مقامات استرالیایی می‌گویند همه این اقدامات فقط به خاطر تشویق مردم به ترک سیگار بوده است و آنها فقط به توصیه سازمان جهانی بهداشت عمل کرده‌اند. این سازمان افزایش میزان مالیات بر تنباکو را یکی از بهترین و کارسازترین شیوه‌ها برای ترک سیگار و جلوگیری از سیگاری شدن کودکان دانسته است.
بنابر گزارش دویچه‌وله، برخی از منتقدان در این باره اظهار می‌کنند که افزایش بهای سیگار در استرالیا به معنی افزایش درآمد دولت است. در سال گذشته استرالیا حدود ۸ میلیارد یورو بابت افزایش مالیات بر تنباکو درآمد داشته است. در سال ۲۰۲۰ یعنی تا دو سال دیگر درآمد دولت از این راه به ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو می‌رسد.
استرالیا نخستین کشور دنیاست که در سال ۲۰۱۲ مقرر کرد بر پاکت‌های سیگارعلائم و تصاویر هشدار‌دهنده درج شوند. دولت این کشور این تصمیم را برای تأکید بر زیان‌بار بودن سیگار و آسیب‌های مصرف دخانیات انجام داده است.
منبع: ایسنا

کدمطلب:A97061307


خط مشی احیای سلامت در بازنشر مطالب مندرج در دیگر منابع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا