در ضررهای تخم مرغ

ضرر های تخم مرغ بیش از منفعتش می باشد خصوصاً کسانی که در معده و روده و سینه مرض داشته باشند با خوردن تخم مرغ به سرسام و قولنج بسیار سخت و بعضی به تب های محرقه و تب دق مبتلا شوند.
تخم مرغ با لبنیات ماست و شیر و غیره بسیار مضر است. سفیده تخم مرغ را در امراض مژگان، چشم که درد چشم باشد ابدا استعمال نکنند که ضررهای زیادی دارد مگر بعد از پاک کردن معده و دِماغ(مغز) از اخلاط فاسد که آن وقت ضرر ندارد. اگر با زرده تخم‌مرغ حریره بپزند و نیم گرم بخورند منع کند سیلان موادی را که از دماغ به سینه می ریزد.
اگر تخم مرغ را نیم برشت کنند یعنی نیمرو چنان می شود که تمام آن بسته نشود و لزوجتی در آن نباشد در این صورت زود مستحیل به خون می شود و اگر تمام تخم مرغ بسته شود پس در این صورت محتاج می‌شود به هضم قوی.
کسانی که معده شان ضعیف است و مریض هستند تخم مرغ بسیار بسته شده بخورند ضرر دارد و سفیده تخم مرغ بر هضم عاصی شود و خلط بد فاسد تولید کند در بدن.
اگر اندک بوی آتش به تخم مرغ برسد سر فی الجمله نیم گرم شود در این صورت امراض شش (ریه) و خشونت سینه را نافع باشد و به زودی مستحیل به خون شود آن هم خون صالح است اگر تخم مرغ اندک سخت شود هیچ معده‌ای تاب هضم آن را نیاورد.
تخم مرغ را با آب بپزند خشونت معده و روده و مثانه را ضایع کند. اگر تخم مرغ را در ظرف وسیع مثل دوری بپزند بسیار بد باشد و جوهر بدی در بدن تولید کند (ردی الکیموس) است از برای برانگیختن بخارات دخانی و فاسد کردن همه غذاها و تُخَمه و هیضه ( اسهال) عارض گردد.
محمد زکریا می گوید من دیدم که دو نفر مرد در یک روز حجامت کردند و پیش از حجامت تخم مرغ خورده بودند هر دو نفر را در میان همان روز لقوه (دهان کجی) پیدا شد یک نفر پیر فربهی بود و دیگری جوان.
جالینوس می گوید که زیاده از صد شخص در یک روز فصد کردند و همان روز تخم مرغ خورده بودند همه به مرض سکته هلاک شدند مگر مرد پیری که ریاضت کمتر کشیده بود و تخم‌مرغ کمتر خورده بود.
خلاصه تا دو روز پیش از فصد کردن خوردن تخم مرغ خطر عظیم در بر دارد.

منبع: قانونچه

گردآوری: یکی از حامیان احیای سلامت

کدمطلب: H97043005

نوشته های مشابه

‫۴ دیدگاه ها

    1. باسلام و احترام
      فقط تخم مرغ محلی آن هم به میزان خیلی کم توصیه می شود.
      امام رضا (ع) می فرماید:
      از افراط در خوردن تخم مرغ بپرهیزید ؛ زیرا این افراط ، کبد را از عمل منظم باز می دارد و در سر و معده ، بادهای زیان بخشی به وجود می آورد… (منبع: رسالهٔ طب الرضا)
      گروه مدیریت سایت

  1. سلام، خیلی ممنون از توضیحاتتون، سه سوال داشتم.

    اول این که من که ورزشکارم صبحانه روزی دو تا سه تا تخم مرغ و دو لیوان شیر و… میخورم و با این توصیفات که گفتید چه جایگزین در دسترسی هست؟

    دوم این که به جای مکمل های بدنسازی چه چیزی رو برای عضله سازی پیشنهاد میدید؟

    در آخر هم از بعضی جاها مصرف سویق گندم و برنج و… به دو قاشق به صورت ناشتا و قورت دادن فقط با آب دهان پیشنهاد دادند، میخواستم ببینم واقعا این سویق و این نوع از مصرف تاثیرگزار هست یا خیر؟

    خیلی ممنونم

    1. با سلام و احترام
      با هم مصرف نکنید و‌اگر معده ضعیفی دارین مصرف تخم مرغ کمتر کنید
      از شربت حیات ،اکسیرشاه انگبین ،گرده گل وروغن عضله آور استفاده کنید
      بله سویق ها مفیدمیباشند
      گروه مدیریت سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برای برقراری امکان تعامل با شما کاربر محترم خواهشمند است شماره همراه خود را در فیلد مربوطه وارد نمایید.شماره موبایل شما در سایت منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا