عوارض سیگار روی زنان، بیش از تصور شماست!

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های تولید تنباکو با داشتن صدها سال تجربه‌ی جذب مشتری، کاملاً آگاه هستند که چگونه بازی بازاریابی را باید انجام بدهند. این شرکت‌ها برای جلب توجه از افراد زیبا، درخواست اجتماعی، سلبریتی‌ها و افراد مشهور کمک می‌گیرند. مردم هم متأسفانه خود را وارد این جذابیت می‌کنند و زنان به طور مشخص، همچنان از مضرات مصرف سیگار در رنج و عذاب هستند.
 
بر اساس گزارش جدید «بار جهانی بیماری‌ها» (Global Burden of Diseases)، یک نفر از هر 10 نفر در جهان به علت استعمال دائمی سیگار می‌میرد. حدود یک میلیارد نفر در سال 2015 میلادی به طور روزانه سیگار مصرف می‌کردند و بیش از 6 میلیون نفر به دلیل عوامل مرتبط با تنباکو در همان سال جان خود را از دست دادند.
 
مطالعات نشان می‌دهند که بسیاری از سیگاری‌ها علی رغم هشدارهای جدی نسبت به خطرات سیگار، عوارض مصرف سیگار را کم اهمیت فرض می‌کنند. بیش از 20 میلیون زن در ایالات متحده سیگار مصرف می‌کنند و اکثریت این زنان سیگاری، نوجوان و جوان هستند.
 
خطرات مصرف سیگار برای زنان
 
شما به عنوان یک زن سیگاری نمی‌توانید علم را انکار کنید. هم زنان و هم مردان سیگاری شانس بیشتری برای ابتلا به سرطان، بیماری‌های ریوی و سایر مشکلات تنفسی دارند. مصرف سیگار در حقیقت، خطر ابتلا به تمام بیماری‌ها را افزایش می‌دهد و باعث مرگ و میر‌های بیشتری نسبت به مواد مخدر، اسلحه و یا تصادفات رانندگی می‌شود.
 
زنان سیگاری علاوه بر این خطرات معمول، انواع مختلفی از مشکلات سلامتی را نیز تجربه می‌کنند. طرز فکر مردم در مورد سیگار کشیدن زنان اهمیتی ندارد، این سیگار کشیدن به قیمت از بین بردن سلامتی آنها تمام خواهد شد.
 
بارداری
 
یکی از مسائل زنانه‌ای که سیگار آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بارداری و حاملگی است. سیگار به عنوان عاملی برای بروز مشکلات مهم بارداری از جمله وزن کم نوزاد در هنگام تولد، سقط جنین، زایمان پیش از موعد، مرده‌زایی و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد شناخته می‌شود.
 
مصرف سیگار در دوران بارداری می تواند منجر به ایجاد مشکلات ریوی در نوزادان شود و روزهای ابتدایی عمر آنها را با خطرات و سختی‌های جدی مواجه کند.
 
در همین حال، زنانی که سیگار مصرف می‌کنند، وضعیت سخت‌تری برای بارداری خواهند داشت. مطالعات نشان می‌دهند که شانس ناباروری در زنان سیگاری، حدود 60 درصد افزایش می‌یابد و این زنان نسبت به سایر زنان، چندین سال زودتر وارد دوران یائسگی می‌شوند.
 
بیماری‌های قلبی
 
شانس ابتلای زنان به بیماری‌های قلبی بیشتر از مردان است و به ویژه اگر سیگار مصرف کنند. مصرف سیگار به سلول‌های خونی آسیب می‌زند و در واقع باعث ایجاد پلاک در شریان‌ها می‌شود.
 
زمانی که پلاک در شریان‌ها به اندازه کافی تجمع کند، جریان خون را در تنگنا قرار می‌دهد و منجر به حمله‌ی قلبی می‌شود. علاوه بر این، شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی در زنانی که سیگار می‌کشند و از قرص‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند، بالاتر می‌رود.
 
پوکی استخوان
 
مصرف سیگار همچنین با کاهش تراکم استخوان در زنان مرتبط است. این عادت بد با تمایل این زنان به رژیم غذایی نامناسب، فعالیت بدنی کم و مصرف الکل ادغام می‌شود که همگی این عوامل، احتمال پوکی استخوان را در بدن افزایش خواهند داد.
 
سرطان سینه و رحم
 
در حالی که مصرف سیگار باعث افزایش احتمال ابتلا به انواع سرطان می‌شود، مصرف سیگار در زنان، احتمال خطر بیشتری را برای ابتلا به سرطان سینه و نیز سرطان دهانه‌ی رحم به همراه خواهد داشت. در مورد سرطان دهانه‌ی رحم، مصرف سیگار باعث آسیب سلول‌های دهانه‌ی رحمی می‌شود و این سلول‌ها، قدرت خود را برای مقابله با عفونت‌ها از دست می‌دهند و وقتی که آنها نتوانند با عفونت‌ها مقابله کنند، راه برای بروز انواع مشکلات از جمله سرطان دهانه‌ی رحم باز خواهد شد.
 
احتمال مرگ ناشی از سرطان در بیماران مبتلا به سرطان سینه با مصرف سیگار، حدود 75 درصد افزایش می‌یابد. بدن این افراد به سادگی، قادر به تجزیه‌ی مواد شیمیایی حاصل از مصرف سیگار و مبارزه موثر با سرطان نیست.
 

زنان سیگاری نیازمند درک واقعیت‌های این عمل هستند. مصرف سیگار باعث افزایش شأن اجتماعی و جذابیت و زیبایی آنها نخواهد شد و یا تندرستی جسمی و روحی آنها را ارتقاء نخواهد داد. مصرف سیگار باعث مشکلات سلامتی، افزایش افسردگی و اعتیاد آزار دهنده می‌شود که در نهایت به قیمت جان افراد سیگاری تمام خواهد شد. این افراد در عوض باید به دنبال راه بهتری برای بیان احساسات یا ارتقای شأن اجتماعی باشند و مصرف سیگار را برای همیشه ترک کنند.

منبع: تابناک

سیگار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا