حمایت پزشک ایرانی مقیم روسیه از منع واردات واکسن کرونا/ فرمایشات رهبر ‌انقلاب کاملًا ‌علمی بود/ واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی هنوز ‌تأییدیه ندارند

گروه استان‌ها ـ دکتر متخصص ایرانی مقیم روسیه با بیان اینکه غربی‌ها هنوز بابت خون‌های آلوده از ایران عذرخواهی نکرده‌اند، گفت: واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی تأییدیه بهداشت جهانی ندارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، مقام معظم رهبری روز جمعه 19 دی ماه 99 در سخنانی تلویزیونی به‌مناسبت سالروز قیام 19 دی 1356 مردم قم سخنان مهم و ارزشمندی ایراد فرمودند.

معظم‌له در بخشی از سخنان خود ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود 4 هزار نفر تلفات داشته باشند، ضمن اینکه اساساً به آنها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.

موضوعی که بلافاصله با واکنش دشمنان همیشگی ملت ایران و همراهی رسانه‌های معاند به‌عنوان بوقچی‌های این جریان خبیث همراه شد و کسانی که تا دیروز برای نابودی ایران و ایرانی از حمایت از صدام گرفته تا حمایت از گروهک‌های تروریستی و تحریم ناجوانمردانه دارویی از هیچ اقدامی علیه ملت بزرگ ایران فروگذار نبودند، به‌یک‌باره نگران و دایه‌دار سلامت ایرانیان شدند و هشتگ واردات واکسن از غرب را ترویج کردند.

به‌رغم تمام هجمه‌ها و شارلاتانیزم رسانه‌ای دشمنان، دلسوزان نظام و مردم ایران ضمن حمایت از تدبیر ارزشمند امام خامنه‌ای، این نگاه و دستور را امری مهم و استراتژیک برای سلامت کشور دانستند،
تا آنجا که “سعید نمکی” وزیر بهداشت و به‌عنوان مرد شماره یک عرصه بهداشت و درمان کشور روز یکشنبه 21 دی ماه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در مازندراندرباره واردات واکسن کرونا اظهار داشت: در این راستا مقام معظم رهبری فرمایشاتی داشتند، در فرمایش ایشان دو نکته بود؛ یکی این‌‌که “از آمریکا و انگلیس واکسن کرونا نخرید”؛ من علت این امر را عرض می‌‌کنم. ما در این ایام، سختی‌‌های زیادی کشیدیم؛ در کشورهای مختلف پول داشتیم ولی آمریکایی‌‌ها اجازه ندادند ما برای بیمار مستأصل، کودک و جوان و پیر این مملکت، دارو جابه‌‌جا کنیم؛ شما می‌‌بینید که علی‌رغم نوسانات قیمت برخی از کالاهای ضروری، ما در رابطه با دارو تنش اساسی نداشتیم اما نمی‌‌دانید بر ما چه گذشته است که این دستاورد در کشور حاصل شده است.

وی افزود: چطور ممکن است کشوری که مظلوم واقع شده است، رهبرش باور کند آمریکایی که برای بیمار ما اجازه واردات و گردش پول برای دارو نمی‌‌داد، برای افراد سالم ما واکسن کرونا هدیه کند؟ کدام عقل سلیمی باور می‌‌کند کسی که برای بیمار ما از پول خود ما اجازه حمل‌ونقل دارو نداده است حالا برای افراد سالم ما واکسن هدیه کند؟ این امر با عقل جور در نمی‌‌آید.

این موضوعی شد تا خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای تفصیلی با “دکتر سیدمهدی تقوی” عضو پزشکان بدون مرز و دارای تحصیلات پزشکی و تخصصی در کشور روسیه، شهر پیتزبورگ، که اکنون نیز ساکن روسیه است موضوع را به بحث و گفت‌و‌گوی تخصصی بگذارد که ماحصل آن در زیر می‌آید:

به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ اطمینانی نیست

تقوی در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره اینکه “مقام معظم رهبری در سخنان خود بر ممنوعیت واردات واکسن آمریکایی تأکید فرمودند، تحلیل شما چیست؟” گفت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان خود به‌درستی فرمودند چراکه به این آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها هیچ اطمینانی نیست و ایشان از همه جهت به این موضوع مشرفند و حرفشان سند است.

این پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به این سؤال که “دلیل شما درباره عدم اطمینان درمانی به آمریکا و اروپا چیست؟” گفت: به این مطلب باید توجه داشت که واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی هنوز مورد تأیید بهداشت جهانی قرار نگرفته است.

وی افزود: به‌طور مثال روسیه اولین کشوری بود که این واکسن را ساخت ولی تا امروز تأییدش نکردند و خود این کشور کار تزریق و واکسیناسیون را انجام می‌دهد.

تقوی اضافه کرد: منظور من از این حرف آن است که هر کشوری باید متکی به خودش باشد و این را مطمئن باشید و با اطمینان کامل اعلام می‌کنم که هیچ کشور و دولت خارجی به‌ویژه آمریکا، انگلیس و اروپا دلش به حال ایران نسوخته و نمی‌سوزد.

غربی‌ها هیچ‌گاه بابت خون‌های آلوده عذرخواهی نکردند

این دکتر متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم درباره اینکه آیا می‌توان برای این غیرقابل اطمینان بودن مثال ذکر کرد گفت: اگر به‌خاطر داشته باشیم در سال‌های دهه 80 میلادی انستیتو مریوی فرانسه فاکتورهای انعقادی خون را برای استفاده بیماران هموفیلی به ایران صادر کرد که خون‌های ارسالی از فرانسه به ویروس HIV آغشته بود.

وی افزود: متأسفانه این خون‌های آلوده هزاران نفر از هموطنانمان را به ایدز مبتلا کردند و این اولین بار بود که ایدز به ایران وارد شد و اتفاق بسیار تلخ و دردناکی در کشور بود.

تقوی در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت پیگیری‌ها گفت: در این جریان، از طرف دولت فرانسه هیچ عذرخواهی‌ای از ایران و مردم این کشور به‌عمل نیامد و غرامت هم ندادند.

وی ادامه داد: براساس اسناد موجود متهم اصلی این پرونده لوران فابیوس نخست وزیر وقت فرانسه بود و باز تأکید می‌کنم فرانسه هیچ‌گاه بابت این اقدام خود عذرخواهی نکرد.

ممنوعیت واردات واکسن به‌نظر من کاری دقیق، علمی و درست بود

این دکتر متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به این سؤال که “نظر شما درباره اقدام دشمنان ملت ایران که تا دیروز برای نابودی مردم و کشور از هیچ اقدامی فروگذار نبودند امروز با ایجاد یک جو خبری گسترده خود را به‌جای دلسوزان ملت ایران جا می‌زنند چیست؟” گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب کاملاً درست، دقیق و علمی است و ما ایرانی‌ها باید از ایشان و تدابیری که بیان فرمودند پیروی کنیم.

وی اضافه کرد: خود سازمان جهانی بهداشت به‌خوبی می‌داند که این واکسن‌ها حداقل بعد از تست یک مدت زیاد حداقل 2 سال طول می کشد تا جواب بدهد.

تقوی بیان کرد: حالا چطور واکسن‌های آمریکا, انگلیس به این سرعت و زود جواب دادند؟ این سؤالی است که باید پاسخ داد، و رهبر ایران با علم و تدبیری که دارند واردات این واکسن‌ها را ممنوع کردند که به‌نظر من کار درستی کردند.

 

«سیدمحمدحسین تقوی‌تکیه» پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه می‌گوید: از طرف دولت فرانسه هیچ عذرخواهی از ایران و مردم این کشور به‌عمل نیامد و غرامت هم ندادند، براساس اسناد موجود متهم اصلی این پرونده لوران فابیوس نخست‌وزیر وقت فرانسه بود…

ایران از نظر پزشکی در سطح بالایی قرار دارد

این پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به سؤالی درباره “تحلیل شما از وضعیت دانش پزشکی ایران؟” گفت: ایران از نظر پزشکی در سطح بالایی قرار دارد و به‌یاری خدا و کمک مردم همیشه در صحنه خودش واکسن را تولید می‌کند و این پاندمی کرونا نابود خواهد شد و باز تأکید دارم اصلاً نمی‌توان به کشورهای دیگر به‌ویژه آمریکا و انگلیس هیچ اطمینان کرد.

وی افزود: در این موقعیت که کشورها و دولت‌هایی از جمله آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و برخی کشورهای عربی منطقه علیه کشور ایران هستند و درحالی که حامیان و تروریست اصلی علیه بشریت خود آنها هستند، ولی ایران و ایرانی را به‌چشم تروریسم می‌بینند و می‌خواهند که ما پیشرفتی نداشته باشیم خیلی دشوار است که به این دلسوزی آنها و واکسنشان اطمینان کنیم.

پزشک متخصص ایرانی مقیم روسیه در پاسخ به اینکه “پس نظر شما دراین‌باره چیست؟” گفت: به‌قول فرمایشات رهبری نباید به اینها اطمینان کرد چراکه به‌طور قطع اگر واکسن این کشورها جواب می‌داد اول ملت خودشان را درمان می‌کردند چراکه این جماعت آمریکایی‌ها، اروپایی‎ها و کشورهای مرتجع عربی بیش از اندازه خودشان را باارزش‌تر از دیگران فرض می‌کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم                   


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا