توقیف سه خط تولید آبلیمو و ارجاع پرونده 51 واحد متخلف به مراجع قضایی

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از توقیف سه خط تولید آبلیمو و ارجاع پرونده 51 واحد متخلف به مراجع قضایی خبر داد.

هدایت حسینی، مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: برنامه ارتقای سلامت و کیفیت آبلیمو به‌دلیل وجود گزارشات فنی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارزیابی محصولات سطح عرضه از سال گذشته به‌صورت یک برنامه مصوب از سال گذشته در اداره کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های غذایی و بهداشتی در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: در طی این برنامه کنترل مستمر واحدهای تولید کننده آبلیمو و محصول آبلیمو در سطح عرضه انجام گرفته است.

حسینی اظهار داشت: به‌منظور اطمینان از سلامت و کیفیت آبلیمو در نخستین قدم ضوابط صدور پروانه‌های بهداشتی ساخت سازمان غذا و دارو مورد بازنگری قرار گرفت و با توجه به آنکه استفاده از روش‌های تولید قراردادی و نام‌های تجاری متعدد سبب بروز تقلبات و تخلفات در این صنعت شده بود محدودیت‌ها از این جهت با همکاری انجمن صنفی مربوطه در نظر گرفته شد.

وی افزود: در ادامه کنترل مستمر و نمونه برداری‌های متعدد از سال گذشته از سطح عرضه به‌عمل آمد که بر اساس نتایج آزمایشات به‌عمل آمده با محصولات و واحدهای تولیدی مختلف برخورد شدیدی نشده است و در حال حاضر برای اجرای این برنامه؛ 3 خط تولید آبلیمو در کشور به‌دلیل تخلفات متعدد توقیف و از تولید محصول ممانعت شده است.

مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  در پایان عنوان کرد: در تعداد 51 محصول آبلیمو با نام‌های تجاری متفاوت موارد عدم انطباق با ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اثبات شده است که از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی ناظر به این واحدهای تولیدی پرونده تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است.

حسینی خاطرنشان کرد: در عین حال تعدادی از واحدهای تولید کننده آبلیمو محصولات بسیار با کیفیت و سالم تولید می‌کنند که مصرف آنها مورد تائید سازمان غذا و دارو است که به‌دلیل کیفیت بالا حتی الامکان اعطای نشان ایمنی و سلامت به‌عنوان یکی از نشان‌های عالی حوزه سلامت به آنها وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا